auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo 440 1996: uitvallende motor bij LPG3...stationair/laag toerental

Bouwjaar: 1996, Brandstof: LPG, Motorinhoud (cc): 1800

Sinds 3 dagen start de motor niet meer op lpg. Hij start op benzine..en dan 2 seconden later als hij automatisch overschakelt op lpg, valt hij direct uit. Als ik direct bij starten meer gas geef, dan loopt hij wel. Als ik het gas los laat en dus de toeren zakken tot +/- 1000tpm valt de motor weer uit. Kortom, op lpg valt de motor onder de 1200 tpm bij zowel koude als warme motor uit.

Op benzine gaat alles goed...echter als ik bij stationair toerental overschakel op gas, valt de motor uit. Bij hogere snelheden/toeren kan ik probleemloos op gas rijden. Bij overschakelen, en dus terugval naar lagere toeren valt de motor ook weer uit. Wat kan dit zijn? Raar is dat gisteren het op lpg allemaal wel weer goed ging, echter vanochtend waren de problemen er weer zoals beschreven…Het gaat om een Volvo 440 1.8i op LPG3 uit 1996.Waar moet ik het zoeken, wat kan er defect zijn? Of wat moet er bijgesteld worden?! Het lijkt mij dat het probleem ergens bij het lpg gebeuren zit in plaats van bv electra, anders zou het op benzine ook wel hetzelfde/slecht gaan. toch?? Graag een reactie! Bedankt alvast!!

Jacco

Technische gegevens:

-Volvo 440 uit 1996 1.8 motor met lpg3 volvo ingebouwd Vialle systeem.
-172.000km op de teller…
-Heb sinds aankoop 12.000 km probleemloos gereden..en nu dus sinds een paar dagen problemen. 2000km geleden zijn de bougies vervangen.

Geplaatst door

41Gp (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hoi jacco,

ik heb precies hetzelfde probleem,
460, 1993, vialle g3 uit 1999

wat ik heb begrepen van lpg inbouwbedrijf mesman uit veldhoven is dit probleem op te lossen door de auto de laatste 100 meter op benzine over te schakelen en dan de motor uit te zetten. het zou gaan om onverbrand gas dat nog in de inlaat zou zitten en wat bij een koude start tezamen met benzine wordt ontbrand. hierdoor zou de motor verzuipen. vandaar dat de motor bij de 2de startpoging wel zou lopen.

hopelijk kan je hier wat mee.

groetjes,
martin

mvdkant 0

18 jaar

Dank voor je reactie Martin, ik zal het proberen. Wat ik dan echter niet kan uitleggen is dat ik hiervoor 3 maand heb gereden zonder deze problemen?!...Dan moet het topch ergens specifiek aan liggen? Of kon het volgens dat inbouwbedrijf voorkomen zonder direct aanleiding?

41Gp 0

18 jaar

als het onverbrand gas zou zijn is dat ne een paar uur stil staan al lang verdwenen in een warm inlaat spruitstuk dus martin in met een vabeltje het bos in gestuurt in deze.

hat kan wel werken omdat de auto het benziene systeem actief heeft bij het uitzetten maar er moet een oplossing voor zijn ook al weet ik die niet.

gr tijne

ps: ga is langs de dealer en vraag hun mening.

tijne 0

18 jaar

Hoe is het met jullie beider verdampers?

Wauter 0
badge

18 jaar

beste jaco als je op benz rijd,men schakelt over op lpg,auto ryd
goed alleen stationair niet,dan is de 1trap lpg defect,of de signaal draad van benzsysteem defect,fout codes meten""""""
groet v50

volvov50 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.