auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4: a4 loopt op 3 cylinders ipv 6

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.0 V6

hoi allemaal,

heb een a4 3.0 v6 quattro bwj 2002 avant. auto liep goed, tot dat zich er een kvs lek voordeed dit is gerepareerd ,buizen tussen linker en rechter bank dus inlaat er van af (in het kort), basisafstelling smoorklep is ook gedaan . auto loopt 1 week goed dan in 1x geen vermogen meer,3 bobines op een bank tegelijk stuk !! alle 6 de bobines (prefentief) vervangen auto loopt weer prima. weer een week verder inhaalactie autobaan motorlampje aan geen vermogen . wagen staat al 3 weken in garage loopt niet meer op 6 maar op 3 poten . lambda,s in orde. computer hebben ze opgestuurd,ze vermoeden dat de eindtrappen stuk zijn . vergeten ze de sleutel en startonderbreker mee te sturen voor de ecu te testen. zo is mij althans verteld, heb begrepen dat auto stationair wel op 6 poten loopt totdat je gaat rijden .

kan mezelf moeilijk voorstellen dat ecu stuk is auto heeft pas 170.000 gelopen ,duurt ook veel te lang in garage ps: staat bij bosch service dus heren en paul ! hopenlijk hebben jullie een oplosing wordt er moedeloos van . eerste kennismaking met audi is echt een domper.....

alvast bedankt voor jullie reactie,s

mvg winand

Geplaatst door

wienn (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Haal van de betreffende cilinderbank eens de uitlaat/katalysator los en kijk eens of deze verstopt is.
Als er dus een hogere uitlaatgasstroom is treed het probleem op,stationair loopt hij immers goed.

vandaag nog even verhaal gaan halen in garage, staat combi nog op de balie nog steeds niet opgestuurd !! . komt hier niks uit na test neem ik auto weer mee duurt me te lang ,krijg het idee dat ze het zelf niet weten duurt nu al 3weken heb zolang auto van hun maar kost ook 15 per dag dus .....balen

houdt jullie op de hoogte.

wienn 0

14 jaar

Ik neem aan dat ecu uitgelezen is en weet je ook wat de foutcodes waren ?

iets met de lambda,code weet ik niet volgens garage waren deze goed, blijf hopen op de eindtrappen zitten in de ecu ? neem ik aan .
combi moest ook mee vanwege startonderbreker

wienn 0

14 jaar

Als je een foutcode krijgt, dan is er iets aan de hand. Kan zijn dat de sondes inderdaad goed zijn, maar dan geven ze een mengsel fout aan, of de bedrading is kapot. Is toch wel handig als de oorzaak van die foutcode wordt gezocht.

oldford 0
badge

14 jaar

heb even gebeld voor info. ecu was ok tot zover wat ze hebben kunnen meten, wordt weer terug geplaats ,en dan weer verder zoeken .ga woensdag even langs voor meer info.

wienn 0

14 jaar

hallo,

vandaag even langs geweest, auto loopt stationair wil je rijden en dus vermogen vragen gaat ze op 3 cylinders opnieuw starten loopt ze weer op 6 .
foutcodes gevraagd zijn als volgt: p0300, p0306, p0305 ontstekingsonderdrukking wisselen ook met bank 1 wel eens dus p0302 enzv.. zover ik weet.....en p0611 lambda verwarmingskring sensor 2
garage denkt in richting pingelsensor, of toch ecu zodra auto vol vermogen moet leveren ,of een klep in inlaatspruitstuk blijft hangen ?
spruitstuk is los geweest bij 1e reparatie verkeerde montage....?
heb van ellende maar huurauto teruggebracht en zelf maar een oud beestje gekocht om de kosten te drukken
4 weken verder en nog steeds geen oplossing ,hoop dat het gauw gevonden wordt lig er al wakker van .....

wienn 0

14 jaar

Of je omschrijving klopt niet, of het is geen P0611, maar als je echt P0611 hebt dan is je computer defect.

oldford 0
badge

14 jaar

klopt moet p0161 zijn tikfoutje ps is niet uitgelezen met orgineel vag zover ik weet.

wienn 0

14 jaar

De katalysator van één cilinderbank is naar alle waarschijnlijkheid stuk/verstopt. Wat volkswagen1802 ook al schreef op 1-mei !
Heb dit al meerdere malen meegemaakt bij audi, zowel bij 6 als 8 cilinder motoren, hij loopt dan op 1 cilinder bank.

IWvan 0
badge

14 jaar

heb dit al een paar maal gezegd tegen garage ,hun beweren van niet .
zal er maandag op aandringen ,om deze toch los te halen.

thanks voor het meedenken !

wienn 0

14 jaar

ga morgen auto ophalen , ze hebben er geen tijd voor ,vinden het niet........ duurt veel te lang zo .
zal de kat maar zelf los gaan halen is nog steeds niet gebeurt ! en hoop dat het dat dan is

wienn 0

14 jaar

hoi ,auto opgehaald. loopt stationair niet heel mooi net of ie op 5 en half loopt, rijden gaat rustig tot 40 en dan lijkt het of ie stikt motermanegment gaat aan tot men gas loslaat, gaat lampje weer uit en loopt weer redelijk normaal
het gekke is dat ik stationair gewoon volgas kan geven.....? totdat je gaat rijden. onder de kap ruik je ook na een tijdje uitlaat gassen,dus vermoedens dat kat dicht zit lijkt terecht zoals eerder vermeld. ga volgende week uitlaat verwijderen en hoop dat jullie gelijk hebben ,maar blijf het raar vinden dat stationair wel gas gegeven kan worden.

wienn 0

14 jaar

Stilstaand kun je gas geven tot je ons weegt, maar echt veel uitlaatgassen produceer je niet.
De motor hoeft niet te werken en kan met heel weinig lucht toe. Rijdend moet ie vermogen leveren en dan gaat er veel lucht in en uit.

oldford 0
badge

14 jaar

heb vandaag eindelijk de de kat verwijderdt, en ja voorste kat is helemaal weg, zat in stukken tegen de achterste aan dus helemaal dicht .
nu mijn vraag laten reviseren in duitsland bij uni kat, of een nieuwe bestellen bij topcats in lelystad prijs is ongeveer 400 ex btw iemand ervaring hier mee...?
en dan de lambdasonde ook vervangen of is deze door te meten ?
oldford en volkswagen 1802 alvast bedankt voor de goede zoekrichting!!!

wienn 0

14 jaar

winand

Het is verstandig een originele kat te monteren, uni kat werkt niet en hebben geen levensduur.

Goedkoop = duurkoop in deze materie

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Kun je een foto plaatsen van de lambdasonde? Als de kat kapot is kan ook de sonde te heet geweest zijn.
Als je de kat leeg maakt en monteert loopt de auto dan eindelijk goed?
Want als er nog een storing is kun je beter even wachten met een nieuwe originele kat.

oldford 0
badge

14 jaar

ok duidelijk , hebben we niet geprobeert auto staat reeds weer op oprit afgesleept , maar ga er vanuit dat dit het probleem is zat nl behoorlijk dicht eerste kat helemaal weg 2e kon je amper nog de raten zien .
zal dus die die in lelystad bestellen bij topcats lambda koop ik voor zekerheid ook nieuw ,foto lukt niet of je moet prive mailen lambda zag er op zich normaal uit is allleen een dure 6polig

wienn 0

14 jaar

kat besteld in lelystad als het goed is morgen in huis zo ,n 500 pegels pakking bij de dealer gehaald , orgineel bij dealer dikke 1250 euro!! . wat bereft de lambda zag er goed uit een beetje koffie bruin zo gesproken, volgens mij niks mis mee..... hopenlijk loop alles weer aan eind van de week .

wienn 0

14 jaar

zo na een heel avondje sleutelen ,is het resultaat ze loopt weer !!! dus probleem opgelost.
wat me wel opviel dat ik eerst met de klapsleutel de ramen open en dicht kon maken door de knop even vast te houden ,maar dit nu niet meer werkt ......waarschijnlijk omdat alles los is geweest in garage is dit opnieuw in te stellen ?
mannen alsnog bedankt voor het meedenken !

mvg winand

wienn 0

14 jaar

Ramen zullen wel opnieuw ingeleerd moeten worden. Computer moet eindstand weten.
Even zoeken op het forum, kan zijn dat je de eindstand een paar seconden moet vast houden.

oldford 0
badge

14 jaar

klopt werkt weer, nu nog koplampsproeiers pompje denk ik ,en er werkt maar een claxon voor de rest alles ok !

wienn 0

14 jaar

hoi ben ik weer, ben ruim 600 km verder en tot nu toe gaat (ging) alles goed , maar nu komt er bij koudstart een ratelend tikkend geluid onder de kap vandaan alsof er een plunjer leeg is of iets, maar klinkt ook weer alsof je op plastic klopt moeilijk te omschrijven ....
verder loopt ie prima is alleen stationair hoorbaar, na uitzetten en direct weer starten hoor je het heel even bij warme motor .

ps zit andere olie in 10 w40 en is gespoeld bij dealer voor dit zich allemaal voordeed. doet zich ook niet altijd voor en vindt motor een beetje rauw en shommelend lopen in zijn neutraal zo voelt het als je in stoel zit of is dit normaal bij een 6 cylinder..?

wienn 0

14 jaar

Ik hoop niet dat het je nokkenas is. Namelijk bij de 2.5tdi v6 blokken is er een probleem met motoren geproduceerd tot 2003.

De theorie gaat dat de slepers van een te zachte legering gemaakt zijn, en na een x-kilometrage, slechte olie, geen adequate onderhoudsintervallen etc gaan inslijten.
Het slijtende materiaal tekent zich af op de nokken, die vervolgens hun anti-slijtlaag verliezen, en meegenomen worden in het proces.

Ik weet alleen niet zeker of dit ook het geval is bij de 3.0 v6 of dat dit probleem zich alleen bij de diesels voordoet.

tnose 0

14 jaar

weet ik eigenlijk niet ,
vanmorgen starte ie gewoon weer niks aan de hand, wat ik ga proberen is de lonlife er terug in doen ,zit nu 2000 km ongeveer 10w 40 in, mischien dat deze toch wat te dik is auto heeft bijna 180.000 gelopen en altijd met longlife proberen waard dacht ik zo....

wienn 0

14 jaar

ik geloof dat audi adviseert 5w40

tnose 0

14 jaar

longlife weer terug erin en tot nu toe geen geluid meer .

wienn 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.