auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V40 2000: slecht overschakelen op gas(G3) en inhouden.

Bouwjaar: 2000, Motorinhoud (cc): 1800

Na een vakantie op benzine gereden te hebben schakelde de volvo heel moeilijk op gas(G3)over. Dit lukte na een paar keer op de snelweg over te schakelen aanvankelijk wel en reed daarna ook goed. Maar na een tijdje begon hij in te houden en te hikken. Op dit moment kan het ook zo maar zijn dat ie het gewoon goed doet en dan opeens tijdens het rijden dat hij slecht gaat lopen. Op benzine geen problemen.Kan het iets met de sensor van de CO te maken hebben en zo ja waar zit deze en kan ik deze schoonmaken/controleren? Ik denk ook aan de benzineklep die niet helemaal afsluit. Is deze ook te controleren? De installatie is van Vialle.
Ik hoor graag van jullie.

Geplaatst door

Herbie4514 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is dit een zg. LPi installatie?
Zo ja dan is het best mogelijk dat de in de lpgtank geintegreerde Brandstofpomp kapot is

wieheide 0
badge

20 jaar

Wieberen, bedankt voor je reactie.
Het is inderdaad een LPi installatie. Als de pomp kapot is of slecht loopt, is dit dan zelf te controleren? Het vreemde is dat ik vandaag bijvoorbeeld met de auto gereden heb en dat ie het gewoon goed doet zonder problemen.
Als het zich voordoet gaat het motormanagement lampje knipperen of branden en gaat de auto hikken of je kan helemaal geen gas geven. Ik schakel dan over op benzine en dan rijd hij weer goed. Als ik dan korte tijd later weer overschakel op gas dan voel je een behoorlijke schok en dan kan het zo zijn dat je geen gas kan geven of met horten en stoten en dat hij het op een gegeven moment wel gaat doen.

Herbie4514 0

20 jaar

Is het probleem aan je auto al verholpen en zoja wat was er aan de hand ik heb namelijk precies het zelfde probleem aan mijn V40 18i uit 1998 met lpi

Wiel Becker 0

19 jaar

Wat ook nog een mogelijkheid is ,dat de verbindingsstekker van de kabelboom geoxideerd is. deze bevindt zich thv.het regelblok rechtsvoor onder de motorkap in de buurt van de airco compressor.Remedie stekker er tussenuit knippen stukjes kripkous over de draden heen schuiven draden kleur op kleur vastsolderen krimpkouos over de verbinding schuiven en dicht krimpen met aansteker grtzz. wieberen

wieheide 0
badge

19 jaar

Uit laten lezen bij de gasspecialist, er zit duidelijk een storing in.
Als het mm lampje gebrand heeft, is er een storing opgeslagen.
Dan kun je ook gerichter zoeken.

primera p11 0

19 jaar

Probleem is opgelost! De gaspomp die achter in de tank gebouwd is was kapot. Dit kon je duidelijk horen door met je oor op de tank te luisteren. Je hoort dan een krakende en slecht lopende pomp. Pomp vervangen en probleem was opgelost.

Herbie4514 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.