close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi 100: slechte koude start

Bouwjaar: 1984, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Goedendag,,

Ik heb sindskort problemen met het starten van mijn Audi 100 , de problemen kwamen nadat ik de tank zo goed als leeg had gereden.
hij slaat pas na langdurig doorstarten moeizaam aan , het staionair toerental loopt langzaam op .
Verder loopt hij goed, alleen na een poos gereden te hebben loopt hij zeer laag stationair , en heeft de neiging af te slaan.
Ook hoor ik bij het inschakelen van het contact de benzinepomp niet meer, deze hoorde ik voorheen wel ong. 2 sec. rond gaan .
De zekering van de brandstofpomp is goed, kan het mischien het relais zijn? of een vervuild brandstoffilter? Het lijkt mij sterk dat de benzinepomp kapot is omdat de Audi uiteindelijk wel start en rijdt.
Ih hoor het wel B.V.D. Erwin...

Geplaatst door

erwin2928 (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heb je een mechaniese injectie systeem k-j-tronic ? dan wil de naald wel is vast gaan zitten een tik op de inj.spin geven anders de injectors laten controleren op voor druk

brunello 0
badge

15 jaar

Hallo Brunello, Het is inderdaad een mechanische injectie,de injectiespin bedoel je daar het huis mee waar alle leidingen verdeeld worden links voor in het motorruim? En weet je mischien waarom de benzinepomp bij het op contact zetten niet meer reageert?

erwin2928 0

15 jaar

FF een late reactie , maar bleek een lullig kabeltje te zijn met een nog lulliger stekkertje .Heb deze vervangen het betreft gewoon een schuifcontactje verkrijgbaar bij oa de Gamma die je met een tang op het kabeltje knijpt.
Deze loopt naar de thermostaat en geeft blijkbaar de computer de temp. door.
Echter sinds kort heeft de Audi weer problemen , hij slaat vlot aan alleen loopt laag stationair en naarmate de motor warmer word stijgt het toerental tot ong. 1500 toeren.
Ook heeft de 100 het probleem als ik een stuk gereden heb en vervolgens de motor afzet en opnieuw start hij zeer laag stationair gaat lopen .
Als ik de Audi de volgende dag start begint het verhaal weer van voor af aan.
Iemand een idee? , en p.s kent iemand mischien een specialist met dit type Audi 100 (typ 44 2.2)?

erwin2928 0

14 jaar

Erwin die monteurs die er toen goed in thuis waren zitten nu thuis.VUT. Wat is je motorcode . Is het KE Jetronic? Zijn alle slangen luchtdicht en heb je de stat. kraan al gereinigd. Weet je hoe je het CO bij kan stellen ? Geeft de lambda-sonde nog een signaal af. als het KE is. Groetjes.

Punt 50
badge

14 jaar

Hallo punt, zou voor mij geen . zijn als er een gepensioneerde intresse heeft in het sleutelen aan een nostalgische 100.
Mischien een vutter die zich verveeld, maar jij hebt er ook verstand van zie ik.
Ik niet zoveel, weet bijv. niet waar de stationair kraan zich bevind,zou je dit kunnen toelichten?
ik weet je wel te vertellen dat het een ke jetronic is.
De slangen heb ik nog niet gecontroleerd op dichtheid.
het co afstellen heb ik ook geen kaas van gegeten, ik heb ook gehoord dat het injectie systeem zeer complex is , en als je geen verstand van zaken hebt , er zeker niet aan moet gaan sleutelen.
En tot slot wou ik nog toevoegen dat de Audi na de koude start eerst gaat zagen , en daarna het toerental oploopt.

maar het grootste probleem blijft dat de 100 na starten met een warme motor heel laag stationair gaat lopen en de neiging heeft af te slaan.
Groetjes Erwin..

erwin2928 0

14 jaar

Heer B Die stationair regelkraan zit in een rubber houder naast de olievuldop. Kijk of er wel spanning op staat en verdiep je er in hoe het systeem werkt. Die E wil zeggen dat het systeem electronisch ondersteunt wordt om aan de huidige regels te voldoen. Vandaar de diverse stekkertjes en de aanwezige lambda sonde. Door een mogelijke back-fire kan er ergens een slang los geschoten zijn . (niet zichtbaar). Begin niet gelijk aan alle schroefjes te draaien die je ziet wnat als het in eens gekomen is moet het op te lossen zijn. Hoe is het met de distributieriem??Vooral de spanrol heb ik wel eens vast zien staan. Bij kleine scheurtjes (laten) vervangen. Succes.

Punt 50
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.