Volvo 440: Distributieriem geknapt 440 '92

Bouwjaar: 1992

Hallo,

Vorige week, is na wat achteraf bleek, mijn distributie riem geknapt, dit gebeurde bij een snelheid van ongeveer 40 km p/u.

Nu hoor ik in mijn omgeving, de meest schrikbarende bedragen, die een reparatie met zich meebrengt, hier zit ik natuurlijk niet op te wachten, gezien de aanschafprijs, 400 euro was.
Anderen zeggen weer, kan meevallen, als het bij de riem alleen blijft.

Nu is mijn vraag, wat zijn de kansen dat het meevalt?.
Ben vrij handig, met de juiste handboeken, kan ik de riem wel zelf vervangen, maar kleppen stellen cq vervangen of in het ergste geval krukas, nee daar waag ik mij niet aan.

Moet er bij vermelden, dat we hem na de riem breuk, wel hebben proberen aan te slepen. (wist toen nog niet dat hij geknapt was, anders had ik dat niet gedaan). Heeft dit de kans op meer schade vergroot?.

Wat is jullie mening, moet hij naar zijn laatste rustplaats, en ga ik opzoek naar een vervangende volvo,.

Of heeft hij mogelijk nog een tweede leven? (rekening houdend met de aanschafprijs van mijn volvo).

Deze vraag houd mij nu al een paar dagen bezig, en dat schiet niet op.

Vr groet
Alex

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIE'S,

Een kennis van mij, gaat even bekijken, wat de schade is, valt dit mee, dan gaan we aan de slag, anders word het toch een andere volvo.

Gr. Alex

Compy

Geplaatst door Compy (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volvo 440? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

22 Reacties

wieheide (0) PRO, 17 jaar geleden

Trek eerst het kleppen deksel maar eens los,zie je dat de komstoters te laag liggen ,dan kun je er vanuit gaan dat er een aantal kleppen krom zijn.
Je zult dan de cilinderkop moeten demonteren,een sloopkop moeten monteren,of je eigen cilinderkop laten reviseren.
De grote van de kosten hangt natuurlijk van het feit af hoeveel kleppen krom staan.
Grtzz.Wieberen

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

Krukas vervangen zal niet nodig zijn, en de schade verergerd door hem aan te slepen zal ook wel meevallen, de kleppen die toedertijd openstonden hebben toch al een opdonder gehad, dus die paar extra maakt dan ook niet meer uit.

Verder, controleer wat mijn voorganger heeft gezegd, en er liggen zat kopjes op de sloop. deze zijn in de regel ook niet eens zo duur.

Groeten Marcel

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

Reparatie kosten zullen altijd hoger liggen dan het aanschafbedrag. Een andere auto voor dat geld is misschien makkelijker, al moet je weer afwachten wat die heeft...

Compy (0), 17 jaar geleden

Ja wauter, daar ben ik inmiddels ook achter, ga hem dus ook niet maken, maar ben nu opzoek naar een andere 440 of 460.
Ga mijn oude volvo strippen, zodat ik toch nog wat onderdelen van mijn oude volvo kan gebruiken.

Tis alleen vrij moeilijk om hier in friesland iets geschikts te vinden, de spoeling is hier erg dun, zeker als de aanschaf prijs niet te hoog mag zijn.

Zoiets komt altijd ongelegen, en het zijn dure maanden.


Bedankt voor jullie reactie's

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

Graag gedaan, maar een Volvo is niet de meest voor de hand liggende keus als je een 'goedkope auto' zoekt. Probeer eens een Applause of zow

Compy (0), 17 jaar geleden

Heb nou eenmaal iets met een volvo, weet niet wat het is, maar het trekt mij gewoon.

Maar ik zal je tip zeker gaan volgen, en eens om mij heen gaan kijken.

Bedankt

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

Hehe die Volvo tik ken ik...
Maar een 440 is een verVolvode Renault he

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

klopt
zit 19 motor in

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

Marcel, ga slapen...
En het is een 1.8

Compy (0), 17 jaar geleden

Ja, maar daarnaast trekken vooral de vormen van de 440 mij, niks afgerond, lekker hoekig.

Wauter (0) PRO, 17 jaar geleden

Iedere gek zijn gebrek
Wees gerust, heb zat gebreken hahaha

hellbat (0) PRO, 17 jaar geleden

nee man, ik bedoel een opgeleukte motor uit een R19

Santa (0), 17 jaar geleden

Volgens mij zat er in het begin zelfs een 1700 blokkie in en was er qua ontwerp weinig Renaults aan, maar okee, IK ga OOK slapen, Wauter.........

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Slapen? Heb nog een complete 440 staan met nieuwe keuring en goed draaiende motor. Je mag um halen voor 400 euro.......

Sytze

Santa (0), 17 jaar geleden

met 1700 of 1800i blokkie...??
Leo denkt namelijk dat ik er maar wat in om lu. ......

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Dit is een uit 93 en heeft een 1800 motor. En je hebt wel degelijk gelijk met die motoren Santa. Het zijn overigens motoren van Renault, eerst van een R19 en later van nota bene een Laguna. Niet alles is eender maar de basis is hetzelfde. Ze zijn er ook nog met een 2 liter motor, ook weer......inderdaad een Laguna. Wat kan techniek ook eenvoudig zijn.

Sytze

Santa (0), 17 jaar geleden

Gek, schijn ik er toch wel wat van te weten...??
Zal wel komem omdat ik hardop droom of zo..
Sorry Leo, ik zal ff to the point zijn:
de 1700 had nog een carburateur en de 1800 niet....
de eerste 440's hadden veel problemen met het doorslaan van de achtervering.
Zo, voorlopig weer ff voldoende on-topic, Leo?

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Leo is hier helemaal niet.......
Trouwens Santa, om het verhaal helemaal compleet te maken: de eersten met 1800 hadden welliswaar een monopoint injectie systeem, echter, dat werkte niet helemaal perfect, het waren nogal dikke zuiperts! En dan praat ik over bouwjaar vanaf 1988! Pas in 1993 werden deze systemen gemeengoed, echter Volvo in Born probeerde dmv gigantische stickers achterop de klep te laten zien dat ze aan het milieu dachten: er stond een lambda teken op zo groot als een pakje sigaretten! Alleen waren deze dingen allesbehalve milieu bewust, hahaha. Ze reden op zijn minst 1 op 10. Maar ze waren wel behoorlijk snel. Maar ze waren nog ergens snel in: afschrijven! En dat terwijl het beslist geen slechte auto's waren.

Sytze

Zou jij je niet es bezighouden met die malloot die nu al een halfuur bij mijn dak op probeert te komen met een of andere schimmel....Straks zijn de kids allemaal wakker.....jij bent met Rudolf en je slee altijd zo stil, daar kan je collega nog een puntje aan zuigen!

Santa (0), 17 jaar geleden

Nee Sytze, maar Leo schijnt al mijn stukjes te volgen, dus vandar mijn verwijzing.
Ja, dat Lambda teken...hahahahahaha
Die 1700 wilde ook best van zijn plekje, hoor.......
Alleen zo'n verrekt lage instap, zeker na de 340.
de 1800I reed ook best wel goed en ook de TD was best de moeite waard.....
Maar ja, ookj hier sloeg het franse virus om zich heen.....
Een 440 TURBO........
Ik weet er nog eentje!

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Une frais aeroplaine! Dacht dat die inmiddels allemaal dead and burried waren.

Santa (0), 17 jaar geleden

Rijdt rond in Drachten en omgeving!

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Namen en adressen! Daar kan ik wat mee. Altijd al een liefhebber geweest van appartigheden, dus als je meer weet......

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 440 of stel zelf een nieuwe vraag.