Audi 80: geklong voorkant wagen.

Bouwjaar: 1993, Brandstof: LPG, Motorcode: 2.3 ng

Hallo allemaal,

Heb na het vervangen van de volgende onderdelen

- draagarmrubber,
- subframe rubbers
- veerpootlagers
- schokbrekers
- uitlijnen

Het volgende probleem er bij gekregen

Als ik tijdens het sturen vooruit rij dan hoor ik een geluidje wat ik als beste kan omschrijven als "geklonk"
ook als ik optrek en rechtuit ga hoor ik het wel eens (dacht zelf aan het verschuiven van de veer).
Veren heb ik nagekeken, zitten volgens mij goed opgesloten.

voor wie is dit herkenbaar ??

peter

npk

Geplaatst door npk (0) , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 80? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

dit geluid ''klonk'' komt van de veer... deze staat te strak ingesloten in de onderste veerschotel.

paul,

npk (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Paul,

Je zeg dat de veren in de onderste schotel te strak zitten.
heb de veren tijdens montage in de ondersteschotel tot de aanslag doorgeschoven ,is dit niet correct ???
wat kan er eventueel de oorzaak zijn van te stakke veren in de onderschotel ????

Peter

npk (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je reactie Paul,

Je zeg dat de veren in de onderste schotel te strak zitten.
heb de veren tijdens montage in de ondersteschotel tot de aanslag doorgeschoven ,is dit niet correct ???
wat kan er eventueel de oorzaak zijn van te stakke veren in de onderschotel ????

Peter

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

de veer staat inderdaad te strak tegen de aanslag, deze iets terug zetten of leg er een stukje oude binnenband van bv, een fiets er tussen.. dan is het opgelost..

paul,

npk (0), 17 jaar geleden

Okay gaan we proberen

npk (0), 17 jaar geleden

En inderdaad het geluid is weg
nog bedankt Paul

npk (0), 17 jaar geleden

Dacht dat ik hiemee klaar was dus niet ,
Geklonk is helemaal weg, alleen heb ik af en toe een geluid wat het beste is te omschrijven als "knak",en dit is voelbaar bij de voetpendalen, linkerkant heeft het het ergste, af en toe hoor ik de rechterkant ook.
Het geluid doet zich voor tijdens gelijktijdig sturen rijden ,bij stilstand sturen hoor ik helemaal niets.
Indien ik achteruit rijd met maximale uitsturing dan klinkt de knak het ergst.
Wat kan dit nu zijn.

Probleem is ook ontstaan na montage nieuwe schokbrekers.
kan het zijn dat het te maken heeft met de uitlijning van de wagen, stand veerpoot/fusee ????


Peter.

npk (0), 17 jaar geleden

Dacht dat ik hiemee klaar was dus niet ,
Geklonk is helemaal weg, alleen heb ik af en toe een geluid wat het beste is te omschrijven als "knak",en dit is voelbaar bij de voetpendalen, linkerkant heeft het het ergste, af en toe hoor ik de rechterkant ook.
Het geluid doet zich voor tijdens gelijktijdig sturen rijden ,bij stilstand sturen hoor ik helemaal niets.
Indien ik achteruit rijd met maximale uitsturing dan klinkt de knak het ergst.
Wat kan dit nu zijn.

Probleem is ook ontstaan na montage nieuwe schokbrekers.
kan het zijn dat het te maken heeft met de uitlijning van de wagen, stand veerpoot/fusee ????


Peter.

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

indien je de schokbreker hebt losgenomen van het fuseestuk deze is deelbaar dmv 2 bouten is er aan de stand niks verandert.. vraag: heb je de veerpootlager goed vast zitten? ik kan me zo niet indenken wat nou die knak zou veroorzaken...

paul,

npk (0), 17 jaar geleden

Veerpootlager zit volgens mij goed vast,is maar de schokbreker heb ik losgenomen van het fuseestuk ,en deze stand heb ik niet afgetekend voor demontage, ik ben er vanuit gegaan dat bij uitlijning deze stand weer goed zal worden afgesteld.

Peter.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 80 of stel zelf een nieuwe vraag.