in de bocht vibreerd mijn XC 70 zeer sterk is een 4 wd zou graag weten waar dit aan ligt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De binnenste wielen leggen een kortere weg af dan de buitenste.. er is ook nog wat verschil tussen voor en achter. En nu moet 1 band steeds iets verspringen tov het wegdek Normaal gesproken moeten de dfferentieels zorgen dat het verschil gecorrigeerd wordt.. De Volvo is waarschijnlijk ook uitgerust met een in richting welke het spinnen van de wielen moet voorkomen.. Misschien is daar toch iets mis mee?
Als het mogelijk is kun je op een droge weg beter met 2 wiel aandrijving rijden.. Scheelt banden, brandstot en comfort..
bedankt cor voor je reactie maar hij is standaard uitgerust met permanent 4 wiel drive.
De laatste werkzaamheden die aan de auto hebben plaatsgevonden zijn:
voorste 2 wiellagers en de aandrijflijn van voor naar achter.
Misschien heeft het daar iets mee te maken?
12 jaar
Ja dat kan.. Probeer eens nader te omschrijven wanneer en hoe het vibreren ontstaat en weer verdwijnt? Wat vibreert er? Komt het soms ook voor op de rechte weg?? Is het erger bij meer stuuruitslag.. Bij welke snelheid is het het ergste. Als je de versnelling tijdens het rijden in Neutraal zet, hoe is het dan? Heeft gas geven of juist afremmen invloed?
Bedankt voor de reactie
Het is eigenlijk alleen maar in bochten, met rechte stukken alleen als je net uit een bocht of van de rotonde afkomt.
Of het erger is bij remmen weet ik niet, bij optrekken na een bocht of rotonde wel, word het erger.
Voorbeeld:
Je komt een rotonde oprijden, begint met sturen en dan dan begint hij te trillen, als je dan de rotonde weer afrijd en gas geeft begint hij wat erger te trillen en dan 2 a 3 seconden nadat je weer recht rijd, is het weg.
Het is niet echt snelheid gebonden. bij een wat scherpe bocht in een 80 weg doet hij het ook.
In neutraal nog niet geprobeert, het is een automaat.
De auto heeft tevens nieuwe banden gekregen en is na een stukje rijden uitgelijnd.
12 jaar
Of een homokineet van de aandrijfas die niet helemaal fris meer is , er is geen hoes kapot geweest.?
Het kan een homokineet zijn maar dan moet je jet altijd aan 1 kant voelen of in ieder geval verschil tussen linker of rechterbocht..
yijdens het rijden kun je een automaat ook in neutraal zetten..
Als je het verhaal goed leest maakt het niet uit of hij linksaf of rechtsaf gaat , en voor een homokineet maakt het niet uit of hij rechtsaf of linksaf een hoek maakt in beide gevallen wordt hij belast onder een hoek en zou het voor trilling dus niets uit moeten maken.
Het verhaal gaat meer op voor een wiellager wel of geen lawaai in een linker of rechter bocht.
Heb een tijdje geleden een vw T5 gehad met trillingen bleek uit de aandrijfas/homokineet tekomen.
Laat ze de homokineten eens controleren op zware punten of speling.
Het binnenste wiel maakt een grotere hoek dan het buitenste.. (Akkerman principe)
Ben benieuwd wat er uit gaat komen hij gaat maandag naar de garage daar vertelde ze een homokineet of een apparaat dat boven de achter as zit. In de bocht hebben de achter wielen een andere omwenteling als de voorste en dat word door dat apparaat geregeld als dit niet goed werkt krijg je ook die trillingen in de bochten. afwachten dus. Heb alleen het gevoel dat hij het nu ook op de rechte stukken gaat doen zeker bij hogere snelheden ( boven de 140 ).
12 jaar
Tussenbak/differentieel?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo XC70 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar