beste mensen,
Na het overplaatsen van een andere motor in mijn audi 80 cabriolet uit '94 ben ik opzoek naar een schema voor het aansluiten van de injectoren, heb de banjo kopp. van de vorige motor wel gemerkt (1-6) alleen niet het begin punt op de doseur.
Heeft iemand hier een schema voor het aansluiten van de injectoren op de bosch doseur (zit volgens mij op alle 5cil injectie motoren van deze leeftijd)
alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bedoel je een motor met KE jetronic (geen elektrische aansluiting op de injectors)
Dan maakt het n.l. niet uit hoe je ze aansluit. Moet alleen ffe kijken hoe je het beste en mooiste met de leidingen uitkomt.
volgens mij is het idd een KE jetronic, dus dan kan ik ze gewoon aansluiten.
op welke manier werkt dat dan? op welke wijze wordt dan aangegeven welke cillinder ingespoten
dient te worden.
maar iig bedankt voor de hulp..
18 jaar
inderdaad, aansluiten zoals harry eerder aangaf... overigens de inspuiting wordt OA verzorgt door de ECU...
paul,
bedankt paul, zodra ik iets zelf niet kan zal ik zeker naar jou komen.
mvg michel
18 jaar
[quote=MichelM]bedankt paul, zodra ik iets zelf niet kan zal ik zeker naar jou komen.
mvg michel[/quote]
ik kan en wil je altijd wel helpen mocht het jou niet lukken ''geen probleem''
paul,
[quote=MichelM]volgens mij is het idd een KE jetronic, dus dan kan ik ze gewoon aansluiten.
op welke manier werkt dat dan? op welke wijze wordt dan aangegeven welke cillinder ingespoten
dient te worden.
maar iig bedankt voor de hulp..[/quote]
Het leuke van KE jetroinc is dat de nozzle's continue nevelen..... Daardoor maakt het niet uit hoe je ze monteerd.
De werking even heel eenvoudig uitgelegd:
De doseur wordt bediend door de stuwklep en bepaald de brandstofhoeveelheid (zit onder de verdeelspin) De regeldruk wordt beinvloed door de ECU (motorcomputer) en bepaald de finetunig, om het geheel voor het milieu ook leuk te houden.
Dit is overigens een van de betere inspuitsystemen ooit. De wagens pakken altijd goed op en rijden soepel en fijn. Heb je er problemen mee laat dan de prof ernaar kijken. Lukraak vervangen geeft vaak niet het gewenste resultaat maar wel een lege knip. (de delen zijn behoorlijk aan de prijs, maar gelukkig nog volop via Bosch te koop)
Eigenlijk geld bij problemen en afstellen: meten is weten en kennis is macht.........
beste audia4,
ook bedankt voor deze heldere uitleg van de werking van het injectie gebeuren.
ben nu zeker alweer een stap dichterbij het voltooien van mijn cabrio project.
mvg michel m
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar