auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volvo V70: V70 D5 onregelmatig koud stationair

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: B5244T

Laatste paar dagen wil de auto steeds slechter koud stationair lopen (motor staat dan te hunten, toerental voordurend hoger en lager.) Vandaag sloeg de motor ook af 10 meter na het weg rijden. Kon wel weer gelijk starten. Eenmaal warm is er geen probleem meer. Starten is op zich geen probleem. Motor management geeft geen storingen.
Bij het doorschakelen met een koude motor merk je ook dat het toerental ver terug valt waardoor opschakelen wat hakkerig gaat. Je moet als het ware wat tussengas geven om soepel te kunnen schakelen.

Geplaatst door

hqracing (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Laat de retourstroom van je verstuivers eens controleren.
Heb zelf een keer meegemaakt dat je volumeregelklep op je brandstof hogedrukpomp de boosdoener was.

Herman BMW 0
badge

12 jaar

7 weken geleden is verstuiver 5 vervangen. Was toen ook aanwezig bij de lektest van de retour leidingen. Zagen er redelijk normaal uit maar zal het nog eens zelf uitvoeren.
Hoe check je de volumeregelklep? is volgens mij een interne componnet van de HD pomp? Ik kan me niet herinneren dat die als parameter voorkomt in Volvo testprogramma. Is dat een kwestie van de slang ontkoppelen en kijken of t'ie terugstroomt?

hqracing 0

12 jaar

Je volumeregelklep zit op je HD pomp gemonteerd met 3 torx boutjes. Je kan als de motor slecht stationair draait de waarde van je raildruk controleren deze is normaal redelijk constant en als deze veel schommelt kan het goed zijn dat je volumeregelklep de opbrengst niet goed regelt. Ik werkte bij een dealer dus wisselde op dat moment gewoon de onderdelen met een andere auto.

Herman BMW 0
badge

12 jaar

Heb vandaag even de DICE en VIDA eraan gehangen. Dit naar aanleiding dat het starten steeds slechter gaat (om niet te zeggen beroerd). De motor slaat wel aan maar daarna gelijk weer af. Na vele keren starten liep ie heel onregelmatig stationair. De volumeregelaar (eigenlijk de drukregelaar) op de HD brandstof pomp gaf aanvankelijk wat wisselende mA (1240 mA - 1385 mA) aan alsmede een daarmee samenhangende variabele raildruk. Toen de motor eindelijk liep was na enkele minuten alles weer normaal. (Drukregelaar omstreeks 1350 mA=normaal) Wel de storingsmelding brandstofraildruk hoog. Na uitzetten zou de raildruk moeten zakken naar 20.000 Hpa maar die bleef hangen op 28500. Later liep ie afwisselend terug na een paar verschillende "runs". (Zou niet mogen volgens volvo). Jammer genoeg moet ik een dag wachten tot het euvel zich zeer waarschijnlijk weer voordoet. (Heeft de motor namelijk een tijdje gelopen dan duurt het een nachtje stilstaan voordat de storing weer optreed. Het lijkt er dus ook op dat er ergens een lek o.i.d. zou kunnen zitten. Ik ga nu maar eerst de druk regelaar wisselen denk ik.

Overigens Ik heb een aangepast brandstof systeem voor de koolzaad inrichting. Achterin zit een membraan diesel opvoerpompje dat af en toe druk geeft als de motor stil staat. Kennelijk zakt de druk tussen de tank en de HD pomp langzaam ergens weg. Maar volgens mij doet die pomp dat al sinds de installatie 170.000 km geleden dus is niet echt een goede aanwijzing.

Wordt vervolgt.

hqracing 0

12 jaar

Vrijdag bij de garage geweest. Daar vond men dat er twee stekkers waarschijnlijk waren omgedraaid. Een stekker aan de brandstofdruk sensor was van een andere kleur dan de sensor zelf (grijze stekker aan een zwarte sensor) Vlak voor de sensor hing een draad met daarin een connector waaraan een zwarte met een grijze stekker met elkaar waren verbonden. Ze hebben de grijze aan de sensor gezet en de zwarte aan de andere zwarte. Gevolg was dat de raildruk nu bij afzetten snel terugzakt maar verder geen enkel verschil. Overigens was de motor warm dus was er zowiezo geen probleem met het starten. Ik heb op onderdelenlijn even een zoekopdracht uitgezet naar een andere drukregelaar daar die dingetjes nieuw €229 kosten. Wordt vervolgd....

hqracing 0

12 jaar

Blijkt dat de accu slecht aan het worden was. Intussen auto verkocht. Einde topic.

hqracing 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo V70 of stel zelf een nieuwe vraag.