close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 100: diverse vragen

Bouwjaar: 1992, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 tdi abp

Beste hulpbiedenden,

1. Onlangs liep ik tegen een doorzichtig slangetje aan dat los onder de luchtermotor voor het interieur lag, er zit een wit kunstof knietje aan en de andere kant ervan verdwijnt door een gat naar beneden in de bodem van de bak met luchtermotor en accu richting versn.bak..... Waar toe dient dit en waar hoort het in/aan te zitten ?

2. Naar aanleiding van wat tips hier en daar heb ik met succes de comfortsluiting van de ramen en schuifdak gerepareerd dmv het herstellen van een doorgebrande soldeerverbinding op het dubbele relais in dit circuit, met als bijverschijnsel dat de motor niet meer uitgaat na het uitnemen van de sleutel uit het contact. Dit gebeurt pas als ik de bestuurdersdeur open en weer sluit ( of schakelaartje in b-stijl indruk) Ook is het zo dat als ik de sleutel uit het contact haal en niks met de deur/schakelaar doe dat de motor na +- 30 seconden doet alsof hij afslaat maar meteen weer aanslaat, dit herhaal zich......waarschijnlijk net zolang als de dieselvooraad strekt. Nou geef ik toe dat ik wel heb zitten klooien met diverse bedradingen maar ook anderen zijn bezig geweest; tijdens de recente revisie van de 5 pitter is het oude alarmsysteem eruit gehaald dat volgens mij wel zeer ernstig in de autoelektriek zat verweven en mogelijk is er dus een of andere verbinding niet goed aangesloten. Het probleem is opgelost als ik het dubbele relais (met eigen soldeerwerk ;-) eruithaal. Ik heb niet meer mee gesoldeerd dan nodig was.....Er is/was overigens altijd al een relais dat herhaaldelijk elke +-30 seconde aan/uit sprong nadat de sleutel uit het contact is gehaald, het lijkt erop dat de motor nu aan dat relais vast zit.

3. Omdat de oude originele velgen er niet meer uitzagen heb ik er een set 215 55 r17 opgezet ipv 195 65 r15...staat mooi maar nu het volgende: Voorheen trad er een stevige tilling op bij flauwe rechste bochten met 140 km p/u. Op dit moment onstaat het trillen al bij veel minder specifieke omstandigheden ( wel op de snelweg ) en bij de beruchte rechtse bocht met 140 is het angstaanjagend geworden !! Met mijn oplossing om even de rem aan te raken neemt mijn vriendin geen genoegen. Zit hem dit in de bekende "zwakke rubbers " van de c4 ? Wat overigens best mag want er staan waarschijnlijk al zo'n 400000 km op z'n naam.

4. Bij zachtjes optrekken met handrem aangetrokken zakt de auto alleen door zijn linkerachterpoot, betekent dit dat ik de handremkabels eens moet vervangen ? Onlangs is de li.achterschijfrem weer gangbaar gemaakt nadat deze bleef hangen....nu rechts of toch de kabel ?

5. Als ik bij stilstand volle stuuruitslag geeft "knakt" er soms wat....Spoorstangeinden?

6. Als ik zo hard/zacht rijd binnen de bebouwde kom dat ik geluiden van de auto kan horen, hoor ik bij oneffenheden (klinkerwegdek oid) een geluidje dat ik niet beter kan omschreven dan het gesjirp van een krekel dat 1 seconde duurt en weer vervaagd. Zit dit in de veren of schokdempers ? Deze hadden beiden (8st. totaal)volgens mij trouwens al lang vervangen moeten worden daar de vorige eigenaar NIET voor deze auto zorgde. Ik heb hem zelf ondertussen 6 jaar en 80000 km

7. Als laatste in deze kategorie vering, ophanging en sturen: als ik van een stoep of ander soort verhooginkje ( ook die afgeschuinde stoepranden ) bonkt er iets in het vooronder, betekent dit tezamen met punt 5 en 6 dat het hele stuur en veerwerk ook vervangen moet gaan worden ? In het duits noemen ze dit volgens mij een fahrwerks uberholung.

8. Op het volgende na waren dit mijn vragen en ben ik zeer dankbaar voor elk beetje info dat helpt mijn geliefde c4 beter te maken.
Deurscharnieren; De (voor-)deuren hangen behoorlijk door. Kan ik het beste deze opnieuw afstellen, vervangen of knutselen met uitboren en bussen ofzo erin zetten ?

U wordt alvast vriendelijk bedankt voor reacties.

gr. thomas

Geplaatst door

tuinman78 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

#3#
controleer de fusee kogels maar eens goed op radiale speling
#4#
zit in de remklauw die inwendig vastzit of de fect waardoor de handrem minder/niet meer meewerkt
#5# kan 3 zijn of een schokdemper lager boven in waar alles omheen draaid
#7# zie 3 en 5

CARS&MOTORS 0
badge

15 jaar

De radiale speling was eerder radicale speling te noemen, nu nog vervangen en gelijk kijken wat ik daar vooronder nog meer kan vinden aan versleten onderdelen....De handremkabels zijn waarschijnlijk de oorzaak omdat (toch) beide remklauwen geheel gangbaar zijn gemaakt.
Jerry, bedankt voor het voorzetje !!

tuinman78 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.