auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi 80: auto blijft maar trillen op het stuur

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.3

Hallo, ik heb een probleem met mijn audi 80 cabrio
er zit nog steeds een lichte maar duidelijk voelbare trilling in mijn stuur met optrekken
en afremmen. Ik heb reeds de wagen uit laten balanceren, uitgelijnd , draagarmen voor vervangen , stabilisator stangen vervangen, rubbers bij de vering voor vervangen remmen ontlucht en de wiellagers achter aangedraaid.

zit er nog iets tussen je je stuur en je voorwielen wat versleten of aangedraaid zou kunnen worden dit zou ik graag doen voordat ik de remschijven en wiellagers gaat vervangen.

oja de velgen en banden zijn nieuw en al door verschillende bedrijven nagekeken en het probleem schijnt niet
in de velgen of banden te zitten

Geplaatst door

xshadow (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

aandrijfassen kunnen dit ook veroorzaken, met name de buitenste homokneet wil nog weleens versleten zijn..

arie549 0
badge

18 jaar

bedankt voor je antwoord, zouden het eventueel ook de wiellagers kunnen zijn, ik heb de achterste wiellagers iets aan gedraaid , zat iets te veel speling op maar hoe kan je de voorste wiellagers stellen

xshadow 0

18 jaar

hey marco

dat er speling aanwezig is op de achterste wielagers dat is normaal (zo afstellen dat de drukschijf iets bewogen kan worden) naarmate zo'n lager warm wordt verdwijnt de speling.. aan de voorste wielagers daar valt niks aan af te stellen. je zou de homokineten kunnen controleren op slijtage, er mag dan ook geen strak punt in te vinden
zijn..

[url=http://imageshack.us][img]http://img90.imageshack.us/img90/9411/v4...[/img][/url]

Aanwijzing:

Drukschijf moet door lichte druk met een schroevendraaier verschoven kunnen worden.

‒ Om bij te stellen de zeskantmoer eerst vast aantrekken; daarbij het wiel draaien, zodat het wiellager niet vast komt te zitten.
‒ Met kroonmoer en nieuwe splitpen borgen.


paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

zou inderdaad aan de homokineten gaan denken ja. zelf recent ook vervangen op mijn eigen auto. had zelfde probleem.. maar dan als ik snoeihard door de bocht vloog :)


mvg

blijegeit 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]hey marco

dat er speling aanwezig is op de achterste wielagers dat is normaal (zo afstellen dat de drukschijf iets bewogen kan worden) naarmate zo'n lager warm wordt verdwijnt de speling.. aan de voorste wielagers daar valt niks aan af te stellen. je zou de homokineten kunnen controleren op slijtage, er mag dan ook geen strak punt in te vinden
zijn..

[url=http://imageshack.us][url]http://img90.imageshack.us/img90/9411/v4...[/url][/url]

Aanwijzing:

Drukschijf moet door lichte druk met een schroevendraaier verschoven kunnen worden.

‒ Om bij te stellen de zeskantmoer eerst vast aantrekken; daarbij het wiel draaien, zodat het wiellager niet vast komt te zitten.
‒ Met kroonmoer en nieuwe splitpen borgen.


paul,[/quote]
Hoi Paul , wederom bedankt voor je uitleg, ( je had me toen ook enorm geholpen met de stift die tikte in de vacuumpomp) alleen het plaatje wat je erbij gezet hebt is toch om de achterste wiellagers te stellen ? want voor zit er alleen een zeskantige moer

xshadow 0

18 jaar

inderdaad.. dit gaat plaatje gaat over de achterste wiellagers, die moer zit onder dat bolle dopje deze tik je er af, vervolgens wiellager afstellen... aan de voorste lagers valt niks te stellen..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

[quote=paulkelder]inderdaad.. dit gaat plaatje gaat over de achterste wiellagers, die moer zit onder dat bolle dopje deze tik je er af, vervolgens wiellager afstellen... aan de voorste lagers valt niks te stellen..

paul,[/quote]
Ok dan ga ik eerst eens met die homokineten aan de slag want het trillen op het stuur doet de auto al
langere tijd maar niet constant en de ene keer harder als de andere keer, is het moeilijk deze homokineten zelf te vervangen ? of kan ik dit beter bij de garage laten doen

xshadow 0

18 jaar

ga die homokineten eerst maar eens controleren, er mag geen strak punt in te vinden zijn... het zou zonde zijn deze te gaan vervangen zonder resultaat... want goedkoop zijn ze zeker niet..

paul,

P. Kelder 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.