Sinds kort heb ik ontdekt dat de ontwaseming van mijn voorruit slecht is. Er vindt nagenoeg geen doorstroom van lucht plaats door de ventilatiekanalen ook al staat de ventilatorstand op het raam met de climate control aan. Nu heb ik mij laten vertellen dat er een koker onder het dashboard doorloopt waar de lucht normaliter doorheen moet stromen. Deze buis schijnt af-fabriek verlijmd te zijn en deze lijmnaden hebben de neiging om na verloop van tijd los te laten, waardoor de lucht dus grotendeels wegstroomt de buitenlucht in.
Heeft iemand hier verdere ervaring mee en hoe is dit op te lossen?
Albert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk even bij "ontwaseming S40" van 29 november 2006 door martin2, daar staat ook de oplossing, nadeel is dat het dashbord er even af moet.
Ik heb het inmiddels gelezen. Dat wordt even een bezoekje aan de dealer.
Bedankt!
17 jaar
Waarschijnlijk zal de dealer wel voorstellen om het dashboard te vervangen.
De bovenstaande vermelding om met kit de boel te dichten willen ze misschien niet doen.
misschien de stand van de kleppen in de basis stand laten zetten,dat wil ook wel eens helpen...
Is er iemand die dit bij een dealer heeft aangeboden als garantie of heeft er iemand ervaring met een dealer die dit probleem heeft opgelost?
MvG Martin
17 jaar
Mijn auto heb ik deze zomer gekocht en ik heb nog BOVAG garantie tot begin januari 2007. |Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met de dealer dus ik ben benieuwd welke oplossing ze uit de hoge hoed toveren. Voor mij mag dit in ieder geval geen kosten met zich meebrengen.
17 jaar
Ik ben ook heel benieuwd. Ik zou het fijn vinden als je ons op de hoogte kunt houden want ik zoek echt een oplossing voor dit vervelende probleem.
Ik heb contact gehad met volvo, maar die zijn niet bekend met dit probleem zeggen ze. Maar ik denk, gezien de manier waarop ze mij te woord hebben gestaan, dat het antwoord niet een eerlijk antwoord was. Erg onbeschoft.
MvG Martin
17 jaar
[quote=Meiresonne]Mijn auto heb ik deze zomer gekocht en ik heb nog BOVAG garantie tot begin januari 2007. |Ik heb inmiddels een afspraak gemaakt met de dealer dus ik ben benieuwd welke oplossing ze uit de hoge hoed toveren. Voor mij mag dit in ieder geval geen kosten met zich meebrengen.[/quote]
Ben je wel zo slim geweest om deze klacht schriftelijk bij de dealer kenbaar te maken?
Anders sta je, wanneer het probleem NIET opgelost wordt, buiten de garantieperiode evenzogoed nog wel in je recht, maar sta je met lege handen qua bewijsvoering....
17 jaar
Op 13 december heb ik een afspraak met de dealer. Bedankt voor de tip om dit schriftelijk ook kenbaar te maken. Ik heb de garage al gemaild en ik heb ook een antwoord van hen teruggekregen. Ik heb dit dus al aangekaart maar ik zal voor de zekerheid nog een brief er achetraan sturen.
Na 13 december weet ik meer. Ik zal jullie op de hoogte houden wat er uit komt.
17 jaar
Als het een Volvo-dealer is moeten (kunnen) ze weten dat er van dit probleem een TIE-journaal (technish journaal) is dat beschrijft hoe je dit probleem kunt controleren (met een lange tie-wrap), Volvo adviseert natuurlijk een ander dashbord, maar de kit-oplossing werkt ook heel goed.
Let ook op de aanlegvlakken van het dashbord op het kachelhuis !!
Inmiddels heb ik mijn auto terug en ik had beloofd hier op terug te komen. Deze is 13 december bij de Volvo dealer geweest. De tips en adviezen van jullie had ik genoteerd en deze doorgesproken met de receptionist. Wat mij opviel is dat daar weinig mee werd gedaan. Ze zouden zelf wel gaan kijken en het probleem oplossen. Uiteindelijk moest de auto een dag langer blijven dan gepland, want ze moesten een onderdeel bestellen. Toen ik mijn auto ging halen, heb ik geïnformeerd wat het probleem nu is geweest en wat mij opviel was dat daar wat vaag over werd gedaan. Het probleem was toch opgelost? Na wat doorvragen gaven ze aan dat een buis onder het dashboard kapot was en dat deze vernieuwd is. Wat ik in ieder geval wel weet, is dat het dashboard er volledig af is geweest, want de dagteller en de boordcomputer waren volledig gereset en de radio moest met de code opnieuw aan de praat worden gekregen. Alles is overigens met garantie afgewikkeld en ik hoefde niets te betalen. Ook niet voor de leenauto gedurende twee dagen. Op zich was dit keurig geregeld conform BOVAG voorwaarden.
De ontwaseming is duidelijk stukken beter dan hij voorheen was dus ik kan de koude dagen (komen deze nog?) met vertrouwen tegemoet zien.
Bedankt voor het meedenken!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar