Hallo,
na het verwisselen van de motor van mijn s40 heb ik het volgende probleem.
Als ik de auto start loopt hij stationair niet lekker hij schommelt tussen de 500 en 750 toeren als ik dan ga rijden loopt de motor goed tot ik gas los laat dan schommelt het toerental weer en slaat soms af, als ik dan een tijdje rijd en de motor warm is gaat de hele motor stotteren.
ik heb de bobines verwisselt en de kabels (dwz van de nieuwe en oude motor) heb tijdens het stationair draaien van de motor de injectoren los gehaald(de stekkertjes)een voor een motor ging nog slechter lopen
Weet niet of dit met de carterventielatie te maken kan hebben.
motor storingslampje brand wel maar kan ook te maken hebben met motor wisseling????
Kan helaas niet naar de dealer want dat is te ver rijden dus uitlezen gaat nog niet lukken.
Motor is van het zelfde type dus dat klopt.
Staat ook op tijd.
En vreemd detail nadat ik de motor uitgezet had een bakkie ging doen en 15 minuten later weer in de auto stapte stonk deze in ene keer naar rotte eieren weet niet of dat er mee te maken heeft of dat dat komt omdat de motor zo lang heeft stil gestaan (ongeveer 2 maanden).
Weet niet of dit met de carterventielatie te maken kan hebben.
Iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken ????
Noem alle ideeen maar op kan ik alles nakijken, ik kom er even niet meer op ben net drie dagen bezig geweest met de motor vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
stinken naar rotte eiren kan komen door het slecht stationaair lopen
(overbrande stoffen dat je ruikt)
zou kijken of je stationair regelmotor nog goed functioneert
als dat bij deze tenminste erop zit maar dacht het wel
Hallo daar ben ik weer,
nadat ik het complete inlaatspruitstuk van de twee motoren overgezet heb liep de motor in het begin als een zonnetje.
Alleen nu begint hij soms te stotteren met stationair lopen en soms in te houden bij het optrekken of overschakkelen, dit doet hij onafhankelijk van elkaar en ook niet altijd.
Heeft iemand een idee wat ik vergeten kan zijn of over het hoofd zie??
Het motor storingslampje is wel spontaan uitgegaan nadat ik op de snelweg reed (ik reed toen ongeveer 100).en sindsdien ook niet meer gaan branden, maar de motor stottert nog wel.
het is niet zo dat hij wil uitslaan maar echt stotteren de motor blijft ook gewoon lopen.
13 jaar
uitlezen en storing wissen zou ik in ieder geval doen
en eigenlijk ook motor opnieuw intialiseren
ik durf niet meer te zeggen of dat bij volvo ook ging
maar bij peugeot juist wel en dat is een zichtbaar verschil met lopen
klacht klant als sotteren bij koude motor slecht aanslaan bij koude motor worden hier dan mee opgelost
mijn eerste gedachte was ook de stationair regelklep. duur onderdeel, dus jammer als dat het niet is. verstandig om het te laten lezen eerst. meestal bij hoogere torental/meer gas wordt het minder erg. je kan het onderdeel eerst proberen schoon te maken, en een uur te laten weken in WD40. dat kan helpen, teniminste als dat het problem is.
controleer ook dat je verdeler kap nog goed is. en als je auto naar rotte eiren stinkt kan de knalpijp er aan toe zijn.
13 jaar
Het stinken naar rotte eieren was eenmallig gelukkig, het probleem wordt ook steeds minder omdat ik vandaag mijn slangen van de carterventilatie ging reinigen zag ik tot mijn verbazing dat er ergens onde het inlaatspruitstuk een slangetje los hing die aan een nippeltje hoorde te zitten.(Wie verzint het nu om een slangetje op een plek te doen die je niet ziet)
dus ik ga zaterdag eerst nog eens goed alle vacuum slangen nalopen, iemand een idee hoe je kan kijken of ze op de goede plek zitten en goed afgestoen zijn???(begin onderhand aan mezelf te twijfelen.
en wat betreft de verdeler kap ik dacht niet dat auto,s met bobine's die hadden of hebben ze die dingen vervangen, dat is toch dat ronde ding waar je bougie kabels uitkomen en waar een rotor in zit?????
13 jaar
dat is idd the ronde ding waar the kables aan vast zit. de bobine is een versterker die verdeeld word op de juiste moment door de verdeler kap. als de kap gescheurd is of de contacten/rotor verslepen zijn kan dat deze probleem ook veroorzaken. ik weet niet zeker of een s40 dat wel of niet heeft om eerlijk te zeggen. kan ook idd zijn dat de verdeling internal bestuurd word.
voor een vacuum lekkage kan je zoen butane torch gebruiken. zet de gas aan, maar niet aansteken. met een lopende motor ga traag langs alle slangen met de gasfles open. als je in eens een hogere torental hoor, dan weet je ongeweer waar de lekkage is.
13 jaar
Nee een s40 heeft geen verdeler kap, maar jouw tip met die butaan torch gaat ik zeker uitvoeren dat ik daar zelf niet ben opgekomen.
Heb hem trouwens uit laten lezen en daar kwamen wel een heleboel fout meldingen uit van het wisselen van de motor maar nadat hij gereset was stotterde hij weer en gaf geen fout melding, monteurs van de volvo zeiden dan ook kijk even alle luchtslangetjes na.
13 jaar
slang kost niet veel, als ik het was zou ik gewoon alle slangen vervangen in een keer, dan weet je zeker dat je er vanaf bent.
13 jaar
Problemen zijn bijna voorbij, voordat ik vannochtend naar het probleem ging kijken heb ik de motor even goed warm gereden en liep de motor zonder te stotteren(zal je altijd zien).
ik denk nu dat er nog een beetje vuiligheid zat in wat slangetjes en dat dat nu doorgeblazen is alleen als ik de motor start zakt het toerental even naar de 500 om vervolgens te stijgen naar de duizend toeren en daar te blijven tot de motor warm is daarna zakt hij weer naar de 500 en blijft daar. Zal dit met het gashuisklep te maken hebben of wat anders.
heb het trouwens met die butaan torch toch even gedaan voor de zekerheid en er gebeurde niets.
ga vanmiddag weer een langere proefrit maken naar hoofddorp met iemand in een auto achter ons voor het geval dat en dan maar hopen dat hij het goed blijft doen.
heb ik na zes maanden eindelijk weer een auto die het normaal doet.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S40 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar