start wel maar loopt op 3 poten.
bezineinjector 1 doet het pas als de motor wat warmer is.
wanneer de motor goed warm is werkt alles perfect op gas en benzine.
???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Laat de injectors eens reinigen. Het kan goed zijn dat de injector van de 1 cil erg vervuild is. het kan ook zijn dat het lpg/benzine relais niet goed werkt en dat je denkt dat 1 cilinder niet werkt maar dat er eindelijk 2 niet goed mee lopen.
Denk ook aan bobine's zoek wel snel naar een oorzaak anders is binnenkort je kat ook kapot
[quote=volvoxc90]Laat de injectors eens reinigen. Het kan goed zijn dat de injector van de 1 cil erg vervuild is. het kan ook zijn dat het lpg/benzine relais niet goed werkt en dat je denkt dat 1 cilinder niet werkt maar dat er eindelijk 2 niet goed mee lopen.
Denk ook aan bobine's zoek wel snel naar een oorzaak anders is binnenkort je kat ook kapot[/quote]
bobines en bougikabels al vervangen.
vonk is goed.
al een paar tanken met injectorreiniger doorgejaagd.
zal maar een andere injector proberen.
v.g.
17 jaar
gebruikte injector ingezet.
koud starten-1200 toeren-loopt slecht-zakt plotseling naar 500 toeren en hersteld zich weer naar 1100 toeren.
loopt wat beter en opwarmende naar goed lopen.
17 jaar
zekeringen lpg verwijderd
koud starten.
injector 1 doet niets.
17 jaar
koud starten.
injector 1 spanning ca 10 volt.
injector 2 spanning ca 13.5 volt
motor warm gelopen: injector 1 ca 13.5 volt.
ga bedrading onderzoeken.
17 jaar
Wat is de spanning op de injectorstekker als je die van de injector losneemt? En aan welke zijde van de injector ben je aan het meten?
bovengenoemde spanning is op de injectorstekkers gemeten.
kan slechts in korte periode omdat de motor vlot opwarmd tot ca 25 graden waarna hij normaal functioneert.
17 jaar
bedrading onderzocht, stekkers schoongemaakt geen verbetering.
ook de oude injector ,na een poos in de koelkast te hebben gelegen: getest met 12 volt gelijkstroom.
kan door de injector blazen,dus verstopt of vastzitten was het ook niet.
ik weet het niet meer!
17 jaar
laten uitlezen.
geen problemen.
wel fout injector 1 maar daar had ik een paar maal de stekker eraf gehaald.
advies: verder zoeken. anders wel bereid om fout te zoeken.
17 jaar
Omschakel-relais van de lpg installatie defect, gebeurt wel meer dat die soms niet goed werken.
oude injector nogmaals onderzocht.
koud uit de koelkast blaast makkelijker door dan op lichaamstemperatuur.
vermoeden: koud te veel benzine ,betreffende cilinder verzuipt, en pas bij voldoende warmte gaat 1e cilinder weer meelopen.
naar officiele volvo dealer, zogenaamd nieuwe injector gekocht 162 euro.
maar als je geen trouwe klant bent bij volvo,en niet altijd de grote beurten laat doen (dat is de winstmaker): is het nog maar de vraag of je echt nieuwe ,en geen afgekeurde onderdelen ontvangt.
je moet wel de nieuwprijs betalen.
bij redelijk bevriende garage/sleutelaar injector laten omwisselen. ( het was vandaag heel slecht weer en ik moet alles op straat uitvoeren, de sigeuner van de buurt!
intussen de 2ehands injector warm en koud getest , ook koud royaal en warm zuiniger.
auto 4 uur af laten koelen ,starten: even slecht als voorheen.
voor alle zekerheid een nieuw gas/lpg relais gekocht en ingezet.
vrouwtje moet met de auto naar het werk.
morgen verder.
17 jaar
injector 1 en 2 omgewisseld.
koud starten :even slecht en weer cylindor 1 die niet meeloopt.
electrische bypass proberen.
17 jaar
geen resultaat.
nogmaals injector1 de spanning gemeten blijkt ca -10v en omgepoold ca 13.5 volt te zijn dus ook goed.
dan rest waarschijnlijk nog een klep die koud niet goed sluit.
alle cylinders waren al bij warme motor compressiegetest allen ca 13 bar.
garagebedrijf reparatie mischien revisiekop al snel 2000 euro
wat is wijsheid ???
17 jaar
Heb jewel een knipper Signaal op de injector dus over de contacten meten met een ledspanningszoeker
succes jan
De injectors kun je gezien de wissel wel uitsluiten. Wat is de compressie koud en warm?
ledspannigzoeker heb ik niet.
compressie warm alle 4 ruim 13 bar . koud onbekend.
ik probeer eerst nog een olie reiniger toevoeging
en een toevoeging speciaal voor hydrolisch kleppensyssteem
en ga daar eerst nog een paar duizend kilometer mee rijden.
zij die geloven haasten zich niet.
17 jaar
Meten is weten en gissen is missen: je moet gewoon bij het begin beginnen nu ben je aan het gokken en weet niet wat je doet. Als je geen signaal hebt op je injector kan je alles proberen maar werk doet ie nooit
sucees verder jan
ca 800 kilometer gereden.
geen verandering.
compressiemetertje gekocht.
koud gemeten cylinder 1 slechts 5 bar.
om te vergelijken ook cylinder 4 koud gemeten: 16 bar
deksel open laten maken?
revisiekop?
ruilmotor?
17 jaar
En wat is de compressie warm?
was al bekend
ruimschoots 13 bar
groeten
17 jaar
lektest zal uitkomst brengen. Ik denk aan zuigerveren of iets dergelijks waneer het warm is beter afdicht.
Dat kan natuurlijk ook zo maar een klep zijn dus een lektest brengt uitkomst.
Ik sluit me aan bij Frank
Koud testen en daarna bij dezelfde cilinder met weinig compressie wat olie met oliekan op de zuiger spuiten (niet teveel natuurlijk). Nieuwe test uitvoeren. Indien compressie veel hoger is dan zuigerveren of cilinderwand beschadigd. Indien dezelfde compressie gemeten wordt dan is het een klep (waarschijnlijk verbrand).
17 jaar
Een klep die verbrand is blijft ook bij warme motor op 3 cilinders lopen !!!!
Waarschijnlijk blijft er bij koude motor een klep een beetje open staan (hij blijft "plakken" op de klepsteel) en als hij warmer word komt hij weer "los".
Dit komt wel eens meer voor.
keer goed spoelen met een reinigings middel van Forte..
anders is er nog een andere manier zonder de kop te demonteren,met een scope kijken in de cylinders en naar de kleppen,maar niet iedereen bezit zo,n ding...
het is traag, maar gisteravond op bed schoot me een tip van een ervaren vialle gassysteem inbouwer te binnen.
wij spraken elkaar zon 2 jaar geleden en hij voorspelde een dergelijk mankement op termijn.
ik moest dan het uitlaatstuk van de kop afmonteren en de boel daar van binnen (in de kop) grondig reinigen met naar ik nog meen te weten :remmenreiniger
ook vertelde hij dat er autos zijn die daar op het uitlaatstuk de mogelijkheid hebben om dat spul daar naar binnen te spuiten.
ik was dat gewoon helemaal vergeten.
maar intussen heb ik dit weekeinde nog een busje olietoevoeging bijgedaan en vandaag was er duidelijke verbetering.
ik kijk het nog even aan en laat het nog weten. en wat voor merk het is.
het is alvast wel zo dat het motorgeluid al bij het eerste blikje direct een stuk vriendelijker werd zelfs in koude toestand.
of die klepsteel nu van bovenaf of van onderaf gangbaar gemaakt wordt is mij om het even, evenals daarnaast of daarneven!
groeten
17 jaar
de beste wensen voor 2007!
intussen ca 7000 kilometer verder , is het probleem nog precies het zelfde.
allerhande middelen geprobeerd inc. motorspoeling, echter zonder resultaat.
het probleem bestond al langer in lichtere mate en s,omers merk je dat bijna niet.
ik had gehoopt dat in november,bij het vernieuwen van de distributieriem, (waar ik helemaal geen verstand van heb/had) het probleem opgelost zou zijn.
wanneer ik hiermee bij een garage aanklop, is het steevaste antwoord ,dat een reviesiekop nodig zal zijn.
daarbij heeft men liever niet dat ikzelf een reviesiekop bezorg, in verband met winst en garantie.
het stuit mij tegen de borst om voor een zon klein euvel ,zon grote ingreep te laten doen a 1200 euro of meer.
dus nogmaals nadenken over alles wat ik op deze site gelezen heb, en op onderzoek!
bovenste kapje van de distributieriem losgemaakt en de zaak bestudeerd.
nu blijkt dat men op de nokkenastandwielen en op de cilinderkop zelf merkjes heeft gemaakt welke op een bepaald moment wanneer zij recht naar boven staan corresponderen.
waarschijnlijk om de riem precies het zelfde te instaleren als dat hij voorheen zat.
mijn vraag is nu:?
wanneer het fabrieksmerk op het inlaat nokkenaswiel (voorste) ,recht omhoog wijst!
waar moet het fabrieksmerk op het uitlaatnokkenaswiel dan naartoe wijzen?
b.v.d.
17 jaar
Ga er maar vanuit dat dit niets uitmaakt met jou klacht. Aangezien de motor warm wel goed loopt heeft het niets met timing te maken.
Heb je die lektest al laten uitvoeren, dan weet je hoogstwaarschijnlijk wat er echt loos is.
beste wauter:
over een paar weken kan ik apk laten keuren en beter bekijken wat raadzaam is.
wanneer de kosten dermate hoog gaan oplopen,kan ik mischien maar beter met deze elende door blijven rijden totdat hij het begeeft. en naar de sloop brengen! (wat ik niet hoop)
anders door de garage apk ,laten testen en maken. als het kan op 1 dag
intussen heb ik met een onafhankelijke volvo garage gebeld: en deze vertelde mij dat in de kap van de distributieriem klepjes zitten waardoor ik dan precies kan zien of de merktekens op de juiste plaats zitten.
maar geen klepjes of gaten , dus dat klopt niet.
intussen ben ik alleen maar nieuwsgieriger geworden naar de optimale stand van de nokkenassen ten opzichte van elkaar.
ik dacht dat ik slechts een eenvoudige vraag stelde.
uitlaat 10 voor twaalf inlaat 10 over twaalf of allebei op twaalf uur of iets dergelijks.
groeten.
17 jaar
kop revisie,meet maar eens koudcompressie
daar is i weer (met zn gezeik.)
motornummer : B4184S volgens gegevens en stikker op distributiekap.
schematekeningen van 2 verschillende onderdelenleveranciers geven aan:
uitlaatnokkenas ca 1 tand over 12 en inlaatnokkenas ca 1 tand voor 12 (kijkt iets scheel)
bij mijn probemcar:
uitlaatnokkenas ca 2 tand voor 12 en inlaatnokkenas ca 2 tand over twaalf. (kan op woensdag de dinsdag en de donderdag zien)
kan ik mischien maar beter hier iets dieper op ingaan?
of toch maar de motor uit elkaar laten halen?
v.g.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar