Hallo,
enkele maanden terug had ik problemen met de versnellingsbak van mijn Audi cabrio. Althans dat dacht mijn garagist!
Sinds een week heb ik de versnellingsbak laten vervangen (2de hands), en toen ik terug huiswaarts reed deed hetzelfde probleem zich terug voor :
Probleem:
------------
Na x-bepaalde tijd hoor ik een rammelend en kloppend geluid ter hoogte van het voorste wiel aan de passagierskant. Dit geluid wordt heftiger naargelang ik ermee verder rijd.
Het geluid komt zowel voor bij het rijden tegen een normale snelheid, maar vooral bij het remmen en optrekken.
Het rare is dat het kloppend geluid opeens verschijnt, en indien ik men auto enkele uren aan de kant zet het weer verdwenen is.
Soms klopt het zo hard dat ik de slag in men stuur voel.
WEET IEMAND HIER RAAD MEE?
Ik weet het zelf niet, en men garagist al even min. Is het een homokineet, of de aandrijfas, of iets anders? Als iemand een idee heeft, laat maar horen!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
tijdens het remmen en optrekken zou je gaan denken aan de draagarm/subframerubbers.
Het is niet alleen tijdens het remmen of optrekken. Het is ook te horen wanneer ik gewoon RECHTDOOR op de baan rijd. Maar wanneer het zicht dan voordoet en ik rem af, dan wordt het geluid alleen maar erger en harder.
Dus zwaardere slagen bij lagere snelheid. Geld dus ook voor optrekken.
16 jaar
zou toch de subframe en draagarmrubbers controleren
[url=http://imageshack.us][img]http://img383.imageshack.us/img383/3254/...[/img][/url]
nr 7 10 en 14 checken en misschien ook 22
lijkt erg veel op een defekte homokineet
maar controleer eerst nog even of de wielbouten wel goed vast zitten
geeft namelijk de zelfde symptonen
succes gr. E.Tempel
[quote=Bizar]Het is niet alleen tijdens het remmen of optrekken. Het is ook te horen wanneer ik gewoon RECHTDOOR op de baan rijd. Maar wanneer het zicht dan voordoet en ik rem af, dan wordt het geluid alleen maar erger en harder.
Dus zwaardere slagen bij lagere snelheid. Geld dus ook voor optrekken.[/quote]
zijn er al vorderingen?
Rij zelf ook met ene Audi cabrio 1.9 TDI '96 en heb net hetzelfde probleem. Heb echter al alles losgehad en waar speling zat vervangen aan beide voorwielen. Het zit duidelijk rechts. Mijn werkplaatsleider zei me dat er destijds een aktie was dat de voorste wiellagers versprongen in de wielnaaf... Dit bij manoeuvreren en accellereren of plots gaslossen. Heb nog niet de moeite gedaan om het te vervangen, links al wel omdat het lawaai maakte. Ik wacht nu tot het rechtse lager ook lawaai wil maken, maar tevergeefs. Misschien moet ik toch eens de moed bij mekaar rapen en het andere lager ook eens vervangen... Wie weet is het de oplossing voor dat irritant geklop!
P.S. net naar de technische keuring geweest, gecontroleerd op speling, niks! Geen enkel knipje.
[quote=joëlcotech]Mijn werkplaatsleider zei me dat er destijds een aktie was dat de voorste wiellagers versprongen in de wielnaaf...[/quote]
Die beste man gelooft zeker ook nog in sinterklaas ??
Gr. paul
Werkplaatsleiders hebben altijd gelijk....
Nee, mijn baas heeft reeds 20 jaar een VAG-stal en heeft dat bevestigd: het lager verspringt in de fusee.
Daar zou indertijd een aktie voor geweest zijn. Ik heb echt ook al alles gecontroleerd en het eigenlijk opgegeven.
Kloppend geluid onderstel.
Ik heb laatst een hele onderstel opknapbuert uitgevoerd bij een 90er Coupe 2.3E
deze is van deze geluiden af, en buiten de kloppende en zagende versnellingsbak is deze auto klop en tik vrij.
Deze auto is er ook beter van gaan rijden.
Wat is vervangen:
- Subframe rubbers
- Draagamen en rubbers
- Stabilisator rubbers
- Stabi verbinings stangetjes (vielen uit elkaar bij los halen)
- Homokineten
- As hoezen
- Stuurkogels
Willem
geen reactie meer van bizar
[quote=joëlcotech]Rij zelf ook met ene Audi cabrio 1.9 TDI '96 en heb net hetzelfde probleem. Heb echter al alles losgehad en waar speling zat vervangen aan beide voorwielen. Het zit duidelijk rechts. Mijn werkplaatsleider zei me dat er destijds een aktie was dat de voorste wiellagers versprongen in de wielnaaf... Dit bij manoeuvreren en accellereren of plots gaslossen. Heb nog niet de moeite gedaan om het te vervangen, links al wel omdat het lawaai maakte. Ik wacht nu tot het rechtse lager ook lawaai wil maken, maar tevergeefs. Misschien moet ik toch eens de moed bij mekaar rapen en het andere lager ook eens vervangen... Wie weet is het de oplossing voor dat irritant geklop!
P.S. net naar de technische keuring geweest, gecontroleerd op speling, niks! Geen enkel knipje.[/quote]
dat probleem van de wiellagers was van toepassing op de golf 4 98/99
@Willem:
Zie dat je flink werk aan 90er Coupe 2.3E hebt gedaan. Wat kost zo een klus?
Mijn audi cabrio 2.3 aut 91 maakt ook kloppende geluiden bij rechtuit. Ook behoorlijk voelbaar in stuur.
groet Ron
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi Cabriolet of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar