Ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een S70 2.5 TDI aut uit 9-97 met 240dkm op de teller.
Auto ziet er fantatisch uit, géén lekkages, alle toeters en bellen werken. Kortom, gelukkig geen defecten en rijdt geweldig.
Mijn vraag: Wat moet het stationair toerental zijn? Nu is het 900 rpm, maar naar mijn gevoel is dat iets te veel.
Alvast dank voor een reactie.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stationaiar toerental moet zo rond 800 omw/min liggen,is middels vida of systeemtester bij de dealer af te stellen,motor met msa15,7 of motor met msa15.8 kortom je zult naar de Volvodealer moeten gaan om je motortoerental af te laten stellen
Grtzz. Wieberen
Dus is toch iets te hoog!
Wat bedoel je precies met: motor met msa15.7 of motor met 15.8?
Dank voor je reactie.
18 jaar
[quote=Niceone]Wat bedoel je precies met: motor met msa15.7 of motor met 15.8?[/quote]
msa 15.7 of 15.8 is het type motormanagment
S70 TDI uit 1997 is msa 15.7 dus met de systeemtester !!
hij is aan de beurt voor een nieuwe distributie riem,of is dat al gedaan?
Gaan om de 120000km
is 15.7 nog
Ja...ik moet een afspraak maken voor een nieuwe distr. riem. Tevens spanrol en waterpomp vervangen neem ik aan? Zijn er nog meer dingen waar ik bij deze actie rekening moet houden?
Heeft iemand enig idee wat zo'n geintje bij de Volvodealer kost?
18 jaar
Ps. Nog steeds geen idee wat nu die 15.7 precies inhoudt?
18 jaar
msa 15.7 is de type aanduiding van de computer die de motor aanstuurd,is heel eenvoudig te herkennen aan de grote aluminium luchthoeveelheidsmeter die aan het luchtfilter geschroefd zit.
Een msa 15.8 werkt met een hittedraadsensor is een verbeterde versie van msa 15.7,is te herkennen aan de kunststof luchtmassameter aan het luchtfilter.
Bij 240.000km vervangen:distributieriem,spanrol,waterpomp,pompriem van de brandstofpomp
spanrol van de brandstofpomp,afstelrol van debrandstofpomp,vergeet ook niet de krukas poelie te controleren,hierin bevindt zich een trillingsdemper,die gaan ook nog wel eens kapot.
Wat de kosten betreft bel eens met de dealer,het is in ieder geval niet goedkoop.
Grtzz.Wieberen
Enorm bedankt iedereen voor jullie snelle reacties!
Volgens mij heb ik nu voldoende info waar ik op moet letten en rekening mee moet houden. Eerst maar eens kijken of ik nog een pl-tje kan afsluiten...hahaha.
Tegen de tijd dat alles gefix is, laat ik wel even een berichtje achter...
Thanks. Niels
18 jaar
Inmiddels zijn: distributieriem,spanrol,waterpomp,pompriem van de brandstofpomp
spanrol van de brandstofpomp en de afstelrol van debrandstofpomp vervangen. Alles goed gelukt en motor loopt nog steeds als een zonnetje.
Echter, sinds deze vervangactie, lekt er olie. Waar van bovenaf de olie te zien is, is in de buurt van krukas poeli. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Voor de vervangactie lekte er nog géén olie!
18 jaar
Alles even goed schoongemaakt en nagelopen en nagedraaid. Probleem gelukkig opgelost!
Iedereen bedankt voor het meedenken en het geven van een mogelijke oplossing!
Gr. Niels
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar