close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 940: vervangen tapeinden wielen door langere tapeinden

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3 ltr

Ik heb velgen gekocht van een 960, echter de et-waarde verschilt. Ik moet dus spoorverbreders plaatsen incl. langere tapeinden, heeft iemand hier ervaring mee ? Zijn de tapeinden makkelijk te vervangen na demontage van de remschijven of moet ik bv. achter ook de handrem-schoenen demonteren en zijn de tapeinden er uit te tikken of moet ik deze er uit persen ?

Geplaatst door

nayade (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

tapeinden pers je eruit over het algemeen, om beschadiging te voorkomen,

jjbalmszonen 0
badge

14 jaar

gevaarlijke bezigheid, die spoorverbreders................
de auto is hier niet op ontworpen. De krachten op de bouten/velgen worden (door de hefboomwerking) veel groter.
De krachten van de velgen worden niet alleen opgevangen door de bouten/tapeinden, maar ook door de cirkel in het midden. En gebeurt dat bij de spoorverbreders ook ???

sjaak10918 0
badge

14 jaar

De uiteindelijke spoobreedte van de wielen wordt totaal 4 mm kleiner dan oorspronkelijk, betekent dat de krachten door de hefboomwerking zelfs kleiner worden. De spoorverbreders zijn zelf-centrerend, zij dragen dus ook een groot deel van de afschuifkrachten, de tapeinden dragen dus ook dezelfde afschuifkrachten. Let wel: de velgen van een 960 vallen door de grotere et-waarde meer naar binnen dan de velgen van een 940. Om dit te corrigeren wil ik dus spoorverbreders toepassen.

nayade 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.