Volvo S60 op gas (LPI) 135000 km. Auto start goed, maar gaat vrij snel daarna onregelmtig lopen alsof hij te veel brandstof krijgt. Weer kort daarna bij het zakken van het toerental gaat de motor redelijk lopen, maar net niet mooi rond. Er is geen verschil tussen lopen of op benzine of LPG. De foutcode blijft altijd onregelmatige loop cilinder 1. Wat is gedaan: bougies vernieuwd, bobines onderling verwisseld, lektest (alle cilinders ongeveer 5%), klepspeling is aan de krappe kant(echter niet specifiek cilinder 1), motor inwendig gereinigd, inlaat op lekkage getest met remmenreiniger, klep tankontluchting getest en sensor op nokkenas gewisseld. Op de kast is verder de adaptieve waarde van cilinder 1 0,98 en van de overige cilinders 1,03 0f 1,04.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Maak je gasklephuis eens goed schoon en kijk of het dan over is.
Kans is groot dat de gasklep de boosdoender is.
Hoe zijn de injectors? Krijg je de foutcode ook als ja alleen op benzine rijdt? Luchtmassameter kan ook nog voor problemen zorgen.
Gasklephuis is eerder gereinigd. Meldingen zijn op benzine en LPG identiek. Een 3-tal keren is verder het voorgekomen dat de motor uiterst onregelmatig liep en vrijwel geen vermogen leverde. Het al brandende MM-lampje ging nu knipperen en op het diplay verscheen de melding: "rijd langzamer of schakel op". Op dat moment was de snelheid 25 km in de 2e versnelling! Na enige tijd liep de motor weer redelijk normaal en verdween de melding. Het MM-lampje blijft branden, maar zonder te knipperen. Kort daarna uitlezen gaf geen extra informatie.
19 jaar
Oke, ik weet niet welke installatie je in de auto hebt maar de onderbreker relais kunnen ook voor trammelant zorgen. de auto krijgt dan benzine en lpg alleen weet ik niet of het dan ook op benzine is. De luchtmassameter kan ook voor rare problemen zorgen. (vaak geen storingscode) of het gasklephuis is nu echt defect.
Schoonmaken is een tijdelijke oplossing het is even beter maar het defect komt terug.
GER controleer de bougie kabels/demonteer deze geheel meestel ziet men bruine brand plekken de vonk slaat over naar massa.
verdelerkap en rotor goed reinigen groet VOLVOV50
Dit is mij ook al overkomen. Je zei dat de klepspeling aan de krappe kant was? Meet maar eens de compressie. Ik wil niet onheilspellend overkomen maar bij mij is de cyl.kop hiervoor
vervangen. Ik hoop dat je weet dat sinds 2000 geen hydraulische stoters meer gebruikt worden. Flash Lube breng hier verbetering.
Wat de gasklep aangaat : is het een Magneti Marelli, zo ja, ga zeker klagen bij Volvo !! Is het een Bosch, no problemo.
Succes !
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S60 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar