Bij koude start onder 15°C(hierboven normale start) slaat de motor niet aan, na enkel malen starten slaat hij wel aan.
Bougies en bougiekabels zijn reeds vervangen.
Temperatuursensor meet nog door en ohmse waarde stijgt ook bij het oplopen van de temperatuur. Wat is het probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de distributieriem vervangen? zo ja op tijd zetten.en luchtfilter verstopt zit.
De distributieriem is op 120000km vervangen (2.8 V6 30valve) zoals voorgeschreven, bij een officiele dealer, geen problemen gehad tot rond 165000km(nu zit ik op 176000km)
19 jaar
Mijn vader heeft een benzine / LPG 2.6 (a6 overigens) en een herkenbaar probleem (met veel hogere km stand overigens).
De "smoorklep" in het inlaatspruitstuk die samen met de injectoren de "choke" maakt was defect, daardoor sprong de motor met moeite aan (pas na stevig doorstarten). Dit is een electrische geactueerde klep die niet meer werkte. Vervangen en probleem was verholpen.
Ik ken de technische naam niet van deze klep, maar hij dient ertoe om het mengsel voldoende rijk te krijgen voor een koude start.
(Het laat zich raden dat LPG station en Audi elkaar wederzijds de zwarte piet toeschoven. Klaarblijkelijk geeft de ECU niet op alle problemen antwoord).
19 jaar
Probleem opgelost:
Lek in verbindingsslang kleppendeksels, na herstellen goede start
Na toevoegen sludge-oplosser in motorolie nog verbetering
nu terug perfecte koudstart zelfs bij -5
ondertussen 2000km op lpg, perfect en zuinig ca 10liter/100km
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar