De motor D5 begint met de kou wat slechter te starten en ben benieuwd naar mogelijk aanleidingen.
Symtomen:
Bij 10 oC goede start
Bij 5 oC +/- 5 sec starten
Bij 0 oC +/- 7 sec starten
Bij -4 oC +/- 10 sec starten
Bij -7 oC +/- 20sec starten
Loopt daarna direct goed op 5 pitten, geen rook
Nagenoeg geen olie gebruikt (minder dan 1/2 ltr op de 20.000 kms)
Bij kick down even een geringe rook ontwikkeling.
Gering meer brandstof gebruik in de loop der tijd van 1:16 naar 1:15, berekend (inmiddels 90.000 kms)
Km-stand 195.000
Niet gechiped/getuned
Verder loopt de diesel als een zonnetje en ben erg tevreden.
gr Kurt-Karel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Gloeit hij wef effectief voor?
retour injectoren?
Retour injectoren controleren.Waarschijnlijk injectoren inwendige lekkage.Dus injectoren vervangen.
Even terug naar de aanleiding van deze topic (jan 2008), het steeds slechter gaan starten van de D5
Oplossing: 1 nieuwe verstuiver van de 2de cilinder en start weer prima, ook bij koud weer. Ook de rookpluimen zijn verdwenen. Kosten verstuiver 250, retourstroom meting 49 plus nog de BTW. Laten uitvoeren bij Volvo specialist A.Janse te Elburg waar ik zeer correct ben behandeld.
Huidige kmrstand 240K
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar