👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedenavond allemaal,
ik zit met een raadsel. Ik heb een audi a8 van 2004 een 3 liter diesel. Omdat er tijdens het rijden bij het overschakelen naar een hogere versnelling de auto trilde (steeds meer) heb ik de koppelomvormer laten vervangen. Origineel bij ZF gehaald en ook tegelijkertijd de automaatbakfilter en olie vervangen (zo'n 8,5 liter). Omdat de auto tevens als ie eenmaal warm was moeite had met starten heb ik dan ook de startmotor laten vervangen. Alles erop gemonteerd en de auto gestart. Na 5 seconden kwam er opeens een schrapend irritant hoog geluid uit de motor (volgens mij uit de onderkant). Als ik ga rijden en licht optrek hoor je het geluid harder. Als ik hem intrap dan hoor je het niet meer. Als de motor eenmaal warm wordt dan hoor ik het minder, maar soms begint het gewoon uit het niets weer. Maar bij het licht optrekken blijf ik het geluid horen.
Heb ik misschien een koppelomvormer gekregen met een mankement? Het overschakelen gaat trouwens nu soepel, geen trilling of het schokken bij overschakelen?
Heeft iemand dit probleem eerder gehad?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt de ijzeren plaat die tussen de bak en motor gemonteerd zit niet aan tegen de koppelomvormer oid?
Zou ff op de brug luisteren waar het precies vandaan komt.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar