Met een A6 2.5 TDI 150pk is het volgende probleem.
De auto is verkocht door derden omdat hij soms niet aan wil, of afslaat.
6000km geleden zijn de nokkenassen en de distributie vervangen door de dealer.
Nu kampt de auto met dit probleem.
Auto is opgehaald met ambulance, thuis aangekomen, starten (even doorstarten) en lopen.
plus minnus 20 km gereden zonder problemen (auto loopt lekker, houdt niet in, alles oke)
Auto even uit gezet, en weer gestart, nog niks aan de hand.
Rijden en tijdens gasgeven, plop uit, (niet eerst raar lopen oid.) gewoon ineens dood.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
vr gr Rogier
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
rodier is je voedingsrelais goed ik weet het nummer niet maar kijk daar eens naar.
lees tevens het storingsgeheugen eens uit.
groetjes jan.
Ik heb niet de beschikking over een officieel uitleesapparaat.
Maar heb wel een OBD2 uitlees appararaatje.
Deze heb ik aangesloten gehad, maar het apparaat ziet geen storingen
In de handleiding van die OBD2 lezen staat overigens, dat je de motor moet starten
en dan de lezen aansluiten.
Maar dat gaat in dit geval natuurlijk niet.
(op het dashboard branden trouwens ook geen storingslampjes)
Voedingsrelais gaan we nakijken.
Als daar iets mee is, blijven dan de andere componenten wel werken? zoals licht en radio ed.?
bedankt voor je reactie
vr gr Rogier
17 jaar
[quote=jan T]rodier is je voedingsrelais goed ik weet het nummer niet maar kijk daar eens naar.
lees tevens het storingsgeheugen eens uit.
groetjes jan.[/quote]
wat jan zegt dat is goed mogelijk.
indien de motor uitvalt en hem opnieuw start krijgt deze op dat moment nog brandstof? (wartel op de verstuiver tijdens de start losdraaien) het moet eruit spuiten op dat moment.
paul,
Er komt brandstof van de verstuivers paul (maar echt eruit spuiten doet het niet)
Ook zien we niet echt flow in de doorzichtige leiding naar de pomp.
(door bij het filter een klein luchtbelletje in de leiding te laten, konden we dat denk ik redelijk goed vast stellen.)
belletje beweegt een beetje heen en weer, en wordt niet echt naar de pomp geleid.
Rogier
17 jaar
[quote=Rogier10230]Er komt brandstof van de verstuivers paul (maar echt eruit spuiten doet het niet)
Ook zien we niet echt flow in de doorzichtige leiding naar de pomp.
(door bij het filter een klein luchtbelletje in de leiding te laten, konden we dat denk ik redelijk goed vast stellen.)
belletje beweegt een beetje heen en weer, en wordt niet echt naar de pomp geleid.
Rogier[/quote]
met eruit spuiten bedoel ik er moet voldoende opbrengst zijn.. wat vind jij er zelf van?
paul,
Tja, ik ben niet overtuigd.
die diesel loopt natuurlijk direct weg langs de verstuiver, dus je zien niet echt hoeveel het is, wel wordt verstuiver dus nat,
als je 3/4sec de moer loslaat tijdens het starten.
Het vreemdst vind ik dat die luchtbel maar een beetje blijft dansen daar.
Er is ook al getracht met een ander opvoerpompje meer voordruk te maken, maar dat mag niet baten.
17 jaar
[quote=Rogier10230]Tja, ik ben niet overtuigd.
die diesel loopt natuurlijk direct weg langs de verstuiver, dus je zien niet echt hoeveel het is, wel wordt verstuiver dus nat,
als je 3/4sec de moer loslaat tijdens het starten.
Het vreemdst vind ik dat die luchtbel maar een beetje blijft dansen daar.
Er is ook al getracht met een ander opvoerpompje meer voordruk te maken, maar dat mag niet baten.[/quote]
ik wil je niet bang maken maar brandstofpompen gaan stuk bij bosjes... hou dat even in je achterhoofd. vandaar ik vroeg naar de opbrengst van de pomp.
paul,
Stel, er haperd af en toe iets aan de startblokkering.
Je wil starten
Het contactslot "ziet" de juiste sleutel.
Je start.
En dan verliest het slot het signaal van de sleutel.
Valt de auto dan ook uit?
Lijkt me niet logisch he?
17 jaar
[quote=Rogier10230]Stel, er haperd af en toe iets aan de startblokkering.
Je wil starten
Het contactslot "ziet" de juiste sleutel.
Je start.
En dan verliest het slot het signaal van de sleutel.
Valt de auto dan ook uit?
Lijkt me niet logisch he?[/quote]
dit kan ook, maar ook dan slaat de motor gewoon aan en valt na 2 sec ook gelijk weer uit. dit lijkt mij geen probleem wat duidt op de startonderbreker.
paul,
Ik weet het van die pomp, heb het gehoord
En degene die de audi hebben gekocht, gingen er ook al vanuit dat de pomp vervangen moet worden.
Ze (en ik ook) waren alleen wel aangenaam verrast, toen de auto het gewoon deed bij thuis komst.
En omdat de auto heeft gereden, kan de pomp dus wel werken.
Vandaar dat de gedachte nu naar een elec. probleem uitging.
(Maar ja in die pomp zit ook wat elec. natuurlijk)
Weet jij of die pompen electrisch of mechanisch stuk gaan normaal?
17 jaar
[quote=Rogier10230]Ik weet het van die pomp, heb het gehoord
En degene die de audi hebben gekocht, gingen er ook al vanuit dat de pomp vervangen moet worden.
Ze (en ik ook) waren alleen wel aangenaam verrast, toen de auto het gewoon deed bij thuis komst.
En omdat de auto heeft gereden, kan de pomp dus wel werken.
Vandaar dat de gedachte nu naar een elec. probleem uitging.
(Maar ja in die pomp zit ook wat elec. natuurlijk)
Weet jij of die pompen electrisch of mechanisch stuk gaan normaal?[/quote]
meestal gaat het electrische gedeelte stuk.. maar deze is niet los verkrijgbaar ik breng de pomp altijd naar buchli in harderwijk revisie kost daar 925,-
http://www.buchli.nl/content.php?l=0&p=5...
paul,
Daar koop je een mooie fiets voor :-)
Nou ja, eerst maar eens kijken naar de voeding, zoals jullie zeggen (relias 109 is verdacht?)
En dan eventueel revisie of ruildeel.
iig dank, en tot sprekens
17 jaar
[quote=Rogier10230]Daar koop je een mooie fiets voor :-)
Nou ja, eerst maar eens kijken naar de voeding, zoals jullie zeggen (relias 109 is verdacht?)
En dan eventueel revisie of ruildeel.
iig dank, en tot sprekens[/quote]
ik lees het wel.....
paul,
van zo'n pomp nog nooit gehoord dat ie het op het ene moment foutloos doet, en op het andere moment ineens helemaal niets meer?
andere opties liggen dus nog open.
overigens kan uitlezen met de officiele garage apparatuur of een VAG-COM kabel meer foutcodes naar voren brengen dan met een obdII machientje.
17 jaar
Als ik meer weet, zal ik het vermelden.
vr gr Rogier
17 jaar
komt vaker voor dat deze pompen stuk gaan en dat ze het de ene keer wel doen en de andere keer niet. Als die de volgede keer niet wil starten sla dan eens met een kunstofhamer of iets dergelijks op de brandstof pomp en vaak kun je hem dan direct weer starten.
Groet Thijs
En wat valt er dan weer op zijn plaats,
is dat ook bekend?
17 jaar
[quote=Rogier10230]Tja, ik ben niet overtuigd.
die diesel loopt natuurlijk direct weg langs de verstuiver, dus je zien niet echt hoeveel het is, wel wordt verstuiver dus nat,
als je 3/4sec de moer loslaat tijdens het starten.
Het vreemdst vind ik dat die luchtbel maar een beetje blijft dansen daar.
Er is ook al getracht met een ander opvoerpompje meer voordruk te maken, maar dat mag niet baten.[/quote]
Rogier ik neem aan dat je ook al de leidingen heb gecontroleerd op lekkages omdat jij over dat luchtbelletje praat
en de startonderbreker kan het niet zijn anders brand er een lampje op je dashbord
Gr Wim
17 jaar
nee heb geen idee wat er op zijn plaats valt maar boven op zit het regelapparaat van de brandstofpomp en waarschijnlijk zit daar een printplaatje in wat stuk is.
En als die stuk is krijg je precies de verschijnselen die jij ook hebt.
Groet Thijs
beste lezers,
Het is al lang geleden dat ik deze post plaatste.
En ik had verzuimd om de oplossing te plaatsen.
Uiteindelijk is gebleken dat de pomp toch stuk was.
Deze is naar buchli gebracht en gerepareerd, daarna draaide de motor als een zonnetje.
vr gr Rogier
16 jaar
[quote=Rogier10230]Met een A6 2.5 TDI 150pk is het volgende probleem.
De auto is verkocht door derden omdat hij soms niet aan wil, of afslaat.
6000km geleden zijn de nokkenassen en de distributie vervangen door de dealer.
Nu kampt de auto met dit probleem.
Auto is opgehaald met ambulance, thuis aangekomen, starten (even doorstarten) en lopen.
plus minnus 20 km gereden zonder problemen (auto loopt lekker, houdt niet in, alles oke)
Auto even uit gezet, en weer gestart, nog niks aan de hand.
Rijden en tijdens gasgeven, plop uit, (niet eerst raar lopen oid.) gewoon ineens dood.
Heeft er iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
vr gr Rogier[/quote]
Start ie nu ook niet meer? Heb namelijk exact hetzelfde gehad met mijn A6, ook een 2.5TDI (2 maanden geleden). Was ook in een keer dood. Kreeg met VAG-COM deze melding: 01268 - Quantity Adjuster (N146). Garage heeft het nagekeken en brandstofpomp kaduuk. Hoop niet voor je dat dit het probleem is, is nl. erg duur. Misschien nog lucht in de leidingen (hoop het voor je!).
Ik heb wel 2 adressen voor je: http://www.enka-autoteile.de (heeft revisiepompen voor 800 euro, 700 bieden en je hebt 'm, zelf halen zitten net over de grens bij Arnhem) of http://www.perdok.nl (VP44 zit op je Audi en zij reviseren je huidige pomp). Ik ben naar Enka gereden en pomp laten monteren door mijn garage.
Veel succes ermee!
16 jaar
Deze Topic is uit 2006 reageren heeft geen zin meer.
Hans
[quote=Hans4037]Deze Topic is uit 2006 reageren heeft geen zin meer.
Hans[/quote]
wat stom overheen gelezen! nou ja misschien heeft een ander er wat aan in de toekomst...:-P
16 jaar
Daarom, ik laat het staan zonde van al dat type werk als ik het verwijder.
Hans
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar