Goededag heren heb een probleem met mijn koelventilator deze blijft draaien ook als de contact uit is en blijft draaien tot de accu leeg is.
Heb de accupool los gehaald en als ik hem er weer opzet dan draait hij niet alleen als je de motor weer start.
Deze auto heeft anderhalf jaar stil gestaan in een garage wegens een overlijden en er zat geen accu in toen ik hem overnam.
Auto reed perfect zonder problemen toen hij stil kwam te staan.
Kan het een relais zijn of iets dergelijks en hoe kan je evt controleren??
Ben bij audidealer geweest en wilde de heleboel vervangen zonder nageken te hebben.
Hoop dat jullie een oplossing hebben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dus die Audi dealer heeft hem ook uitgelezen neem ik aan of niet?
En wat wilde ze dan precies gaan vervangen zonder er naar gekeken te hebben? Hebben ze dat echt gedaan of zeg je dat nu zomaar want meestal leest een dealer in ieder geval wel de auto uit uiteraard tegen kosten bij de dealer.
ja heeft hem uitgelezen en gezegd dat alles vervangen moet worden en heb nog gezegd kan het geen relais of geoxideerde stekker wezen maar daar gaven ze geen antwoord op. En alles a ongeveer 1200 euro.
10 jaar
Je hebt zeker geen printje van de foutcode's?
Uit mn hoofd weet ik niet bij deze auto wat voor systeem erin zit, kan met een los relais zijn aangestuurd of met een regelapparaat in een koelvin zelf. Foutcode zou mooi zijn, dan weten we misschien wat meer dus probeer het eens bij een andere v.a.g. garage wat die zegt.
Hoi ricky
Code is
18080- Coolant Fan Control 1
P1672- 004 open or short to Ground
Ze hebben reeds tempsensor vervangen maar probleem blijft
10 jaar
Als deze een koelfan heeft met een ingebouwd regelapparaat dan verdenk ik de koelfan zelf, deze heeft altijd een constante plus en wordt aan of uit gestuurd door een stuurdraad die weer info krijgt van temp sensor e.d., als deze fan inwendig stuk is kan hij blijven draaien. Maar heeft deze nog een los stuurapparaat ingebouwd die de fan aanstuurd dan kan deze ook stuk zijn. Vaak kun je het zien aan het aantal draden die naar de fan gaan.
Bij een ingebouwd regelapparaat heb je normaliter 3 draden (2 dikke en 1 dunne), bij een apart stuurapparaat zitten er meestal 2 dikke draden op de fan.
Ze zullen eigenlijk gewoon eerst moeten gaan meten en diverse andere testen doen om het zeker te weten.
Maar je zegt dat "alles" vervangen moet worden volgens hun, welke delen bedoelen hun met "alles"?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar