Audi 100: Luchtmassameter

Bouwjaar: 1991

Kan mij iemand vertellen waar dit kreng zit en hoe i eruit ziet heb mij rot gezocht
Audi 100 c4 aar '91 2300cc

groetjes

CYBERBOB

Geplaatst door CYBERBOB (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Audi 100? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


het konijn zit hem bij de brandstof verdeler ( onder het ronde zwarte rubber ) ook wel genoemd de stuwschijf ) dat is um!!

pssss.. niet aan buigen ect, dan loopt hij helemaal niet meer!!

ZEER GEVOELIG!!


paul,

CYBERBOB (0), 19 jaar geleden

Aha

en wat kan eraan geregeld worden of afgesteld

groeten

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


deze stuwschijf kan zeker afgesteld worden mits, je moet er wel kennis van hebben!! gaat dit fout loopt de motor niet meer..

hoe staat de schijf op dit moment ( kijk tevens of deze niet haakt! in zijn huis )

het is al met al!! een moeilijke uitleg! ( dit moet je zien eigelijk )


paul,

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Meestal ben je klaar door de bovenkant van de filterbak te demonteren met die 4 snapsluitingen. (brandstoffabriek gewoon vast te laten zitten), bak op ze kop en stuwschijf en conus prettig schoonmaken. Aangekoekte bagger geeft een massa-afwijking en dus een rot lopende motor.

Hij moet geheel vrij door het huis lopen.

Maar, wat is je probleem bij deze auto??????

(voor de ke-jetronic geld n.l. brandstofdrukken in hoofd en regelkring METEN IS WETEN wat er fout zit, anders ga je failliet aan de voor niets gekochte onderdelen)

CYBERBOB (0), 19 jaar geleden

bedankt voor de reacties

ik heb eigenlijk maar een klein probleem de auto hapert heel lichtjes als ik in eens het gaspedaal intrap, precies als of ie verzuipt

ps
ik dacht dat de lmm in de luchtfilter zat ??
De stuwschijf is eigenlijk de luchttoevoerregelaar

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Het ding heeft simpel weg geen luchtmassameter (die konijnen werken elektriek), alleen een luchtdebietmeter die wij de stuwschijf noemen........

En, als ie hapert kan het dat de boel vervuilt is (zie voorgaand verhaal)
Ook is het mogelijk dat de injectors aan het eind van hun latijn zijn; hoeveel km heeft ie gehad???

sarabande99 (0) PRO, 19 jaar geleden

destuwschijf wordtdoor de aangezogen lucht naar beneden gedrukt en regelt met de naald die in de brandstofverdelerkop zit de benzinetoevoer de als hij bijoorbeeld lucht aanzuigt buiten de stuwschijf om zal hij inhouden

CYBERBOB (0), 19 jaar geleden

Heeft nu 230.000Km zit ook L.P.G. in

ik denk effe de boel wat oppoetsen zal dan mischien beter gaan :)

audia4 (0) PRO, 19 jaar geleden

Geeft ie problemen op benzine of op lpg??

Bij mijn beste weten gebruikt de lpg de stuwschijf en injectors namelijk niet, maar werkt met conventionele vergasser en gasinstroomstuk.

CYBERBOB (0), 19 jaar geleden

Ja hij geeft problemen op lpg en benzine

Haalt zijn topsnelheid ook niet loopt amper met moeite 180Km op teller zowel benzine als lpg toen ik de laatste keer nog zo snel reed vorig jaar in de zomer naar spanje 225Km op teller op lpg
Op benzine loopt hij iets langzamer ik denk iets rond de 215Km

Snap het niet goed ergens iets versleten mischien ?

CYBERBOB (0), 19 jaar geleden

weet mischien ook iemand waar de input stekker zit voor de vag com diagnose ??

als hij
tenminste een heeft


Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi 100 of stel zelf een nieuwe vraag.