close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo S80: trillingen stationair

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: d5

Mijn s80 trilt hevig in het interieur. Vooral bij koude start rammelt alles wat kan rammelen (deurtje handschoenkastje, hoofdsteun, hoedenplank).
Eenmaal de motor wat warmer wordt is dit probleem voor 85% over toch blijft het merkbaar aanwezig.
Motorsteunen zijn vernieuwd, uitlaat hangt goed in de rubbers, distri- en multiriem zijn vervangen.
De wagen start altijd normaal en het verbruik is normaal. De wagen trekt en herneemt goed.
Ergens gaat men gedachte naar het dubbel massa vliegwiel maar dan begrijp ik niet als de motor warmer wordt dit veel minder is.
Iemand een idee?

Geplaatst door

marc51 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ma

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Is dit (zelfde) probleem al niet eens eerder besproken??

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Er is ooit een schrijver van geweest dat je subframebussen/rubbers dat probleem veroorzaken ik heb dit 1 keer gehad met een V70 D5 waar ik toen die bussen vervangen heb maar het toen niet oploste.
Misschien helpt dit bij jou wel.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

Herman heb je soms een ruwe schatting wat de prijs is ? Het dus om 4 stuks? Ik heb een kleine sleutel ervaring uit het verleden( enkele motoren vervangen: volkswagen kever, volvo 164...) dus zou dit voor mij te doen zijn. Worden deze rubbers er ingeperst? alvast bedankt.

P.Kelder: het is inderdaad nog steeds het zelfde probleem. Er werd toen een software update gedaan maar dat heeft geen oplossing gebracht.
Ik gebruik de wagen zeer weinig, sedert mijn vorige vraag is er amper 3000 km bijgekomen en nu speelt de gedachte om de wagen te verkopen en deze te vervangen door een benzinewagen.

marc51 0

13 jaar

Marc durf zo niet te zeggen wat de prijs is.
Het inderdaad om 4 stuks.
Je moet het subframe ervoor demonteren en deze rubbers worden met speciaal gereedschap erin gedraaid (stempel en draadeind).
Die stempel valt mooi in je rubber die een bepaalde vorm heeft dus makkelijker te monteren.
Ik denk dat het je zonder ook wel lukt , maar moet je wel een grote bus /dop hebben en een stevig draadeind.
Je kan eventueel de dealer om dat gereedschap vragen om te lenen.
ps je klep van je motorsteunen werkt goed deze zit naast je luchtfilterhuis.
Dit is te controleren via parameters bij de dealer deze gaat bij een bepaald toerental van hard naar zacht of andersom.

Herman BMW 0
badge

13 jaar

[quote=marc51]het is inderdaad nog steeds het zelfde probleem. Er werd toen een software update gedaan maar dat heeft geen oplossing gebracht[/quote]
Het was vanzelfsprekend geweest indien je het oude Topic weer had opgepakt, juist daar staat een stukje historie vermeld.
Om het overzicht te bewaren gaat onze voorkeur uit naar 1 Topic.

Moderator Problemcar

P. Kelder 0
badge

13 jaar

Herman, de klep vd motor steunen werkt goed (elektriche klep)
Heb zonet even op de nl site 'mijn grossier' gekeken en de prijs per stuk ligt rond de 50euro.
Kan je de speling met bv een koevoet oid controleren?

marc51 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo S80 of stel zelf een nieuwe vraag.