Hallo,
Heb deze auto net een maandje toen ik er na 1500km een probleem mee kreeg. Het bleek hier te gaan om de brandstofpomp VP44 duur grapje maar met een beetje zoeken heb ik het electronica gedeelte laten vervangen wat voor +- 1/3 van de prijs van een nieuwe pomp ging. Maar nu na reparatie stond ik na een weekje weer stil, en nu blijkt dat hij ergens lucht aanzuigt waar is nog niet duidelijk. Heb de opvoerpomp in de tank eruit gehaald in een bakje water gehangen en die deed het min of meer. geloof dat ze een bar of 3 - 4 moeten geven maar hier kwam net een klein fonteintje uit. Toch begrijp ik niet waar die nou toch lucht aanzuigt. Heeft iemand ditzelfde probleem gehad? Of weet iemand waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt,
Groetjes Tammo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tammo
Met alleen de elektronica van de pomp vervangen ben je er niet mee.
Elektronica raakt defect doordat de vervroegingzuiger stroef loopt waardoor de elektronica verbrand, defect raakt.
Het is altijd verstandig een ruilpomp te monteren wil je het probleem echt oplossen.
In dit geval is goedkoop duurkoop...
De elektrische opvoerpomp pompt de brandstof uit het onderste gedeelte van het stuwhuis in een kamer binnen in het stuwhuis. Uit deze kamer wordt de brandstof door de inspuitpomp van het diesel directinspuitsysteem opgezogen.
Bovendien pompt de elektrische opvoerpomp brandstof in de zuigstraalpomp onder aan het stuwhuis. De zuigstraalpomp garandeert dat het buitenste gedeelte van het stuwhuis continu met brandstof is gevuld.
Gr. paul
Paul
Ik weet uit ervaring dat de vp44 pompen na vervanging van alleen de electronika jaren meegaan. De elektronica 'verbrandt niet' maar gaat kapot door metaalmoeheid van bepaalde elektronische componenten. Het klopt voorts dat in sommige gevallen (zeer zelden) de vervoeger vast loopt in het pomphuis en ook vervangen dient te worden. In 99% van de gevallen met deze pompen is alleen de electronica kapot.
15 jaar
ja paul
de ervaring spreekt ook ???????!!!!!!!!!!
zal wel in de naam zitten
[quote=jarirf]In 99% van de gevallen met deze pompen is alleen de elektronica kapot.[/quote]
Indien zo'n pomp 150.000 / 200.000km heeft gedraaid is er vaak veel meer aan de hand dan alleen,
de elektronica vaak zie je de pomp nadien niet eens een test doorstaat.
Maargoed! mijn ervaring komt uit de werkplaats, niet van het Internet......
Gr. paul
We denken het probleem gevonden te hebben en i.i.g. alvast bedankt voor jullie reacties.
Na het meten van de stroom die bij de opvoerpomp komt blijkt hier maar 2 volt uit te komen. Ik zou denken eerst maar eens een relais vervangen. Nu is het probleem heb geen enkel idee welk relais dat dan moet zijn. Weet iemand toevallig welke dat is?
Alvast bedankt weer!
Groeten Tammo
Audi A4 avant V6 2.5 TDI
1998
15 jaar
en een relais is gewoon een schakelaar
als er maar 2 volt opstaat zal een relais dit niet verhelpen
denk eerder dat er zoveel stroom word gevreten dat jij nog maar 2 volt meet
zeg maar kortsluiting?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar