close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volvo 850: wie herkent dit onderdeel? volvo 850 '93 2.5 aut. LPG

Bouwjaar: 1993, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.5

Na een lange zoektocht, ben ik nogal in de war geraakt. Auto had wat problemen met moeilijk optrekken en afslaan op benzine. Kwam erachter dat er een draadje los zat en een slangetje. Slangetje lijkt opgelost, maar tot nu toe kan niemand mij vertellen wat het dingetje is waar het draadje van was los geraakt. Iets met het meten van vacuüm? Auto wil inmiddels helemaal niet meer starten.

Wie kan mij vertellen wat dit dingetje is? Bij Volvo kenden ze het niet.

[url=http://imageshack.us/photo/my-images/195/volvoprobleem004.jpg/" target="_blank" rel="nofollow">http://imageshack.us/photo/my-images/195...][img]http://img195.imageshack.us/img195/232/v...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

Geplaatst door

astraal (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

dat vacuumklepje is van de LPG is geen volvo onderdeel.

Highway 640
badge

13 jaar

Is er geen plek op het klepje zelf waar de rode kabel aan vastsluit?

MWMautos 0

13 jaar

Ok, bedankt Highway. Het is dus een vaccuümklepje. En... ja Martin, er is wel een plek waar het rode draadje aan vastzat. Dat is alleen zo een klein gaatje dat het me niet lukt om het er weer goed op terug te solderen.

Heeft iemand ook enig idee of het kan dat de auto niet meer wil starten als dat klepje kapot is? En waar moet ik zijn voor een nieuwe/andere? Hier bij de auto-onderdelenwinkel kenden ze het dus niet.

astraal 0

13 jaar

probeer contact te maken op een of andere manier, misschien een stukje installatie kabel in de klein gat en tape op de losse kabel om gewoon sluiting te kunnen maken, kijken wat dat voor je doet.

MWMautos 0

13 jaar

Inderdaad, ik heb al geprobeerd met z'n twee te starten waarbij ik het draadje er tegenaan hield. Maar niks.

astraal 0

13 jaar

Als ik je begrijp wil de motor niet lopen of start de auto niet?

Als er een storing in je LPG zit loopt de motor bijna altijd gewoon op benzine of je moet zoveel op lpg gereden hebben dat je injectors verstopt zitten.

Highway 640
badge

13 jaar

Dit is geen vacuumklepje maar een vacuumschakelaar voor de LPG/installatie, deze schakelaar zorgt ervoor dat bij het afremmen op de motor de stappenmotor die de gashoeveelheid regelt "vast" word gezet waardoor als je weer gas geeft weer de juiste hoeveelheid LPG word doorgelaten.

Als dit niet werkt bestaat de kans dat tijdens het afremmen op de motor het gasmengsel teveel word verstoord.

Als deze schakelaar niet aangesloten is moet de auto nog gewoon starten en gewoon lopen op benzine en gas !!

Het losse vacuumslangetje moet WEL op de MAP-SENSOR aangesloten zijn voor het starten en lopen !!!

Dus, het draadje is niet zo belangrijk, HET SLANGETJE WEL !!!!!

Dat die slang op de MAP sensor moet heb ik je vorige week in een ander topic al gezegd. De map sensor zit boven je radiateur onder de, op de foto, geribbelde kunstof rand! (Zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....

Ruud10657 0
badge

13 jaar

[quote=Highway]Als ik je begrijp wil de motor niet lopen of start de auto niet?

Als er een storing in je LPG zit loopt de motor bijna altijd gewoon op benzine of je moet zoveel op lpg gereden hebben dat je injectors verstopt zitten.[/quote]
De motor wil niet aanslaan. En ik heb expres regelmatig stukken op benzine gereden. Tot een paar weken geleden storing ontstond van afslaan op benzine tijdens rijden. Enig idee hoe ik als leek kan checken of injectors inderdaad verstopt zitten?

astraal 0

13 jaar

[quote=Volvo-Specialist]Dit is geen vacuumklepje maar een vacuumschakelaar voor de LPG/installatie, deze schakelaar zorgt ervoor dat bij het afremmen op de motor de stappenmotor die de gashoeveelheid regelt "vast" word gezet waardoor als je weer gas geeft weer de juiste hoeveelheid LPG word doorgelaten.

Als dit niet werkt bestaat de kans dat tijdens het afremmen op de motor het gasmengsel teveel word verstoord.

Als deze schakelaar niet aangesloten is moet de auto nog gewoon starten en gewoon lopen op benzine en gas !!

Het losse vacuumslangetje moet WEL op de MAP-SENSOR aangesloten zijn voor het starten en lopen !!!

Dus, het draadje is niet zo belangrijk, HET SLANGETJE WEL !!!!![/quote]
Ok, bedankt voor de info. Dus het startprobleem moet los staan van de vacuumschakelaar. Dan sluit ik gewoon alles aan en dan maar verder prutsen...

astraal 0

13 jaar

[quote=Ruud10657]Dat die slang op de MAP sensor moet heb ik je vorige week in een ander topic al gezegd. De map sensor zit boven je radiateur onder de, op de foto, geribbelde kunstof rand! (Zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i....[/quote]
Klopt Ruud, dat heb ik gelezen. Maar het andere (dunnere) slangetje op de foto zit al aangesloten op wat volgens mij de MAP-sensor moet zijn. Precies daar waar jij zegt. Dus dit losse slangetje moet ergens anders op. En de enige plek die ik kan vinden is tussen de buizen van het inlaatspruitstuk (zie 2e foto in andere topic http://img38.imageshack.us/img38/3148/vo... ).

astraal 0

13 jaar

Klopt. Boven je inlaatspruitstuk, onder de aluminium strip die boven je injectors zit, zit een vacuumklep. Daar hoort dit slangetje op.

Ruud10657 0
badge

13 jaar

[quote=Ruud10657]Klopt. Boven je inlaatspruitstuk, onder de aluminium strip die boven je injectors zit, zit een vacuumklep. Daar hoort dit slangetje op.[/quote]
Ok, dan zit dat in ieder geval weer goed op z'n plaats. Maar als dat een vacuumklep is, dan lijkt het mij geen goede zaak dat er benzine in het slangetje terecht komt. Ik had namelijk na een zoveelste startpoging het slangetje er weer eens afgehaald en toen druppelde er benzine uit. Kan ik hieruit concluderen dat wellicht dat klepje kapot is en dus ook veroorzaakt dat de motor niet wil aanslaan?

astraal 0

13 jaar

Uit een vacuumklep hoort in ieder geval géén benzine te lopen!

Ruud10657 0
badge

13 jaar

Inmiddels is iemand komen kijken die er toch wel iets meer van snapt dan ik. Na langdurig prutsen zegt ie dat het waarschijnlijk aan de compressie ligt en ik dus andere motor nodig heb. Ik heb nog niet echt zin om in dit verhaal mee te gaan.

Wat ie heeft getest is : ontsteking, brandstoftoevoer, lucht, distributie en injectors. Dat lijkt allemaal ok. Moet ik nu direct denken aan andere motor of kan er ook nog zoiets aan de hand zijn als een plotseling te zwakke startmotor ofzo?

astraal 0

13 jaar

Heeft hij dan de compressie gemeten? Nee? wat bazelt hij dan?

Ruud10657 0
badge

13 jaar

Hahaha, ja das waar Ruud! Maar ik weet nu niet meer waar ik het zoeken moet.

astraal 0

13 jaar

Brandstofrelais 103 in de zekeringen box (4x torx, deksel eraf halen) al vernieuwd?

Ruud10657 0
badge

13 jaar

Die heb ik niet vernieuwd. Wel getest dmv doorlussen contact 1 en 3.

astraal 0

13 jaar

Even niet aan gedacht....maar: 5 nieuwe (orginele) bougies monteren en even doorstarten doet wel eens wonderen bij deze auto's.

Ze kunnen er slecht tegen als je ze start en na een klein stukje verzetten (oprit) weer afzet, als je dit een paar keer doet willen ze meestal (bijna) niet meer starten !!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 850 of stel zelf een nieuwe vraag.