close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 100: Audi-100 koppelingspedaal blijft zitten en keert niet terug

Bouwjaar: 1989, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2E

Het koppelingspedaal blijft geregeld zitten...
Ik wil de gevercilinder uitbouwen, maar het kan toch niet dat die ganse pedaalgeschiedenis moet uit elkaar gehaald worden???
Hoe haal ik op "eenvoudige wijze" de cilinder uit?

Hoe laat ik of vang ik de remolie op bij het losmaken van de leidingen?

Geplaatst door

Jan4927 (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

als je gaat sleutelen wijst dit vanzelf,je gooit de leidingen los dan de boutjes waarmee de cilinder vastzit,dan kijken wat er nog meer losmoet,kan geen problemen geven,als je onder aan de bak de hulpcilinder even opzoekt en dat nippeltje losdraait paar keer koppelen is de vloeistof eruit

Cilinder los is geen probleem, maar de zuiger van de cilinder die heeft een opgeschroefd U profiel....
Dit U profiel zit over het pedaallichaam, en dat U profiel losmaken van de pedaal, geeft me het grootste probleem.... Hoe!

Jan4927 0

16 jaar

jaja in dat u profiel zit een stift die naar het pedaal toegaat,bij het pedaal losmaken die stift blijf aan de cilinder zitten

is de veer op je pedaal niet los geschoten of gebroken

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

de drukgroep drukt de vloeistof toch weer terug naar boven zodat je pedaal weer omhoog komt.

Op de reservecilinder die ik heb, zit aan draadstang aan de zuiger, en daarop komt het U profiel te zitten dat over de pedaal klemt en vastzit met een clip....
Die clip zit over een asje dat door het U profiel en de pedaal gaat.
Kan die clip losgeduwd worden en het asje uit Uprofiel en pedaal getrokken worden zodat de cilinder eruit kan hehaald worden, of moet ik die pedaalsteun losmaken?
Maw, heb ik voldoende plaats om dit asje eruit te halen, als de pedaal blijft zitten?

Dan is er het olieprobleem:
Als de cilinder los is, draai ik de aanvoer en persleiding los....
Meestal zal het remoliebakje leeglopen, daar dit hoger staat dan de cilinder, en ook uit de persleiding mag ik wel wat vloeistof verwachten...
Die olie is dunvloeibaar en agressief en giftig...
Hoe voorkom ik dit leeglopen, of kan ik het opvangen bij het losschroeven?

Jan4927 0

16 jaar

koppel dat alles los en kijk of je pedaal blijft staan in de bovenste stand
zo niet dan is de veer kapot
als je cc hebt zal dit ook denk ik niet werken(komt door die veer die de vrije slag uit je pedaal haalt)

CARS&MOTORS 0
badge

16 jaar

Ok de pomp zit erin...

Hoe ga je nu het geheel ontluchten?
Moet er aan de versnellingsbak een purgeernippel losgedraaid worden?
Of ontlucht dit systeem zichzelf door meermaals te pompen?

Jan4927 0

16 jaar

onder aan de bak zit de hulpcilinder en daar zit een nippel op ,en moet je hetzelfde ontluchten als bij je remmen

[quote=Jan4927]Of ontlucht dit systeem zichzelf door meermaals te pompen?[/quote]
Met de voet / handmatig ontluchten is niet de juiste manier, lukt ook niet voor 100%. Ontluchten met een apparaat is de juiste manier.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.