Audi A4-Avant: egr klep 2.0 fsi

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 fsi

Mijn auto loopt tussen 1800-2200 rpm niet mooi bij deellast. Hij gaat stotteren.
Complete lucht inlaat traject gereinigd (EGR, gasklep,spruitstuk), motor geflushed met forte.
Probleem blijft. Heb nu de EGR via de stekker losgekoppeld. Motor loopt veel beter, maar gaat na verloop van tijd in noodloop, met vermogensverlies tot gevolg.
Mijn vraag: kan ik de EGR bij dit type motor afblinden met een dichte pakking en dan natuurlijk de stekker weer aansluiten?
Of krijg ik dan weer noodloop?
Ik denk dat de LMM een gemeten waarde van schone lucht doorgeeft, de stand van de EGR wordt gelezen en gekoppeld aan een hoeveel lucht die daar binnenkomt, deze worden opgetelt en dat de ecu daarop de hoeveelheid benzine bepaald.
Dus waarschijnlijk kan ik de EGR niet ongestraft afsluiten.
Maar mss zie ik het verkeerd. Iemand ervaring mee?
Vooral bij de FSI motor zou een afgedichte EGR veel voordeel opleveren. Deze motoren willen nogal eens dicht roeten omdat de benzine, die reinigt, direct in de cylinder wordt gespoten. Schone inlaat lucht is dus extra gewenst.

rob69

Geplaatst door rob69 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ricky (0) PRO, 12 jaar geleden

Heb je hem in eerste instantie ook uitgelezen en zo ja wat was toen de storing?

rob69 (0), 12 jaar geleden

De auto gaf in eerste instantie geen storing. Ik heb de LMM los gehad en de EGR. Hier geeft hij dan wel storing op bij het uitlezen in de garage. Deze heeft de boel gereset.
Heb nu 1 tandwiel uit de EGR verwijderd. Klep blijft dan dicht maar het motortje van de EGR stuurt zo wel uit.
Auto loopt er ook niet echt lekker op.
Van de week alles maar weer in de basis terug erop. Aan de voorzijde van deauto zitten op het inlaatspruitsuk 2 stekkers. 1 ervan (de achterste) krijg ik er niet opgeklikt. Zou dit het gestotter veroorzaken? Bij het terug bouwen van de EGR moet de inlaat er toch weer af, zal dan eens goed naar deze stekker kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.