auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi TT 1999: audi tt houd in 1.8t 5v 99

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: AJQ, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 132

hey mensen

heb dus een auti tt qauttro ui 99
de auto houd enorm in tussen de 2000 en 4000 toeren
heb vandaag gezien dat er ook een slang van de turbo aanzuigbuis was afgeklapt
de dunne slang die naar de n75 klep loopt

heb hem uitgelezen vanmiddag en tevens een log gemaakt in afwachting daarvan wilde ik toch hier even peilen

hebben jullie mischien een idee wat het kan zijn??
lmm losgehaald auto rijd hetzelfde als eerst
tevens de stekker van de n75 klep los gehaald rijd wel beter maar mist ze complete vermogen voelt meer aan als een normale 1.8

Geplaatst door

vagaddict (0)

al 10 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Eerst maar idd even vermelden welke storingen erin staan maar jammer dat je al die stekker van de lmm eraf hebt getrokken want nu heb je daarover een storing erin staan maar voor zelfde geld stond er al een stoing in over de lmm en weet je dus nu niet of dat zo is. Sowieso die dunne slang bepaald het motorvermogen (regeling turbo).

ricky 10
badge

10 jaar

hey

die storingen had ik toch al gewist er stonden er meerdere in
daarna een keer een stuk gereden en opnieuw uitgelezen
daarna heb ik de lmm pas los gehaald omdat dat nu gewoon wat prettiger rijd

lijkt wel of de turbo druk ergens word afgelaten zodra ik wat meer en feller gas geef
doe ik dit rustig laat ik rustig de toeren oplopen dan rijd hij goed

maar als je echt het gas intrapt zo gezegt dan stottert hij enorm
dus die dunne slang die op je aanzuigbuis zit die regelt het vermogen hoe kan het voorkomen dat deze slang eraf klapt was gewoon gescheurd op het punt waar de slangenklem zit

heb tevens pas een log gemaakt van verschillende groepen maar kan dit niet leesbaar omzetten in excel

mischien kan iemand van hier er iets mee? en er ook iets aan zien

(scan na het loggen van de auto van te voren alle foutcodes gewist en na de log opnieuw een scan gemaakt)

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 8N - Audi TT
Scan: 01,02,03,08,15,17,22,35,37,45,54,55,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8N0 906 018 AE
Component: 1.8L R4/5VT 0001
Coding: 05710
Shop #: WSC 00291
2 Faults Found:
16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High
P0103 - 35-10 - - - Intermittent
16717 - Knock Sensor 2 (G66): Signal too High
P0333 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 8N0 907 379 E
Component: ESP 20 CAN V005
Coding: 18446
Shop #: WSC 01236
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 8N0 820 043
Note: Excessive Comm Errors

Address 15 -------------------------------------------------------
Controller: 8N8 909 601
Component: Airbag Front+Seite 0005
Coding: 10102
Shop #: WSC 01236
1 Fault Found:
00532 - Supply Voltage B+
07-10 - Signal to Low - Intermittent

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 8N1 920 860 A
Component: KOMBI+WEGFAHRS. M73 D24
Coding: 00144
Shop #: WSC 00239
Ident.-Nr. Wegfahrs.:AUZ5Z0X7312052
No fault code found.

Address 22 -------------------------------------------------------
Controller: 02D 900 554 B
Component: HALDEX LSC ECC 0006
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -

Address 35 -------------------------------------------------------
Controller: 8N8 962 267
Component: Zentralverrieg.,DWA D04
Coding: 04682
Shop #: WSC 00239
1 Fault Found:
01559 - Drivers Door
61-00 - Won't De-Safe

Address 45 -------------------------------------------------------
Controller: 8N8 951 177
Component: Innenraumueberw. D08
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Address 55 -------------------------------------------------------
Controller: 4B0 907 357
Component: LEUCHTWEITEREGLER D003
Coding: 00010
Shop #: WSC 01236
No fault code found.

End -------------------------------------------------------

hier de log die ik gemaakt heb kan het helaas niet omzetten

Tuesday,26,August,2014,14:42:46
8N0 906 018 AE ,,1.8L R4/5VT 0001,

,Group A:,'003,,,,Group B:,'115,,,,Group C:,'020
,,Engine RPM,Air Mass Flow,Throttle Opening,Ign. Timing,,Engine Speed,Load,Cmd Pressure,Press @ Intercool,,Cyl #1,Cyl #2,Cyl #3,Cyl #4
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, /min, g/s,%, °BTDC,STAMP, /min,%, mbar, mbar,STAMP, CF, CF, CF, CF
,0.89,1960,25.75,20.8,23.3,0.01,1760,67.7,1060.0,1150.0,0.49,2.3,3.8,2.3,4.5
,2.09,2280,34.97,92.9,16.5,1.29,2080,70.7,1500.0,1220.0,1.69,3.8,5.3,4.5,6.0
,3.39,2600,40.89,97.6,11.3,2.59,2400,78.2,2410.0,1390.0,2.99,6.0,10.5,9.0,10.5
,4.80,3000,53.53,100.0,9.8,3.89,2720,123.3,2070.0,1510.0,4.29,8.3,9.8,8.3,9.8
,6.00,3320,71.47,100.0,8.3,5.20,3080,132.3,2010.0,1750.0,5.60,7.5,9.0,7.5,9.8
,7.20,3640,84.56,100.0,8.3,6.40,3360,145.1,1950.0,2070.0,6.80,9.8,8.3,7.5,9.8
,8.40,4080,88.75,40.0,6.8,7.60,3760,160.9,1870.0,2310.0,8.00,9.8,8.3,6.8,9.8
,9.60,4480,135.67,42.7,6.8,8.80,4240,166.2,1820.0,2390.0,9.20,9.0,7.5,6.0,9.0
,11.00,4920,224.47,45.1,8.3,10.09,4640,167.7,1800.0,2380.0,10.49,8.3,7.5,6.0,8.3
,12.30,5200,44.42,48.2,8.3,11.50,4920,157.1,1780.0,2240.0,11.90,7.5,8.3,5.3,8.3
,13.69,5520,196.25,39.2,9.8,12.80,5240,166.2,1890.0,2320.0,13.29,8.3,8.3,5.3,8.3
,14.89,5680,245.11,42.7,9.0,14.09,5520,154.9,1840.0,2180.0,14.49,8.3,8.3,4.5,8.3
,16.09,5800,183.69,39.6,12.8,15.29,5720,155.6,1790.0,2290.0,15.69,8.3,8.3,4.5,8.3
,17.29,6040,153.22,39.6,13.5,16.49,5960,144.4,1720.0,2200.0,16.89,7.5,7.5,3.8,7.5

vagaddict 0

10 jaar

Ik zie het al....3760,160 hoort er niet tussen.

ludolf01 0

10 jaar

[quote=ludolf01]Ik zie het al....3760,160 hoort er niet tussen.[/quote]
Haha hoe bedoel je jah het staat nu heel onduidelijk
Maar als dat in excel goed gezet is is het overzichtelijker haha

vagaddict 0

10 jaar

Een log gemaakt met Vagcom is een hulpmiddel wat soms lastig te interpreteren is.
Dit komt omdat het loggen vrij langzaam gaat en niet alle gegevens van hetzelfde moment zijn (en dus niet bij elkaar horen).
In dit geval duurt het loggen van 1 regel 1,2 tot 1,3 seconde.
Kijk naar het toerental en dan zie je dat het 1e deel van de regel bij een hoger toerental hoort dan het 2e deel.

De 1e vraag is wat is dit voor motor - welke motorcode en hoeveel pk levert deze motor.
Het computernummer zou van een 225 pk motor zijn, wat bevestigd wordt door de hoogst gemeten airflow van 245 g/sec.

De rare dingen in de log die ik zie zijn:
Luchtmassa bij 4200 toeren is wel heel erg laag, slechts 44 g/sec. Gas misschien los gelaten?
Luchtmassa varieert ook erg veel tussen 4480 en 6040 rpm.
De throttle opening begint bij 100% maar bij 4080 rpm daalt deze tot rond de 40%, hoewel dat niet te zien is aan de engine load en de turbo druk.
De gevraagde en werkelijke turbo druk wijken nogal veel af van elkaar. De werkelijke druk is in het begin te laag en vanaf 3600 rpm vrij veel te hoog.

Niet te zien is dat de luchtmassa meting te hoog wordt. Kun je van die foutcode de freeze frame data opvragen?
Freeze frame data van de pingelsensor fout zou ook kunnen helpen.

oldford 0
badge

10 jaar

Het gaat hier om een apx motorcode 225 pk versie dat klopt

Ik heb bij deze logs geen gas los gelaten

Heb de log op 1500 toeren gestart in ze 3e versnelling
Vanaf 1500 toeren door getrokken tot 6000 zonder het gas los te laten de log gestopt
En toen gas los gelaten

De motor is uit elkaar geweest nieuwe zuiger koppakking en dergelijke
Heb dus soms het idee dat bepaalde dingen zoals vacuum en mischien wel stekkertjes verkeerd aangesloten zitten
Nu rij ik zonder de lmm erop en dan stottert hij alleen als ik volgas geef
Laat ik rustig het toerental opkomen rijd hij super

Maar Zodra ik het gas induw dan begint hij in te houden

Ik hoor de turbo opspoelen maar als ik meer gas geef dan klinkt het alsof de turbo ze druk eruit gooit alsof er een klepje open gaat en die de druk vrij laat mischien om de turbo te beschermen ?!!

Zo zit de stekker van de n75 klep in een andere stekker geklikt en die loopt weer de kabelboom in klopt dit vind dit namelijk heel vreemd zitten

De auto rijd verder super alleen het stotteren en inhouden neemt het rij genot weg
Ik hoop ook dat ik het opgelost krijg
Miss wel met jullie hulp!!

vagaddict 0

10 jaar

[quote=oldford]Een log gemaakt met Vagcom is een hulpmiddel wat soms lastig te interpreteren is.
Dit komt omdat het loggen vrij langzaam gaat en niet alle gegevens van hetzelfde moment zijn (en dus niet bij elkaar horen).
In dit geval duurt het loggen van 1 regel 1,2 tot 1,3 seconde.
Kijk naar het toerental en dan zie je dat het 1e deel van de regel bij een hoger toerental hoort dan het 2e deel.

De 1e vraag is wat is dit voor motor - welke motorcode en hoeveel pk levert deze motor.
Het computernummer zou van een 225 pk motor zijn, wat bevestigd wordt door de hoogst gemeten airflow van 245 g/sec.

De rare dingen in de log die ik zie zijn:
Luchtmassa bij 4200 toeren is wel heel erg laag, slechts 44 g/sec. Gas misschien los gelaten?
Luchtmassa varieert ook erg veel tussen 4480 en 6040 rpm.
De throttle opening begint bij 100% maar bij 4080 rpm daalt deze tot rond de 40%, hoewel dat niet te zien is aan de engine load en de turbo druk.
De gevraagde en werkelijke turbo druk wijken nogal veel af van elkaar. De werkelijke druk is in het begin te laag en vanaf 3600 rpm vrij veel te hoog.

Niet te zien is dat de luchtmassa meting te hoog wordt. Kun je van die foutcode de freeze frame data opvragen?
Freeze frame data van de pingelsensor fout zou ook kunnen helpen.[/quote]
Hoe kan ik die data opvragen is dit mogelijk met vagcom?
Zo jah als er een uitleg is kan ik dat allemaal regelen thnx voor alle hulp alvast

vagaddict 0

10 jaar

Voor Freeze Frame moet je een box aanvinken bij het lezen van foutcodes.
Het gaat alleen met bepaalde (nieuwere) protocollen, dus misschien wordt dit door jouw motorcomputer nog niet ondersteund.
Helaas wordt dat door versie 3.11 niet ondersteund. Dan moet je overschakelen naar VCDS (Lite) en een geregistreerde versie hebben.
Zie: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/dtc_s...

Weet je welk protocol hier gebruikt wordt? KW1281 of KWP-2000?

oldford 0
badge

10 jaar

De vagcom die ik nu heb is een gekraakte versie dus updaten zal niet gaan dan werkt hij niet meer

Waar kan ik dat vinden van die protocollen?
Weet ik namelijk niet uit me hoofd zo diep ben ik nog nooit gegaan met een auto haha

vagaddict 0

10 jaar

Protocol staat links boven: http://www.ross-tech.com/vcds-lite/manua...

VCDS-Lite is een gratis versie, maar dan werkt niet alles. Dat gebeurt pas na registreren.
Grote kans dat VCDS-Lite werkt met de interface die je nu hebt.
En de prijs van 99 dollar is nu ook niet echt een belemmering. Ik denk dat Ross-Tech daar wel recht op heeft.

oldford 0
badge

10 jaar

Van dat protocol zou ik even moeten kijken een x met me vagcom

Jah voor particulier gebruik de vagcom die ik nu gebruik is uitgebreid goed voor mij
Doe er verder niks mee nieuwe versie is ook meer gericht op nieuwere type auto denk ik zo

Vraag me echt af of het de lmm is denk dat ik die maar eens gaat vervangen en dan verder kijken hoe hij reageert

vagaddict 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi TT of stel zelf een nieuwe vraag.