Bij vloeistofcontrole dit weekend zag ik dat er in het koelvloeistoftankje bovenin een soort witachtige pasta (tandpasta qua dikte denk ik) zat. Is dit het bekende teken van een koppakking die door is of kan het ook wat anders zijn? Ik heb niet het gevoel dat de auto koelvloeistof gebruikt.
Daarnaast geeft de auto als hij koud is bij het op en afrijden van drempels aan de voorkant een soort schurend geluid (als de auto een kilometer of 10 gereden heeft is dit stukken minder). Iemand die dat bekend klinkt? Kan het zijn dat de schokdempers aan hun einde zijn?
V40 T4 1998 Phase 1
135.000 gelopen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Alex, over die vloeistof kan ik je niets zeggen, maar dat schurende geluid zouden de stabilisatorstangen kunnen zijn. Hoe dat bij een V40 precies zit weet ik niet zeker, maar waarschijnlijk kun je ze zien als je het stuur helemaal omdraait zodat het wiel naar buiten komt en je er achter kan kijken.
Misschien weet iemand hoe je die stangen bij een V40 kan controleren?
hallo
als de pasta op mayonaise lijkt dan heb je olie in het koelsysteem, dan zal de cilinderkop er af moeten.
het schurend geluid komt van de stabilisator rubbers, volvo had er modificatie voor. volgens mij een vervelend klusje.
Bedankt voor de antwoorden. Ik zal deze doorspelen aan de dealer, aangezien deze auto nog ruimschoots in de garantie zit.
Mayonaise komt qua kleur wel aardign in de buurt inderdaad, dan ligt het dus aan de koppakking begrijp ik?
20 jaar
hoeft niet beslist aan kopakking te liggen, rijd je veel korte afstanden?
Vrij veel ja (tussen de 3 en 15 km), maar toch ook wel minimaal wekelijks >100 km aaneen.
20 jaar
oliekoeler lekt en stab.stang rubbers.
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar