Audi A8: Kopen of niet ??

Bouwjaar: 1995

Beste leden van problemcar site

Dit is de eerste keer dat ik op deze site iets schrijf, hoop dat het goed gaat.
Ik vraag naar jullie kennis, wat je vind van de hierondergestelde vragen.
Ik ben van plan een Audi A8 2800 cc te kopen van het bouwjaar 1995 automaat met 240.000 km op de teller.(ik zou wel een jonger jaar willen aanschaffen, maar heb daar de centen niet voor )
De vraag is of het verstandig is een dergelijke auto (type)te kopen.
Mijn oog viel ook op een Audi A6 2800 cc avant automaat van het bouwjaar 1998 met 170.000 km op de teller.(dezelfde motor ??)
Zijn deze motoren geschikt om op gas te laten rijden, zonder al te veel aanpassingen, en wat voor een installatie zou dan aan te bevelen zijn. ??
Ik heb in het verleden Audi 100 CC automaat (die stuk ging)gereden 5 cilinder motor waarbij het niet gek was, ondanks het olieverbruik dat de km stand tot 480.000 km liep zonder al te veel problemen.
Ik rij momenteel Ford mondeo Ghia wagon b.j. 1998 automaat op G3 gas, maar wil stiller en comfortabeler rijden, i.v.m. lange afstanden te rijden naar Frankrijk.
Ik hoor graag wat de mening is van de echte vakmensen.

Han Boontje

Geplaatst door Han Boontje (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi A8? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

koen6344 (0), 18 jaar geleden

hallo,ik rijdt al 2 jaar met een audi a8 2800 quattro van 12/95 op lpi. das s-dat model dat jij wil. ik heb nog NIKS maar dan ook NIKS dan PROBLEMEN GEHAD! alles wat kan stuk gaan is stuk gegaan. op 170.000km heb ik er lpi opgelegd. na 70.000km heb ik net de motor stuk gereden. volgens men garagist zijn die blokken niet goed om op gas te leggen. ook de benzinepomp, startmotor, ruitenwissermotor, aircocompressor + toebehoren, cardan, en nog veeeel meer.. ik wil je niet ontmoedigen want het is echt wel een super mooie wagen, iedereen draait zijn hoofd als je passeert. ook omdat ik hem volledig s8 heb omgebouwd. de lpi installatie heb ik in nederland bij vogels laten plaatsen voor een dikke 2000 eurokes. valt goed mee he

dus de auto heeft mij al fortuinen gekost. iedereen raad me continu aan hem te verkopen... maar hij is te mooi om weg te doen en ik denk steeds, dit zal nu wel het laatste zijn. ook een probleem is dat je er geen stukken van vind he...

als je nog vragen hent vraag je ze maar

greetz Koen

Han Boontje (0), 18 jaar geleden

Beste Koen
Bedankt voor je reactie en het verhaal wat je met de auto hebt meegemaakt.
Het type wat ik op het oog had was de meest eenvoudige dus ook geen 4 wiel drive.
Het is duidelijk een auto waar héél veel aan gesleuteld moet worden.
Eerlijk gezegd was er met mijn vorige audi's type 100 ook wel eens wat te sleutelen, maar van dat soort was tenminste nog onderdelen op de sloop te vinden, maar net zoals je schrijft van de A8 is niets op een voordelinge wijze te koop, dus wordt het héél duur rijden.
Ik denk dat ik maar naar een andere auto ga uitkijken, misschien Toyota Camry, hoor ik goede degelijke dingen over.

Nog bedankt afzender Han Boontje

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hallo han...

het klopt idd, je kunt met het verkeerde type goed de mist in gaan, maar!! je moet ook geen 2,8 kopen in de A8 versie deze motoren in combinatie auto (gewicht) komt niet tengoede van de prestatie's wat men verwacht! (dit betreft een instap model)

mocht je toch nog overwegen om een a8 aan te schaffen, zoek een type uit het bj, 99/2000 en dan een 4,2 ltr quattro automaat, deze motoren zitten wel goed in hun vel, en lopen ook niet op hun teentjes! hier heb je ook veel meer plezier van... is ook een dag en nacht verschil, overgens ook in aanschaf prijs!

paul,

Han Boontje (0), 18 jaar geleden

Beste Paul
Bedankt voor je raectie, ik hoor het wel meer en lees ook weleens hier en daar dat het motor vermogen te laag is voor het gewicht van de auto.
Eerlijk gezegd betwijfel ik dat ten zeerste.
Dan zouden bijna alle Audi van het type A8 A6 200 100 een onjuiste motor gewicht verhouding hebben.
Ik heb het eens vergeleken op de site van www.autotrader.nl als je een auto zoekt staat daar op de advertentie (toon alle specificatie van deze auto) je kan via die button alle technische en prestatie gegevens zien, ook verbruik waardes en vaak ook test rapporten.
Het gewicht van de A8 4.2 is 1750 kg caravaan trek max 2300 kg.
Verbruik gemiddeld 1: 7,6.
Het gewicht van de A8 2.8 is 1560 kg caravaan trek max 1900 kg.
Vebruik gemiddeld 1:9,8.
Het gewicht van de A6 2.6 is 1505 kg caravaan trek max 1800 kg.
Het gewicht van de 100 2.3 is 1376 kg caravaan trek max 1550 kg.
Het gewicht van de 200 2.3 Turbo 1300 kg caravaan trek max 1550 kg.
Ik zie geen verontrustende verhoudingen, in het gewicht en motor vermogen verhaal.
Dat de motor en de rest van wat er aan en omheen hangt steeds stuk gaat, is eigenlijk Audi onwaardig.
Je zou mogen verwachten dat een dergelijk Duits product met kop en schouders boven alle anderen uitsteekt.
Als er zoveel stuk gaat zou je bijna denken dat het een vroeger Oostblok land product is. ?? !!
Ik zou niets anders willen dan Audi te rijden maar de interval naar de garage zal te groot en te duur worden, dus maar gaan zoeken naar een andere stille en vooral sterke auto, ben van plan om er in de toekomst een caravaan achter te hangen, voor de vakanties.

Ik ben benieuwd naar de reacties en of adviezen van jullie.

Met vriendelijke groet Han Boontje

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

han

dit is niet de werkelijkheid.. je zou het koppel eens moeten vergelijken.. onder deze motoren, vergeet ook de bak-eind- overbrenging niet, dit verschilt nogal per motortype!

tussen een 2,8 en een 4,2 zit een wereld van verschil.. heb ik zelf mogen ervaren een 2,8 wil niet van zijn plek terwijl je met een 4,2 de straatstenen uit de weg trekt, loopt overgens ook veel rustiger..

echt slechte type's in de a8 versie zijn er niet! indien men wel een slechte treft heeft dit vaak te maken met achterstallig of een matig onderhoud! mede om dat men de onderhouds kosten te hoog vind en daarom uitstellen, en die zijn niet mis bij een a8..

ik ken mensen die in een a8 rijden maar hem eigelijk niet kunnen bekostigen.. en hem slechts rijden om de buurman te laten denken dat het zo goed met hem gaat!!! (men zegt het zelf al iedereen kijkt me na ) men klaagt vaak over de kosten die deze auto met zich mee brengt,

dat is het zelfde als aan de drugs gaan en dan klagen dat je verslaaft raakt) (met andere woorden men wil wel in een a8 rijden maar janken als er kosten komen) en zodoende gaan zeggen hoe waardeloos een a8 wel niet is...

tja.. van zo'n persoon moet je hem nou net niet kopen!

paul,

Han Boontje (0), 18 jaar geleden

Hallo Paul

It's to the point.
Conclusie is te trekken, zij die niet al te veel munten hebben, moeten er niet aan beginnen.
En aangezien dat voor ondergetekende het geval is, moeten ik daar maar gewoon van afzien.
Er zijn blijkbaar genoeg mensen, die het geen probleem vinden dat de auto door alle reparatie's 2 x betaald moet wordt.
Ook zij die voldoende munten hebben, kunnen een dergelijke auto kopen om de buren de ogen uit te steken, niet?
Mijn insteek was niet het zogenaamde voorname of ogen uit te steken bij anderen, maar het feit dat de auto op de lange ritten extreem stil is, zeer comfortabel t.o.v slecht wegdek, en een trekcapaciteit voor een geremde caravaan heeft, van 1900 kg.
Ik rij nu Ford Mondeo Ghia Wagon bj. 1998 op G3 en hoeveel redelijk degelijk, niet bepaald stil (véél windruis en wiel-wegcontact herrie )op de vele ritten die ik naar Frankrijk moet maken.
Zoals eerder geschreven ga ik eens een proefrit maken met een Toyota Camry bj 2000 benz.>G3.
Kijken hoe dat bevalt.

Met vriendelijke groet Han Boontje

PL (0), 18 jaar geleden

Hallo Han, buiten het wat saaiere voorkomen zal zo'n Camry wel goed bevallen. Echter de banden bepalen ook daar erg veel van het wiel-wegcontact zoals je dat aangeeft. Mijn ouders rijden al jaren zeer tevreden in een Camry 2.2 executive, ook bij hen gaat het om een hoog comfort en lage onderhoudskosten.

Han Boontje (0), 18 jaar geleden

Beste Paul

Als je via en met je ouders dus ervaring hebt, over de beste soort auto banden onder de Camry, zou je mij dan willen vertellen welk merk en type het best bevalt, betreffende demping--hobbels, comfort en stilte.??
Ik heb nog niets gekocht of beslist naar het is bijzonder prettig dit alvast te weten voordat je zo'n Toyota koopt.
Het zou (tussen haakjes) prettiger zijn als het type venster van deze site groter was, ik zie net dat er in de voorgaande geschrijften 3 spel/taal fouten zitten. Sorry.

Met vriendelijke groet Han Boontje

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

han... jij spelt er ook weer 2 ;) PL bedoel je..


ik verwacht dat de michelin band (is toch een comfort band) het best tot zijn recht komt onder dit soort auto's..

paul,

PL (0), 18 jaar geleden

Ha Han, Er liggen nu goodyear nct 5 banden onder. Deze bevalen zeer goed, met name op comfort en geluid. Ook de slijtage valt enorm mee. Bij deze banden zijn echter ook veel balanceer problemen, hebben ze gelukkig bij de camry geen problemen mee gehad. (op mijn Picnic waren ze niet uit te balanceren en bij die bandenhandel lagen er toen meerdere die onder nieuwe opels uit kwamen) De voorgaande michelin premacy waren de eerste helft best goed maar het geluidsniveau viel vervolgens erg tegen. Groet Paul (PL)

Han Boontje (0), 18 jaar geleden

Heren van het goede leven

Ik begin dit systeem van problemcar steeds leuker te vinden.
Hier een andere vraag voor diegene die er een antwoord op weet.
Weet iemand een goede Audi 100 of 200 Avant met automatische versnellingsbak te koop.???? (laat mij dat dan even weten aub)
De verhalen die je op internet lees, zijn ongeveer wat ik zelf ook eerder heb meegemaakt,.
Voorheen heb ik 2 Audi 100 cc avant's versleten, (op LPG) met de respectabele eind kilometer standen van 460.000. en 420.000 km.
Niet nieuw gekocht maar bijna de helft daarvan wel zelf opgereden.
Die 5 cilinder's blijken dus oerdegelijk te zijn, met eigenlijk maar één nadeel het olie verbruik, misschien zijn er mensen die een tip hebben om dat tegen te gaan.
Eigelijk was het de bedoeling om een Toyota Camry te kopen ( nieuw type die oude zijn foei lelijk) maar voor een beetje goede moet héél diep in de buidel gespit worden.
De afweging is eigenlijk simpel, de Audi rijdt perfect, is bijzonder stil, thermisch verzinkt (dus nooit roest)(theoretisch dus onverslijtbaar) en naar mijn smaak niet lelijk, dus waarom niet in een oudere auto rijden. ?
Ik ben de leeftijd voorbij om met zo'n ding te blitsen.
Betrefende de soort banden daar zijn de meningen hier op deze site maar ook elders verdeeld over.
Ik denk dat zowel Michelin als Goodjear als Pirelli goed banden zijn, wij zien wel wat er van komt.
Eerst maar eens zo'n ding kopen.
Zijn er heren die in zo'n Avant een G3 gasinstallatie kunnen inbouwen.??
Graag zie ik jullie commentaar tegemoet.

Met vriendelijk groet Han Boontje

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.