De klant rijdt met zijn Volvo 240 Stationcar een paar dagen probleemloos.Dan kan het af en toe voorkomen dat het motormanagement lampje aangaat en de auto wil dan niet harder als 10 km/h.Hij smoort als je meer gasgeeft, maar als de klant de auto stilzet en een akkuklem eraf haalt en er weer opzet is het probleem over.Lampje brandt niet meer en er is weer vermogen.Dit kan 5 kilometer goedgaan, maar ook 2 dagen en 500 km.Laatste keer heeft hij de auto gereset en had hij weer vermogen, maar bleef het lampje branden.we hebben hem uitgelezen en de foutkode hield in een defect met de luchtmassa-meter.(kode 121?).Nu staat de auto al een week bij ons met de scoop aangesloten op de computer en het signaal van de luchtmassameter.We rijden er zelf een aantal kilometers mee en hij rijdt natuurlijk als een trein en ook het signaal van de luchtmassameter is perfect (2.4 tot 3.9 Volt.Heeft iemand hier ervaring mee?Of herkent het probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de stekker aansluiting niet vies?
Het komt vaak voor dat de stekkers vies of verroest zijn van de massameter
Op het oog niet te zien en gezien de meetwaarden ook niet.Blijft de vraag of een slechte stekker verbinding er toe kan leiden dat de motor niet meer op toeren is te krijgen en dan ook niet harder wil als zo'n 10 a 15 km/h.En dat dit na het resetten dmv het losmaken van de akku weer over is.
Het is bekend dat deluchtmassameter problemen kunnen geven.
Het Motormangement kun je nog reseten met accupool los of zekering 1 er uit halen heeft het zelfde effect.
Ondanks dat je niks kunt meten zou ik toch gewoon een andere luchtmassameter monteren het is vrijwel zeker dat het probleem dan over is.
We hebben een gebruikte luchtmeter liggen en plaatsen die in eerste instantie en dan maar eens afwachten of de klacht terugkomt.Zoja kunnen we denk ik wel een nieuwe bestellen.
ik heb uw probleem gelezen en herkent dit euvel
het is puur valse lucht via div pakkingen
de lamda sonde loopt buiten zijn berijk en meld dit aan debrandstofkast en die geeft melding via lampje op klok
zyn er nog vragen dan hoor ik het wel
Bedankt voor je reaktie.Klant rijdt nu al weer drie weken probleemloos met een andere (2e hands) luchtmassameter.Het zou best een oorzaak kunnen zijn zoals je beschrijft, alleen zou ik dan als foutcode denk ik niet de luchtmassameter moeten tegenkomen , maar de lambdasonde???Of niet soms.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 240 of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar