Ik heb een 244 gl uit 77 uit Frankrijk gehaald.
Probleem:
Bij koude start blijft motor niet lopen,moet gas geven en op toeren houden.
Rijdt verder prima.
Als hij eenmaal warm is gaat hij juist hoog stationair lopen.
Start warm ook slecht en ruikt dan naar benzine.
Motor loopt verder prachtig.
Waar moet ik beginnen?
BVD voor het meedenken
[url=http://img523.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img523.imageshack.us/img523/1703/...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
valse lucht bij de carburateur voet of aansluiting inlaatspruitstuk op de motor.
Laat moor sattionaar lopen en spuitt wd 40 rond de voet van de carburateur op waar het inlaatspruitstuk tegen de cilinderkop aanzit.
Als er ergens vals elucht gezogen wordt zal de wd 40 naar binnen gezogen worden wat een verhoging van het toerental geeft.
Weet hast zeker dat hier het probleem zit want ik heb het zelf laatst ook gehad met me 740 en na nw pakking van een paar euro liep hij weer als een zonnetje
Vell succe s
Deze motor heeft geen carburateur maar is een injectie motor. Ik denk dat je eerst eens de CO waarde moet bekijken. Het lijkt erop dat je hulpluchtregelaar niet goed werkt. Deze zorgt ervoor dat de koude motor extra lucht krijgt. Deze regelaar zit op / aan het kleppendeksel geschroefd aan de kant van het inlaatspruitstuk. Er zitten 2 slangen aan en een elektrische aansluiting.Haal de bovenste slang er eens af bij koude motor en kijk of er een redelijke doorgang is. Dit niet bij draaiende motor.Je kunt hem iets bij stellen met het kleine schroefje dat er op zit. Iets oplossen en kijken welke kant je op schuift (het spleetje word iets groter). Anders eens naar een ouderwetse Volvo specialist die deze motoren goed kent.
Sorry overheen gelezen inderdaad geen carburateur maar nog steeds een inlaatspruitstuk pakking en als daar een lekje in zit heb je het zelfde probleem toch even de moeite waard om naar te kijken lijkt mij zonder Renk001 tekort te doen want die heeft er behoorlijk kijk op zo te zien
15 jaar
[quote=rensk001]Deze motor heeft geen carburateur maar is een injectie motor. Ik denk dat je eerst eens de CO waarde moet bekijken. Het lijkt erop dat je hulpluchtregelaar niet goed werkt. Deze zorgt ervoor dat de koude motor extra lucht krijgt. Deze regelaar zit op / aan het kleppendeksel geschroefd aan de kant van het inlaatspruitstuk. Er zitten 2 slangen aan en een elektrische aansluiting.Haal de bovenste slang er eens af bij koude motor en kijk of er een redelijke doorgang is. Dit niet bij draaiende motor.Je kunt hem iets bij stellen met het kleine schroefje dat er op zit. Iets oplossen en kijken welke kant je op schuift (het spleetje word iets groter). Anders eens naar een ouderwetse Volvo specialist die deze motoren goed kent.[/quote]
Die hulpluchtregelaars gaan inderdaad (veel) minder werken als ze ouder worden, de slag tussen koud en warm (verschil in doorstroom opening) word dan een stuk minder waardoor de motor koud niet of slecht stationair blijft lopen en warm weer te hard bijft lopen.
Als er veel korte afstanden mee gereden worden of altijd heel rustig mee gereden word dan vervuild het injectiesysteem (vooral de injectoren) waardoor hij ook slechter gaat lopen.
De GROTE TRUC bij deze motoren om het injectiesysteem (injectoren vooral) te reinigen is door er een paar kilometer op VOLLE SNELHEID mee te gaan rijden, dit lijkt misschien lomp maar bij dit injectiesysteem is dit de eenvoudigste en snelste manier om het injectiesysteem schoon te krijgen !!!
Wel even zorgen voor een zuiver brandstoffilter en geen verouderde benzine in de tank.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 244 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar