auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A6 Avant: Afscheid van de A6

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5tdi afb

Na een hele reeks problemen(zie al mijn andere berichten)ga ik t nu toch eindelijk opgeven met mijn A6.
Al met al toch 10 jaar mee gereden en 410.000km gehaald,maar zoals gezegd met alle mogelijke problemen.
Eigenlijk liep en loopt ie nu al weer een tijdje hartstikke mooi maar is nu (weer,3e keer) de tiptronicbak defect.
Nu heb ik er geen zin meer in en probeer ik m te verkopen met defecte bak (als dat uberhaubt lukt)

Ondertussen ben ik naarstig op zoek naar een mooie avant(a6 of a4) met 1.9- 96 Kw blok,maar ben enorm aan het twijfelen.
Ik heb er namelijk twee of eigenlijk drie op het oog,allemaal ongeveer voor dezelfde prijs. Eentje is een a4 uit juni2004-280 gelopen, heel mooi ding maar wel een multitronic.
De andere een vrij saaie A6-uit oktober 2003 met 264 op de teller,maar wel handgeschakeld en de laatste een hele dikke a6,met alle optie's ook uit 2004 maar heeft 320 gelopen en is ook een multitronic.

Mijn gevoel zegt dat de handgeschakelde de verstandigste keus is maar hiervan moet dan ook weer de distributie vervangen worden.

Kan iemand mij een beetje een doorslaggevend advies geven,mbt deze keuzes.Ik ben wat bang geworden voor die audiautomaten,maar is dit terecht of moet ik er inderdaad nooit aan beginnen zo'n multitronicbak.

Gr Koert

Geplaatst door

Funhouse (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Koert

Automaatbakken met een hoge km-stand laten staan tenzijn de bak recent een complete (aantoonbaar) revisie heeft ondergaan.
Ga voor een handgeschakelde 5 bak bij voorkeur een 130pk (96kw) motorcode AWX of AVF (de beste motoren)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Hallo Paul,

Bedankt voor je reactie
Je schrijft 5 bak.Ik heb momenteel een 1.9 op t oog met een 6 bak,is dat niks dan?of gaan die ook kapot.
Hoe weet ik op afstand of ik de juiste motorcode heb,heeft dat ook met jaartallen te maken of kan je dat zo zien aan het blok(zie plaatje)

[url=http://postimage.org/image/dxs516ovp/][img]http://s18.postimage.org/dxs516ovp/Naaml...[/img][/url]

Die ik nu op t ook heb is een 1.9-130pk-6bak van juli 2002 met 317 op de teller.
De andere waar ik dus tussen twijfel is een 1.9-130pk-5 bak uit juni 2003 met 268 op de teller maar ook weer
een stukje duurder.

Koert

Funhouse 0

12 jaar

Koert

Jammer dat je een instap overweegt met zo'n hoge km-stand, alhoewel dit geen probleem hoeft te zijn afhankelijk van de historie van de auto.
Met name de 6 handbak wil nog weleens een lager uitlopen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een 5 handbak deze bak kent vrijwel geen problemen en kunnen hoge km-standen aan.

Het motorcode is o.a terug te vinden in het onderhoudboekje en op de distributiekap op de witte sticker.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Dank weer Paul,

Toch maar voor de 5 bak gaan dan,deze heeft ook 60k minder gelopen en is een jaar jonger,
Bedankt voor t meedenken ik laat wel wetyen wat t geworden is..

Gr Koert,

Funhouse 0

12 jaar

Succes....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Hmmm wordt toch weer anders nu,
De 6 bak heeft bewezen"lange"kilometers gemaakt (Eerst leaseauto,toen van een echtpaar in Friesland geweest die in t midden v h land werkte en toen v e jongen die er 4 jaar elke dag mee naar t werk gereden is 100km.)De volledige historie is bekend en is altijd in onderhoud geweest bij Hans Weijs in Elst(audi specialist,misschien dat iemand die kent?).Alle rekeingen en boekjes zijn aanwezig .Distributie gaat nog 60k mee in tegenstelling tot de 5 bak,die van n handelaar komt en van buiten wel ok is maar van binnen aardig versleten en die niets van de historie weet........lastig..lastig....
Dat ik met zo'n hoge stand in de 1.9 instap heeft te maken dat ik nu gewoon liefst een tijdje n probleemloze a6avant wil hebben en niet enorm veel te besteden heb en dat lagere standen gewoon echt niet te vinden zijn,tenzij je de hoofdprijs wil betalen.
Heb jij niet wat staan toevallig Paul? ;-)

Funhouse 0

12 jaar

Koert

Vergeet niet indien je nu al instapt met een hoge km-stand dit nooit garandeert dat je de komende km goedkoop zult rijden.
Persoonlijk zou ik gaan voor een type met rond 200.000km op de klok. Een voertuig aanschaffen met nu 300.000km vind ik wat te risicovol.

Ik heb niets staan, 11 jaar geleden sprong ik een gat in de lucht dat ik eindelijk afscheid kon nemen van onze autohandel.
Begin er ook nooit meer aan ;)

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Eindelijk

Heb ik m dan opgehaald vandaag,mijn "nieuwe"A6,1.9 tdi,proline-business uitvoering(Audi-symphony,chroompakket,17"velgen,Xenon),130pk met motorcode AVF
Ben er nu al superblij mee,De zesbak schakelt geweldig,het koppel is zo groot dat ik niet eens echt veel hoef te schakelen.
Heb m vandaag even "eigen"gemaakt en al m'n spulletjes erin gelegd en zo.
Ik hoef er verder eigenlijk weinig aan te doen,want alles werkt perfect en ziet er van binnen en van buiten nagenoeg nieuw uit.Alle documentatie vanaf het begin zit er bij inclusief alle rekeingen tot en met drie weken geleden.
De meeste"slijt"onderdelen,zoals rubber,aircopomp,distributie,waterpomp etc zijn niet erg lang geleden al vervangen.
De jongen die m moest verkopen heb ik serieus een traantje zien wegpinken,dus dan zal ie m zelf ook wel fijn hebben gevonden.
Nou ik hoop; Op naar een lange tijd veel rijplezier en weing mankementen,

Topic kan dicht,

Groeten Koert,

Funhouse 0

12 jaar

Veel plezier ermee!

paulmichiel 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.