Hallo allemaal,
Onlangs de auto aangeboden voor APK. CO was 4,5 % op LPG. Naar twee gasbedrijven in de buurt van Arnhem geweest. Dit gaf 2 verschillende diagnoses. (verdamper zou stuk zijn en bijde andere moest de gasverdeler vervangen worden) Toen besloten naar Helvoirt te gaan. Daar gasverdeler gereinigd en aan de Lambda sonde gemorreld. Uiteindelijk jojood het CO gehalte. Het varieerd van 0,01 tot 7.00. Men heeft de computer uitgelezen. Er werden twee storingen aangetroffen; P0135 Lamda Sensor B1 S1, storing in verwarming en P1621 signaal voor koelvloeistof temperatuur:kortsluiting met massa. Na het resetten van de computer worden dezelfde fouten binnen een paar minuten opnieuw weergegeven. Men denkt aan een relais of zekering maar kan vanwege het ontbreken van de elektrtechnische schema's niet verder. Vandaag diagnose 3...De Lambda sonde zou stuk zijn.....Wie weet de oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Il bn niet overtuigd van de uitleg bij P1621. Volgens mij dat een VW/Audi uitleg (Zie http://www.dtcsearch.com/P1621/).
Bij Volvo betekent P1621 - Diagnostic Trouble Code (DTC) in Automatic Transmission Control Module (TCM)
Bron: http://www.aboutautomobile.com/DTC/P1621 en http://www.eobd2.eu/DTCL.asp
Dat betekent dat de foutcode(s) in de automatische bak moeten worden uitgelezen.
Wat betreft de lambda sonde - dat kan de sensor zijn of inderdaad iets in de bedrading/stekkers.
Ik zou hem bij een Volvo dealer laten uitlezen of bij iemand met Volvo specifieke uitlees apparatuur.
thnx, Wat betreft de uitleg bij P1621 ben ik overtuigd. Voor de rest zal ik bij de vlvo dealer informeren.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar