close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V50: onderhouds termijn/interval dist.riem en adatief voor uitlaat ga

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 D4204T

Hoi,

Weet iemand de exacte interval voor het verv. van de dist.riem van deze volvo.
Deze heeft nu 152000km op de klok staan.

Verder kan ik niks terug vinden over de uitlaat/dieselkat. nagas behandeling,is het tankje zelf te vullen en waar zit deze.
Of is dit alléén voor de Volvo dealer.
Als het goed is moet dan ook alle tellers in de software op 0 worden gezet, inclusief die voor de teller voor het tanken !!!

Wie weet hoe of wat of naar de dealer.

Bedankt voor eventuele hulp.

Geplaatst door

diesel johnny (0)
badge

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bij 240000km moet distributieriem vervangen worden.
En additief word elke 60000km bijgevuld en tankniveaumeter gereset.
Vullen kan je zelf maar resetten bij de dealer of misschien bij universele garage als dat mogelijk is bij de testkast.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

Hoi Herman,

Bedankt voor de info, heb de beschikking over de bosch kts 650, maar kan niets vinden over de tankmeter resetten.

In het fout geheugen van de motor staan géén fout meldingen.

Heb wel de mogelijke parameters / aanpassingen gereset in het motormanagment.

Heb het volgende probleem,na verv van motor olie,olie filter,luchtfilter,br.filter en koolstof filter. (motorolie 5w30 half synt.)

Motor lijkt turbo loos te reageren,start goed met koude motor en warme motor,je merkt er niets aan tot je vermogen vraagt en de turbo weinig reactie geeft.

dit is volgens mij door mij fout gedaan,liep voor het onderhoud goed.

Heb het gaspedaal los gehad voor de koolstofilter, maar deze geeft géén fout meldingen!!

Na het verv. van het br.filter eerst met zuigbalg tot aan de hogedruk pomp door gezogen voor de motor te starten,ik weet dat ze moeilijk te ontluchten zijn.

Wat wel opvalt is dat als de motor stat. loopt en je volgas trapt er een enorme pluim uitkomt met wit/grijze lucht en lijkt te stinken naar verbrande olie.

Zou het kunnen zijn dat het motor managment en het genereer proces bezig is doordat ik parameters op nul heb gezet !!!!

De motor had géén carter verhoging.

Mvg.John en bedankt voor eventuele hulp.

diesel johnny 0
badge

13 jaar

Dat is erg vreemd.
Het regenereer proces gaat alleen van slag onder het rijden als je bepaalde tijd dezelfde belasting hebt bv een rit op de snelweg.
Je kan dit ook aansturen via Vida.
Wat krijg je voor storingen als je de auto uitleest?
Je bent niets vergeten aan te sluiten of per ongeluk bij vervangen van oliefilter een vacuumslangetje los getrokken.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

hoi,

As van de turbo is afgebroken aan de uitlaat zijde net achter turbine wiel.

Pure pech,je kan er van alles op verzinnen maar dat helpt nu niet meer.

Géén idee hoe het gebeurd is tenminste.

Gr.john.

diesel johnny 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.