Ik heb de laatste tijd steeds vaker, dat m'n toerental zakt als ik flink rem. Ook bij een wat langere remactie, bijv. van 80 naar 0 zakt het toerental tot zo'n 700 waar ie normaal 900-1000 stationair draait. Bij echt hard remmen naar stilstand (om het ff te testen bijv) gaat ie zelfs naar 500 tpm maar hij slaat niet af. Als je eenmaal stil staat kruipt het toerental weer omhoog, maar hij blijft soms wel wat onrustiger lopen. Ik kan het toerental met pompend remmen (bij stiltstand) ook met 100 tpm verhogen. Zodra ik daarmee stop gaat ie weer 100 omlaag.
Rembekrachtiger lijkt verder wel in orde, remdruk blijft wel gelijk. Heb de slang tussen inlaatspruistuk en rembekrachtiger ook al vervangen. Is auto met ouderwetsche carburateur (Keihin I).
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Stappenmotor vervuild/defect? En heb je de terugslagklep in de leiding meteen ook vervangen> (of zit die er niet meer in tegenwoordig) Wellicht kan Paul K hierover zijn licht laten schijnen.
De rembekrachtiging lijkt in orde te zijn.. .dat van meer toeren als je stilstaand trapt heeft zo'n beetje elke auto volgens mij.
Hmm, gister is het CO naar beneden bijgesteld (stond veel te hoog, moest nog aangepast worden na vervanging voetpakking) en nu blijft de motor in ieder geval bij normaal remmen wel netjes op toeren. Alleen bij extreem remmen zakt het nog.
Die terugslagklep zit in de slang, die is dus ook meteen vervangen. Stappenmotor heeft mijn auto niet. Misschien dat de carburateur zich bij extreem remmen zich snel genoeg kan aanpassen o.i.d.?
18 jaar
Alleen bij extreem remmen zakt het nog.
quotte
dit is geheel normaal.. het moet niet zo zijn dat de motor uitvalt...
paul,
Ah, toch wel normaal dus. Hij valt niet uit, nee. Kan je me vertellen, waarom het toerental zo zakt?
18 jaar
[quote=typ89typ81]Ah, toch wel normaal dus. Hij valt niet uit, nee. Kan je me vertellen, waarom het toerental zo zakt?[/quote]
indien men remt wordt er een stukje vacuum verbruikt, motoren reageren daar op. pomp maar eens met je rem terwijl de motor stationair staat te draaien.
paul,
[quote=paulkelder][quote=typ89typ81]Ah, toch wel normaal dus. Hij valt niet uit, nee. Kan je me vertellen, waarom het toerental zo zakt?[/quote]
indien men remt wordt er een stukje vacuum verbruikt, motoren reageren daar op. pomp maar eens met je rem terwijl de motor stationair loopt te draaien.
paul,[/quote]
Ja dan reageert ie inderdaad een beetje. Maar zou je dan niet verwachten dat er een grotere buffer aangelegd zou moeten worden zodat de motor niet zo reageert? Of is het gewoon een gevolg van wat verouderde techniek? Moderne auto's reageren volgens mij niet op deze manier, verhogen die elektronisch snel even het toerental ofzo?
18 jaar
vergeet niet... we praten hier over een stukje techniek uit het bouwjaar 88! tegenwoordig verloopt alles mooi gladjes... en is het zo goed als niet voelbaar, de tijd heeft dus niet stil gestaan.
paul,
[quote=paulkelder]vergeet niet... we praten hier over een stukje techniek uit het bouwjaar 88! tegenwoordig verloopt alles mooi gladjes... en is het zo goed als niet voelbaar, de tijd heeft dus niet stil gestaan.
paul,[/quote]
Ja, je hebt helemaal gelijk, is ook niet te vergelijken. In ieder geval goed om te weten dat het normaal is. Krijg je he, als je ook moderne auto's rijdt. Bedankt voor de uitleg!
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar