Als ik mijn volvo v40 2.0 16v met g3 installatie wil starten als hij een nacht heeft stilgestaan dan slaat deze moeilijker aan dan dat ik hem moet starten nadat hij even heeft stilgestaan.
heeft misschien iemand hier een oplossing voor.
groeten francois
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misschien een probleem in de benzineleidingen/injectoren. Hij start waarschijnlijk gewoon op benzine en slaat na een paar seconden pas over op gas.
Kijk eerst eens of je nergens een vochtige benzineleiding ziet, waar hij bij stilstand lucht in het systeem kan trekken, als dit niet is, een injectorreiniger aan de benzine toevoegen en een tank benzine erdoor rijden.
Reden van het slechte starten kan dus zijn dat er lucht in het systeem komt, ofdat de verstuivers/injectors vervuild zijn. Een koude motor stelt hogere eisen aan de verneveling van de brandstof als een warme.
Groeten Marcel
De kans is ook groot dat er een gasinjector lekt waardoor het spruitstuk vol gas loopt en dat samen met benzine wil niet zo lekker starten.
[quote=volvoxc90]De kans is ook groot dat er een gasinjector lekt waardoor het spruitstuk vol gas loopt en dat samen met benzine wil niet zo lekker starten.[/quote]
Amen
Wat wij meestal doen is de de gas injector los nemen en even in een bekertje water stoppen en dan zie je snel genoeg of hij lekt.
@Hellbat, deze auto's rijden eerst op benzine en schakelen pas bij een bepaalde temp op gas. Het benzinesysteem zal daardoor het probleem niet zijn. Die lekke injector is zeer voor de hand liggend.
nou, dan zou ik als monteur toch ook onderzoeken of de benzine-injectoren na lange stilstand wel hun werk doen. Het is bekend dat verstuivers meer van stilstan dan van lopen te lijden hebben ( OP gas gezien dan, in verband ver vervuiling en dergelijke) dus mijn eerste indruk zou zijn dat ze niet netjes meer vernevelen, en dat merk je dan het meest met een koude motor.
Ik wil de andere mogelijkheid open laten hoor, niets mis mee, dat blijkt dus ook een legitieme optie te zijn wat vaker voorkomt. dus ook zeker hier naar kijken.
Groeten Marcel
Daar heb je wel gelijk in Hellbat maar lekkende gasinjectors is de meest voorkomende probleem en dus de test zo als Wvisser omschreef is een veilige en goede.
De benzine injectors staan dus niet stil, worden iedere start gebruikt. Pas bij bep. temp. gaat ie over op gas, dus benzine systeem moet wel goed werken anders heb je er een klacht naast: Loopt koud ook niet lekker.
Marcel, op zich heb je gelijk, maar de klacht is een redelijke inkopper!
zekering v/d gaspomp losnemen en af laten slaan op gas(leiding druk),probeer hem dan koud eens te starten op benzine
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V40 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar