auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: startprobleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5D

Ik heb een volvo V70 2.5 D die opeens slecht koud start, moet heel lang starten, als hij dan pakt loopt hij heel onregelmatig (niet op 5 cylinders, start met veel witte rook,
REEDS gedaan;
gloeipluggen gecontroleerd en vervangen,
motormanagemant check geeft geen problemen aan met verstuivers
de timing van de distributieriem en brandstof pomp kloppen
de terugvoer leidingen bij de verstuivers zijn vervangen
Ik heb gecontroleerd op er spanning aankomt bij de gloeipluggen en er komt spanning aan
Mogelijke aangedragen oplossing;
De accu levert niet meer de juiste spanning af op de gloeipluggen mede gezien de afstand (vanuit de achterbak), waardoor niet voldoende gloeit voor starten
Heeft iemand hierover gehoord of is dit een bekend probleem?
ben dankbaar voor mogelijke oplossing
groeten
Freek

Geplaatst door

kettnerfreek (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Extra informatie
Als de motor eenmaal heeft gelopen start hij wel normaal en loopt ook heel regelmatig, dus echt alleen koudstart problemen
Motormanagemant check geeft dan ook geen problemen aan
groeten en alvast bedankt
Freek

kettnerfreek 0

14 jaar

Bij een 2.5D die slecht KOUD start is het (bijna) altijd de brandstofpomp die niet op tijd staat !!
Laat dit controleren bij de Volvo-dealer met de Vida kast !!

Soms trekt het brandstofsysteem wat valse lucht.

lektest op de verstuivers ?

ploempe 0
badge

14 jaar

Ik ben na lang dralen eindelijk bij de Volvo dealer geweest. De auto is aan de Vidakast gehangen en daar bleek dat de brandstofpomp behoorlijk verkeerd zat, moest zijn een hoek tussen - 0,6 en - 2,5 graden en de pomp stond op - 6,5 graden
Het afstellen luistert heel erg nauw en vereist naast de Vida kast ook speciaal gereedschap.
Volgens de Volvo dealer dient dit afstellen te gebeuren altijd nadat de aandrijfriem van de brandstofpomp is vervangen omdat er opeens een andere rek in zit. Je kunt dit dus niet controleren bij de reguliere garagehouder met een gewone computer, je dient echt over de Vida kast en speciaal gereedschap te beschikken
De motor start weer als vanouds en ik heb ook minder roetvorming in de uitlaat als bijkomend voordeel.
Dat was ook altijd een probleem met de APK, moet altijd ruim tevoren flink op het gaspedaal drukken om de roet uit de uitlaat te verwijderen, en had er dan nog moeite mee
Alleen de koudweertest is dus nu niet uit te voeren, maar dat weet ik van de winter wel weer.
Maar ik verwacht dat hij ook dan geen problemen oplevert.
De prijs viel mee, ik was E 55 kwijt.
Met veel dank aan het advies van de Volvo specialist.

kettnerfreek 0

14 jaar

Nagekomen bericht
Ik had ook reeds de accu vervangen, de accuspecialist zei dat 90% van de problemen daarmee werden opgelost
De accu was nog een originele dus bijna 10 jaar oud, maar leverde nog geen problemen op
Toch maar vervangen met het oog op de komende winter.
maar dat hielp ook niet, dus toen naar bovenstaande oplossing

kettnerfreek 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.