Volvo 142 Forum

Zoek & filter binnen 221.317 topics
5 topics gevonden | Pagina 1 van 1
  • Volvo 142 : Prut in de benzine
    Nee Jan Henk ik heb de tank niet ergens mee gereinigd,hij was schoon. Ik denk da...
    chat_bubble_outline 6 reacties 16 jaar geleden geplaatst door JaapP (0)
  • Volvo 142 1974: controlelampje
    Mooi Man !! Gefeliciteerd . Groeten ûût Epe De Dalhaussertjes
    chat_bubble_outline 11 reacties 17 jaar geleden geplaatst door JaapP (0)
  • Volvo 142: 142 met wellicht LPG probleem?
    [quote=primera p11]Je verdamper bevriest omdat het gas bevriest,je koelvloeistof...
    chat_bubble_outline 5 reacties 12 jaar geleden geplaatst door polo92 (0)
  • Volvo 142: versnellingsbak monteren
    Waarom is de bak er af gehaald, is de koppeling ook gedemonteerd geweest, is de...
    chat_bubble_outline 6 reacties 14 jaar geleden geplaatst door motor12 (0)
  • Volvo 142: Geen vonk
    Hallo beste mensen die meegedacht hebben. Het probleem heb ik vanavond ontdekt....
    chat_bubble_outline 5 reacties 15 jaar geleden geplaatst door 14he06nk56 (0)

Volvo 142

De Volvo 142 is een auto uit de 140-serie van Volvo, geproduceerd van 1966 tot 1974. De 140-serie was een belangrijke mijlpaal voor Volvo, omdat het de eerste auto was die door het bedrijf volledig zelf ontworpen was.

De Volvo 142 was een sportief ogende sedan met een krachtige motor en werd al snel een populair model. Het interieur van de auto was ruim en comfortabel, en de auto was voorzien van diverse innovatieve veiligheidskenmerken, zoals driepuntsveiligheidsgordels en een versterkte carrosserie.

De Volvo 142 is tegenwoordig een geliefde klassieker onder autoliefhebbers, vanwege zijn sportieve uiterlijk, comfortabele interieur en betrouwbare technologie. Er zijn nog steeds veel exemplaren van dit model op de weg te vinden, en het blijft een belangrijk deel van de geschiedenis van Volvo.