heb sinds een paar weken een 440 cvt met 1,8 i motor. Deze auto verbruikt zeer veel olie. Is dit een bekend probleem bij deze auto. wat zijn eventueel de remedies.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat versta je onder zeer veel ( liter op ?????km.), het is bekend dat ze wel wat olie gebruiken, afhankelijk van hoe de motor behandeld is, maar bij mij niet bekend dat het echte olieboten zijn.
Groeten Marcel
Ik heb zo'n zelfde 440 met CVT automaat van 1994, en ik ben per 5000km nog geeb halve liter olie kwijt, en dat met een lekke kleppendekselpakking en oliedop.
hiervoor heb ik een 440 gehad van 1993 ook met CVT automaat. die had ook een lekker kleppendekselpakking en dop.
Groet Richard
17 jaar
bedankt voor de reacties, het verbruik ligt rond de 3 liter per 500 km. extreem hoog dus. Heb het idee dat hij de olie er achter zo uit gooit. achterklep is n.m. een vette olie massa. wat kan het probleem zijn? moet ik er een ander motortje in zetten?
17 jaar
zo, das olie tanken en benzine peilen voor jou dan, das inderdaad niet aan de lage kant.
Wellicht zie je wat olierook tijdens afremmen op de motor ??? dat zou duiden op versleten kleprubbers, misschien anders een vreter in de zuiger/cilinder, dan is het indardaad verstandiger een ander blokkie in te leggen.
Groeten Marcel
Mja, als je verbruik idd zo is heb je 2 keuzes: mengsmering tanken of een andere motor opzoeken. Reviseren is helaas een kostbare geschiedenis.
Tenzij de rest van de wagen helemaal top is. Dan is revisren wel duur, maar wel zeker. Bij een motor van de sloop moet je ook maar afwachten wat je krijgt.
nounou, reviseren is wel een heel duur woord voor nieuwe kleprubbertjes hoor. Het is inderdaad wel een kostbare ingreep, maar voor een honderdje of 2 / 3 moet je dan toch weer het baasje zijn.
Inderdaad wel overwegen of het de auto nog waard is, en of het inderdaad de kleprubbers zijn. Wat ook nog kan, is dat de koppakking gehemeld is en stiekempjes wat olie in de cilinder spuit. Dat heb ik ook wel eens meegemaakt, toen was er onder het rijden weinig tot niets aan de auto te merken, maar toch olieverbruik langs de pakking.
Wat je kunt doen om het te controleren is de carterventilateslangen los te nemen, en controleren of hier druk op komt te staan als je ze dichtknijpt. als dit zo is, zal je een kapotte zuigerwand hebben, en is een andere motor de beste oplossing ( controleer ook inlaatkanaal van filter naar injectorhuis op olieverontreiniging, dit heeft ook met de onderdruk te maken ).
indien de onder ( carter)druk normaal lijkt, kun je best de gok wagen de kop eraf te nemen, en de zaak te ( laten ) inspecteren. De beslissing om het al dan niet te maken kun je dan alsnog nemen. Een pakkingset voor de kop kost bruto rond de 8 tientjes, een rekboutenset rond de 25 euro, plus wat klein materiaal ( olie/filters/koelvloeistof/bougietjes), wat manuren en de kop vlakken, en ronde de 300 heb je de hele kop onder handen gehad. Als het probleem inderdaad in de kop zat, gelijk een nieuw riempje erop en je kunt er weer een paar jaar tegenaan ( riemset incl rollen/spanner kost ommenabij de 135 euro.)
Groeten Marcel\
Eeh Hellbat, deze auto heeft geen rekbouten. Maar vervangen kan nooit kwaad!
Hohoho, partsbase geeft wel degelijk een rekboutenset op voor deze auto hoor.
Groeten Marcel
Hmm, ik twijfel nu wel. Maar toen ik nog bij een Volvo dealer werkte heb ik nooit die bouten vervangen. Dat is al ff geleden, nu doen ze het wel ivm omzet etc
Partbase heeft het meestal goed, soms niet...
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar