Stationcar- km stand: ca. 281.000
Probleem:
- bij maximale wieluitslag naar links of naar rechts (zoals bij achteruit inparkeren gebruikelijk) begint er onder de motorkap iets te gillen.
- het geluid is toerentalafhankelijk, bij meer toeren neemt het geluid toe.
- bij geopende motorkap is vastgesteld dat als het geluid toeneemt de snaar die vanaf de krukaspoeli de waterpomp en de stuurbekrachtiginspomp aandrijft slipt, je ziet dat de waterpomp soms bijna stilstaat.
- Zodra je het stuur iets terugdraait is het over.
Vragen:
1 Kan de pomp blokkeren bij maximale wieluitslag ?
2 Staat de maximale wieluitslag verkeerd afgesteld ? (de auto is altijd dealeronderhouden geweest en is schadevrij)
3 Kan de pomp versleten zijn ?
4 Is dit een Volvo 940 kwaal ?
grt,
Wmuller
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hebben ze allemaal hoor, niets ernstigs. Gewoon niet te lang stuur verder als maximaal proberen te draaien.
Gewoon de riem vernieuwen en/of spannen !!!
Was alles maar zo gemakkelijk !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar