auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V50: V50 1.6D slechte warme start

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.6d

L.s.

In juli 2009 heb ik mijn V50 met ca 164.000km op de teller gekocht. Hetvolgende probleem deed zich vrij snel voor. Wanneer ik na een lange rit, of na lang in de file gestaan te hebben de motor uitdeed kreeg ik deze moeilijk aan de praat. Soms moest ik wel 10 keer starten voordat hij weer aansloeg. Hij liep daarna wel weer mooi rond. Doorstarten werkte niet omdat de startmotor gewoon stopte met draaien. Dit gebeurt dus alleen wanneer de motor goed warm is. Koude start gaat prima. Heb de auto teruggebracht naar het bedrijf waar ik 'm gekocht had(viel gelukkig nog onder garantie) die het onderhoud uitbesteedde aan Profile. Daar hebben ze de EGR-klep vervangen. Nu inmiddels met 185.000km op de teller heb ik hetzelfde probleem. Zou de EGR-klep wederom aan vervanging toe zijn? Bijkomend probleem is dat de auto regelmatig in noodloop gaat. Druksensoren voor/na het roetfilter en het roetfilter zijn tevens(vorig jaar) bij bovengenoemd bedrijf vervangen. Zo ook nokkenassensor(hoop dat dit de goede benaming is)
FYI, is sta dagelijks 2 keer in de file(coentunnel) en de motor krijgt dus niet echt de kans om goed schoon geblazen te worden.

Alvast bedankt.

Mvrgr.

Jeff

Geplaatst door

Jeffrey de Weerd (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Warme start probleem zou ook een BDP-gever (krukaspositie of toerental sensor) kunnen zijn.
Gebeurt wel meer dat deze warm bij lage toeren geen goed signaal geeft.

Voor de reden van de noodloop moet je hem even laten uitlezen, dat scheelt een hoop zoekwerk.

oldford 0
badge

14 jaar

elke 120.000km moet roetfilter vervangen worden is deze al vervangen.
inderdaad eerst uit laten lezen en eventueel ecm software updaten.
via parameters de waarden controleren van de diverse sensoren zoals koelvloeistoftemperatuursensor en luchtmassameter.

Herman BMW 0
badge

14 jaar

Even een update. Heb de auto laten uitlezen bij de Volvo garage incl. software-update. Nokkenaspositiesensor zou problemen geven en er zou een te lage inspuitdruk zijn. Dit veroorzaakte de regelmatig terugkerende noodloop. Tip van de Volvo garage mbt laatste probleem was om het brandstoffilter te vervangen wanneer deze lange tijd niet vervangen zou zijn geweest. Deze wilde ik zowiezo vervangen omdat hij aan vervanging toe was. Heb het filter(€70) vervangen, noodloop probleem opgelost. Nu nog het warme-start probleem. Omdat de nokkenaspositiesensor vorig jaar al vervangen was heb ik de BDP sensor vervangen. Deze was ook verdacht. Echter na vervanging van deze sensor was het probleem er nog. Dan toch maar kijken naar de nokkenaspostiesensor. Gedemonteerd, zag er als nieuw uit, wat te verwachten was. Wat mij opviel was dat deze sensor een sleufgat heeft waar hij mee afgesteld kon worden. Voordat ik deze sensor demonteerde viel mij op dat hij in de verste positie t.o.v. de nokkenas gemonteerd was. Heb hem schoongemaakt en iets dichter t.o.v. de nokkenas gemonteerd. Auto warmgereden en tot op heden geen warme-start problemen meer gehad. Wel voor de zekerheid zo'n nokkenassensor gekocht(€53) omdat er toch naar mijn gevoel een bepaald verloop zit. Nadat laatstgenoemde sensor vervangen was, doet mijn cruise control het ook weer goed. Cruise control werd ontkoppeld zodra de nokkenassensor warm werd en niet meer optimaal functioneerde.

Ik hoop dat mensen die dit gelezen hebben die soortgelijke problemen hebben iets aan mijn verhaal en ervaring hebben. Ik heb er in ieder geval heel veel van geleerd.

Groet.

Jeffrey de Weerd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V50 of stel zelf een nieuwe vraag.