close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo V70: vacuumregelaar

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: d5

regelmatig bij terugnemen gas gaat storingslamp branden met kreet "motormanagement bij onderhoud "

bij kontrole in garage blijkt er bij verschillende toerentallen geen vacuum naar klep te gaan die uitlaatgas retour regelt maar er staat wel vacuum op het regelventiel naast de radiator. Dit regelventiel is nog maar een paar maanden oud, kan dat nu al weer kapot zijn of zit de fout elders?

Geplaatst door

Hulsbosch (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

met een vacuumtester lek zoeken. De kans is dat er een motorsteun lek is.

Highway 670
badge

14 jaar

Er is kort voor het vervangen van het vacuumrelais ook een motorrubber vervangen. Toen de storing daarna erger terug kwam bleek het vacuumrelais kapot. Een vervangend relais bleek ook niet goed , waarop een nieuw is geplaatst. Het nieuwe relais is nu twee maanden oud. Bij een test met een vacuummeter bleek er naar het relais toe vacuum te zijn maar vanaf het relais naar de uitlaatgasregelklep kwam geen vacuum?? Ook niet bij wisselende toerentallen. Het lijkt er op dat opnieuw het vacuumrelais kapot is maar dat is dan wel erg snel lijkt me.

Hulsbosch 0

14 jaar

welke foutcode krijg je dan?
uitlaatgasrecirculatie word elektrisch geregeld en niet vacuum bij een d5.
terwijl je motorsteunen wel via vacuumslangen op hardheid worden geregeld en tevens je regeling naar je waste-gate van je turbo ook.
het gebeurd vaak dat VNT regelaar kapot gaan en intercoolers lekken en dan krijg je foutcode ecm-6805.

Herman BMW 0
badge

14 jaar

Herman de foutcode moet ik nazoeken, heb gewoon vacuum gecontroleerd met meter. Kennelijk is dus de klep die boven op de motor zit niet voor de uitlaatgascirc. maar voor je turbo? Bij deze klep boven op de motor komt geen vacuum.

Hulsbosch 0

14 jaar

Het elektrische klepje bij je luchtfilterhuis is degene voor je motorsteunen.
De VNT-regelaar die voor je turbo is zit onder je brandstofrail tegen het motorblok aan geschroefd(achter je turboslang)

Herman BMW 0
badge

14 jaar

ok, duidelijk. Het is dus het klepje naast het luchtfilterhuis wat niet reageerd. Gaat dit klepje vaak kapot? of kan dit ook aan de aansturing liggen ?

Hulsbosch 0

14 jaar

Hulsbosch mijn advies toch even laten uitlezen en tevens bij parameterwaarden je elektrische klepje laten controleren bij een bepaald toerental zou deze AAN moeten gaan en bij een bepaald toerental UIT.
Zo geef de omschrijving in de ECM weer. Dat is een kwestie van een aantalminuten om dit te controleren.
Verstandig om dan gelijk de diverse sensoren waarden te controleren.
Weet je tevens de historie van de auto van wat er al vervangen is?
Intercoolers gaan regelmatig lek.
VNT-regelaar gaan ook weleens toevallig een aantal keer meegemaakt , maar meestal komt deze erin als er veel vermogen word gevraagd en je laaddruksensor een verkeerde waarde afleest dat kan dus zijn dat je druk verliest door die lekke intercooler of je VNT-regelaar je waste-gate opening verkeerd regeld.

Herman BMW 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.