Volvo V70: olielekkage bij linker voorwiel ophanging

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: D5 chiptuned

Bij het terugwisselen van winter- naar zomerbanden werd ik onaangenaam verrast door een, naar het lijkt, olielekkage.
Hoewel de auto niet veel olie gebruikt (1 a 2l op 20.000 km) moet dit toch ergens vandaan komen. Wat is het meest voor de hand liggend?
Zie ook de foto.

Bedankt voor jullie reacties.
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/252/p1030406l.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/252...][img]http://img252.imageshack.us/img252/1324/...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

santheman

Geplaatst door santheman (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo V70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Sanne volgens mij is dit olie die uit de inlaatslang komt en van boven af . Zwart dus motorolie, Loop met een spiegel
(tje )de hele inlaat na! Waarschijnlijk is het een klem die iets vaster moet. Groeten.

santheman (0), 12 jaar geleden

Dank voor je snelle reactie. Ik zal het doen.
Groet!

santheman (0), 12 jaar geleden

Het blijkt de krukaskeerring te zijn.

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Hoe hoog is de carterdruk. Zolang het niet druppelt niets aan doen. Groeten.

santheman (0), 12 jaar geleden

Hoe meet ik die?
Ik weet niet precies hoeveel hij aan olie verliest, volgend mij van [max] naar [min] in 20.000 km.
Groet

Punt (35) PRO, 12 jaar geleden

Er is een hoeveelheid verbrandingsgas die langs de zuigers in het carter komt en via de inlaatbuis afgevoerd moet worden ! Bij een frisse motor gaat dit makkelijk en ook door de onderdruk in die inlaat. Overdruk is een teken van slijtage van de zuigers. Nu kon ik aan de foto niet goed zien over welke keering het ging . Als het gaat over de distributiekant gaat zou ik wachten tot het wisselen van de riem want ook het pompdeksel kan zweten en heb dit veel vaker gezien. Doe ook het carter niet te vol , tussen min en max. is meer dan genoeg. Druk meten is niet te doen en zeker niet onder volle belasting . Succes.

Herman BMW (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze "lekkage" komt niet van de krukaskeerring lijkt eerder op lekkage van de pakking/o-ring van de vacuumpomp of hogedrukpomp diesel.

santheman (0), 12 jaar geleden

Bedankt voor de opmerkingen... De dealer dacht krukaskeerring. Voorlopig laat ik het even. De auto verbruikt niet veel olie.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.