Goedenavond,
dit onderwerp heb ik hier al eerder aangesneden en dacht het probleem uiteindelijk te hebben opgelost, maar helaas.
Had ik tot een paar weken terug op elk willekeurig moment last van backfires en uitvallen van de motor, nu is dat beperkt tot de opwarmperiode van de motor (alleen stotteren en backfires, geen last meer van uitvallen).
Wat al vervangen of nagekeken is, is het volgende:
Rotor, verdeelkap, bougiekabels, bougies en bobine vervangen.
Alle contacten van het LPG-systeem nagekeken en vervangen.
Pakkingen inlaatspruitstuk en caburateur vervangen.
Carburateur schoongemaakt en goed laten afstellen.
Dit heeft dus al veel effect gehad en de auto rijdt verder weer lekker. Blijkbaar zie ik toch iets over het hoofd en ik ben benieuwd of iemand mij kan vertellen wat dat dan is.
(Mengsel, valse lucht???????????????)
De auto heeft trouwens een B230K-blok met een Solex-carburateur.
Als iemand wat weet, dan hoor ik dat graag.
Groeten,
Meindert Bouta
Geplaatst door mjbouta (0) , lid sinds 21 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 740? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 740 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 Reacties
Wauter (0) PRO, 18 jaar geleden
klepspeling?
Doet ie het op gas of op benzine
peter8765 (0) PRO, 18 jaar geleden
Ik zo het ook in de kleppen gaan zoeken!
mjbouta (0), 18 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie. De kleppen zijn 5000 km geleden gesteld, maar ik zal de auto nog eens laten nakijken op dit punt.
Wauter (0) PRO, 18 jaar geleden
zegt niks, misschien is toen tot hetgeen mogelijk was gesteld, en dus misschien niet genoeg. Deze motoren moet je echt iedere 20.000 stellen en dan nog houd het een keer op.
tijne (0), 18 jaar geleden
gegarandeert klepspelling want in de cilinder is de enigste plaats waar je een verbranding heb en die verbranding gaat naar een spruitstuk en de klep moet dat tegen houden.
dat je het alleen heb met "koude" motor komt omdat als hij warm is de kop is uit gezet(kop is van aluminium en zet meer uit dan staal(de klep))
dus klep speling goed af stellen en klaar.
gr tijne
mjbouta (0), 18 jaar geleden
De kleppen zijn opnieuw gesteld en daar bleek inderdaad het probleem te zitten. Bij deze bedankt voor het meedenken, ik kan weer veilig op weg.
Groeten,
Meindert Bouta
tijne (0), 18 jaar geleden
oke mooi zo veel rij plezier.
gr tijne