2.5 tdi
FOUTCODE BOSCH 023F (INLAATSPRUISTUK ONDER REGELGRENS ) deze druk sensor dus vervangen Luchtmeter ook al vervangen geen resultaat .Wie heeft er een idee
grt
Henk
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
henk..
als ik deze fout bij mij opzoek krijg ik het volgende
nokkenaspositie uitlaat/rechts/achter cillinderrij 2 storing in circuit...
bediengings-mechanisme nokkenas positie / motorregelmodule
kijk ook even (door de vuldop) naar de staat van de nokkenassen!
paul,
ik heb hier precies het zelfde met een a6 2.5 tdi ook 98
zodra je meer gas geeft houd hij in lm vervangen ook geen succes turbo druk loopt niet op..
wastegate potje kapot ....
Ga met paul mee, nokkenas en sleeptuimelaars slijtage. De motor krijgt dan wat asmatische klachten. Is een zeer bekend probleem bij deze motoren.
Turbodruk kun je meten in datagroepen op 010 moet liggen tussen 2150 en 2500 max indien deze dus niet meer omhooggaat turbo kompleet in ruil vervangen membraam niet meer appart leverbaar
voor info contacteer ons hebben reeds al een 4 st hersteld en
turbo,s verv slijtage van nokkenenassen en tuimelaars is zeker zeer bekend bij 2500 tdi AFB motoren prijs van een nokkenas is +- 155 euro netto origineel
reclame dannij ? voor info contacteer ons hebben reeds al een 4 st hersteld
dannij
de meeste proff's redden zich hier prima mee! het stelt allemaal niet zoveel voor als men denkt..
paul,
membraam gewoon op de sloop halen...
Heb ook hetzelfde met mijn wagen,trekt totaal niet meer.Nokkenassen en dieselpomp zijn 6 maanden geleden vervangen!Nu dit weer,gewoon stilgelegd tijdje later weer willen vertrekken en hij trekt totaal niet meer!Heb jij de oorzaak al gevonden?
18 jaar
onze audi heeft sporadisch dezelfde problemen; géén power bij hoge toeren.
bij hoge buitentemperaturen merk je het eerder, soms al bij gemiddelde vermogensvraag (krijg je echt zo het idee van 'er moet toch meer in zitten')
de mogelijke oorzaken die ik tot nog toe gevonden heb:
- kat kapot (hebben we leeggemaakt, bleek niks mee aan de hand te zijn geweest. handig...)
- nokkenassen/slepers slijtage (soms trekt ie ineens wél redelijk goed ???)
- LMM kapot (vorig jaar vervangen, scheelde een heeeeel stuk. maar sindsdien langzaamaan toch weer problemen)
- temperatuursensor motormanagement.
- turbo regeling of turbo zelf kapot
zover ik weet hebben de handbak versies van de 2.5 TDI hier géén last van??????? of zijn er ook handgeschakelde die deze problemen tegen komen?
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar