Heeft iemand een idee waarom mijn 440 1.7 cab. uit 1989 slechter wil aanslaan met een warme motor. De auto loopt wel heel netjes (zo een 800 rpm volgens meter constant) klinkt ook zo. Voor de rest is het trekken prima en de koude start met choke ook gewoon goed. De enige mindere is als je lang hoge toeren draait omdat je bv even moet inhalen denk hier bij aan meer dan 4000 rpm begint ie in te houden als het waren krijgt ie geen brandstof dan althans zo voelt het. Hopelijk weet iemand mij een nuttige hint te geven.
Voor de rest even wat info over vervangingen van onderdelen en reparaties.
- Distributie is vervangen
- Caburateurvoet pakking is vervangen en sluit goed dicht aan.
- CO % is normaal
- olie en oliefilter vervangen
- versnellingsbak olie vervangen
- bougies / bougies kabels / roter / verdelerkap / bobinekabel vervangen
- Kleppen gesteld
- Vacuum slangen gecontroleerd
- Luchtfilter vervangen
Wie laat wat van zich horen met een mogelijke oplossing.
Groet,
Quentin
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is de status van de benzine pomp ? is deze mischien lek ?
je kan het controleren door de aanvoer leiding los tekoppelen en in een maat beker te houden en kijken hoeveel hij geeft bij een koude start en hoeveel hij geeft bij een warme start
ik heb dit eerder mee gemaakt maar dan bij een 440 b18u monopoint
groetjes
Remi
De brandstof pomp lijkt gewoon correct zijn werk te doen. Dus het is weer een rara voor me.
Het type motor wat er in ligt is de al om bekende 440 b18kp.
Groet,
Quentin
hmmm alles goed ook de benzine opvoer
dan zou het nog kunnen zijn dat 1 van de vacuüm slangen niet lekker is of mogelijk de slang naar de rembekrachtiger niet goed
laat de motor warm lopen en als hij warm is knijp dan de slang van de rem bekrachtiger goed dicht en start dan weer opnieuw
als de motor dan beter start is mogelijk de terug slagklep van in die leiding lek.
probeer dit met allea andere vacuüm slangen
als dit allemaal goed is en het probleem er nog is tja dan sta ik ook voor een raadsel.
het enige wat ik dan nog kan bedenken is daat de klep afstelling niet goed is maar die had je al afgesteld
0.2 10e voor de inlaat geloof ik en 0.4 10e voor de uitlaat +-= 0.05 10e als ik mij niet vergis
Groetjes
Remi
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar