Volvo S70: Stationair toerental

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TDI

Ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een S70 2.5 TDI aut uit 9-97 met 240dkm op de teller.
Auto ziet er fantatisch uit, géén lekkages, alle toeters en bellen werken. Kortom, gelukkig geen defecten en rijdt geweldig.

Mijn vraag: Wat moet het stationair toerental zijn? Nu is het 900 rpm, maar naar mijn gevoel is dat iets te veel.

Alvast dank voor een reactie.

Niceone

Geplaatst door Niceone (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo S70? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

wieheide (0) PRO, 17 jaar geleden

Stationaiar toerental moet zo rond 800 omw/min liggen,is middels vida of systeemtester bij de dealer af te stellen,motor met msa15,7 of motor met msa15.8 kortom je zult naar de Volvodealer moeten gaan om je motortoerental af te laten stellen
Grtzz. Wieberen

Niceone (0), 17 jaar geleden

Dus is toch iets te hoog!

Wat bedoel je precies met: motor met msa15.7 of motor met 15.8?

Dank voor je reactie.

Volvo-Specialist (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=Niceone]Wat bedoel je precies met: motor met msa15.7 of motor met 15.8?[/quote]
msa 15.7 of 15.8 is het type motormanagment

S70 TDI uit 1997 is msa 15.7 dus met de systeemtester !!

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

hij is aan de beurt voor een nieuwe distributie riem,of is dat al gedaan?
Gaan om de 120000km

Ramon9285 (0) PRO, 17 jaar geleden

is 15.7 nog

Niceone (0), 17 jaar geleden

Ja...ik moet een afspraak maken voor een nieuwe distr. riem. Tevens spanrol en waterpomp vervangen neem ik aan? Zijn er nog meer dingen waar ik bij deze actie rekening moet houden?

Heeft iemand enig idee wat zo'n geintje bij de Volvodealer kost?

Niceone (0), 17 jaar geleden

Ps. Nog steeds geen idee wat nu die 15.7 precies inhoudt?

wieheide (0) PRO, 17 jaar geleden

msa 15.7 is de type aanduiding van de computer die de motor aanstuurd,is heel eenvoudig te herkennen aan de grote aluminium luchthoeveelheidsmeter die aan het luchtfilter geschroefd zit.
Een msa 15.8 werkt met een hittedraadsensor is een verbeterde versie van msa 15.7,is te herkennen aan de kunststof luchtmassameter aan het luchtfilter.
Bij 240.000km vervangen:distributieriem,spanrol,waterpomp,pompriem van de brandstofpomp
spanrol van de brandstofpomp,afstelrol van debrandstofpomp,vergeet ook niet de krukas poelie te controleren,hierin bevindt zich een trillingsdemper,die gaan ook nog wel eens kapot.
Wat de kosten betreft bel eens met de dealer,het is in ieder geval niet goedkoop.
Grtzz.Wieberen

Niceone (0), 17 jaar geleden

Enorm bedankt iedereen voor jullie snelle reacties!
Volgens mij heb ik nu voldoende info waar ik op moet letten en rekening mee moet houden. Eerst maar eens kijken of ik nog een pl-tje kan afsluiten...hahaha.

Tegen de tijd dat alles gefix is, laat ik wel even een berichtje achter...

Thanks. Niels

Niceone (0), 17 jaar geleden

Inmiddels zijn: distributieriem,spanrol,waterpomp,pompriem van de brandstofpomp
spanrol van de brandstofpomp en de afstelrol van debrandstofpomp vervangen. Alles goed gelukt en motor loopt nog steeds als een zonnetje.
Echter, sinds deze vervangactie, lekt er olie. Waar van bovenaf de olie te zien is, is in de buurt van krukas poeli. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Voor de vervangactie lekte er nog géén olie!

Niceone (0), 17 jaar geleden

Alles even goed schoongemaakt en nagelopen en nagedraaid. Probleem gelukkig opgelost!

Iedereen bedankt voor het meedenken en het geven van een mogelijke oplossing!

Gr. Niels

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S70 of stel zelf een nieuwe vraag.