close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A4: audi a4 dashbord problemen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 tdi

Bij koude start en wegrijden slaan de snelheidsmeter en de toerenteller heen en weer, ook de verlichting van de diverse knoppen branden flauw.
zo zijn er nog diverse andere storingen op het dasnbord.
Na het weg rijden duurt het nog +/- 10 minuten en dan is alles normaal.
indien er na +/- 2 uur na een rit gestart wordt is er geen probleem, dus het is echt na een langere tijd van stilstand (alles koud).
wie heeft dit al eens een keer meegemaakt?

gr b vb dank

Geplaatst door

jces (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het probleem zit in het instrumentenpaneel zelf.
Vernieuwen is de enige goede oplossing....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Kan het geen specifiek massaprobleem zijn of instrumentenregelmodule defect st code 18058 (max scan)?
Zoniet wat schept dan het beeld dat er eerst bij een koude toestand problemen zijn en daarna niet meer?
Ik neem aan dat het instumentenpaneel niet eenvoudig te vervangen is.

gr

jces 0

14 jaar

Dit type instrumentenpaneel is nauwelijks te repareren mede gezien er geen schema's voorhanden zijn.
Een nieuw instrumentenpaneel is vrij eenvoudig te vervangen, deze zal wel gecodeerd moeten worden.
Al met al totaal een behoorlijk kostenplaatje....

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Na uitlezen, heb ik diverse stekker aansluitingen gecontroleerd ( geen bijzonderheden ontdekt).
Wat nu wel opvalt is nu de buiten themparatuur oploopt het probleem niet meer aanwezig is.
het probleem heeft zich ook geopenbaart toen het begon te vriezen.
Moet ik de storing in het opwarm gedeelte zoeken,ook gezien het beeld dat de storing na een +/- 8-10 minuten warm rijden
verdwijnt en alles weer normaal is.

jces 0

14 jaar

ONDERSTAANDE BERICHT IS VOOR DE TWEEDE KEER GEZIEN DE LETTER VERVORMING VAN HET EERST BERICHT.
LEES OPSLAG EN ANDERE HOOFDLETTERS. ( OPSLAG IS DUS STORING).


Na uitlezen, heb ik diverse stekker aansluitingen gecontroleerd (geen bijzonderheden ontdekt).
Wat nu wel opvalt is nu buiten de themparatuur oploopt het probleem niet meer aanwezig is.
het probleem heeft zich ook geopenbaart toen het begon te vriezen.
Moet ik de storing in het opwarm gedeelte zoeken, ook gezien het beeld dat de storing na een + / - 8-10 minuten warm rijden
verdwijnt en alles weer normaal is.

jces 0

14 jaar

[quote=jces]Moet ik de storing in het opwarm gedeelte zoeken, ook gezien het beeld dat de storing na een + / - 8-10 minuten warm rijden
verdwijnt en alles weer normaal is.[/quote]
Dit type instrumentenpaneel is nauwelijks te repareren mede gezien er geen schema's voorhanden zijn.
Een nieuw instrumentenpaneel is vrij eenvoudig te vervangen, deze zal wel gecodeerd moeten worden.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.